Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Ik dacht dat het ingebouwd ook niet mocht..

If you want to succeed, double your failure rate.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Misschien niet, maar nu staat er niet meer op de envelop "batterij" - wat zelfs de domste douanier (m/v) achterdochtig maakt - nu staat er "speelgoed" nuja "toy".

Erg pragmatisch, die Chinezen, zo te zien, het lijken bijna Belgen :)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik vind 'm erg gaaf ;)

Op 20 april 2020 15:12:22 schreef Jochem:
Ik dacht dat het ingebouwd ook niet mocht..

Geen idee hoe het zit, maar al meerdere drones met uitneembare LiPo's gekocht. Nu moet ik zeggen dat de eerste nooit is aangekomen en de tweede vermoedelijk al na 2 uur is teruggestuurd vanuit het postkantoor (had niets met LiPo te maken maar met onkundig personeel en dan druk ik me ERG netjes uit). Maar nummer 3 en 4 zijn zonder problemen aangekomen. Als je de LiPo er niet bij krijgt en ook niet los kunt bestellen wordt dat toch aardig moeilijk. LiPo's van HobbyKing waren los ook geen probleem (omgerekend 50-100Ah bij 3,7V of zo ;) ). Of gaat het hier om briefpost vs. normaal betaalde pakketjes?

Roland is in iedergeval niet door de boot genomen O-)
Sorry, was een inkoppertje die ik niet kon laten liggen. Beetje humor in deze tijd kan geen kwaad, ook al is hij erg flauw ;)
Ik heb al wel eens gezien dat men nepproducten die erg echt leken zo verstuurde, door ze ergens in te verstoppen. Maar als een pakketje door een xray scanner gaat zou zou iets wel verdacht kunnen zijn lijkt me. Ik ben eens ooit bij een aflevering van zo'n achter de schermen van een vliegveld, meen in Australië blijven hangen. Het ging toen over hoe douane post controleerde op mogelijke illegale producten. Alles ging door xray en het pakketje met "speelgoed" werd eruit gevist in de xray. Bleek een erg gelijkende Rolex in het speelgoedje verstopt te zitten. De douanier kende de truc al en had zo gevonden dat er iets inzat. De schroevendraaiers lagen al klaar voor dit soort gevallen :+
@r-p, waren die lipos besteld bij hobbyking China of hier in Europa?
Als ze hier al in Europa zijn Ishet misschien anders qua regelgeving. Misschien omdat ze al soort van ingeklaard zijn?
Electronica met ingebouwde li-ion zoals laptops mogen toch ook verstuurd worden?
Staat meestal wel op de doos van product grote sticker met dat het li-ion batterijen bevat.

Evarist

Golden Member

Eigenschappen van een pompje.

Vermogen: 30W
Spanning: DC 12V
Plug Adapter: 12V 1.5A

Kent iemand de formule om Chinese Watts om te zetten naar EU Watts?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Chinese Watts zijn gelijk aan PMPO watts voor zover ik weet ;)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Jinny

Golden Member

Ofwel, wanneer de bliksem inslaat.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 6 mei 2020 21:08:14 schreef Evarist:
Eigenschappen van een pompje.

Vermogen: 30W
Spanning: DC 12V
Plug Adapter: 12V 1.5A

Kent iemand de formule om Chinese Watts om te zetten naar EU Watts?

Het rendement van die adapter is gewoon 80% :) .

Wat betreft die lipo: Het mag niet met luchtvracht wel met bootvracht!
(Kon deze woordspeling ook niet laten liggen)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik vraag me ook af of je wel een Lipo uit China wil hebben. Een die uit een goede fabriek komt ja, alles komt daar vandaan.

Maar van meneer Ali Express betwijfel ik dat.

Op 6 mei 2020 22:36:29 schreef henri62:
[...] Het rendement van die adapter is gewoon 80% :) .

Volgens mij 60%, toch? (12*1.5=18, 18 is 60% van 30)

Vandaag een pakketje gekregen met een vage gele sticker erop over "goods not fulfilling the conditions of the EU treaty". Even snel googlen levert wat wisselende verhalen op. Over dat het via ander EU land is gekomen en daar BTW over verschuldigd is, of dat het niet onder de 22 euro zou zijn geweest.

We merken het wel. De waarde op het pakket geprint is $1,00. Wat ik betaald heb is 4,58 euro (4,29euro stekers, rest verzending, die was bij bestelling een stuk lager dan nu), dus op zich zouden vraagtekens bij de prijs terecht zijn, maar ze waren lang niet boven de 22euro.

Ik merk wel hoe het afloopt en of er überhaupt een staartje aan zit.

Los hiervan heb ik een poos zitten zoeken naar een item, maar ze werden allemaal via Cainiao shipping verstuurd en de verzendprijs was bij bestellen opeens flink hoger(voorbeeld, 97ct verzending, maar na doorklikken wordt het 2,40 via Ali standard shipping en kan ik Cainiao niet meer kiezen).
Moraal van dit verhaal: controleer altijd de kosten op het eind nog even. Overigens maak ik ook een screenshot van de bestelling waar duidelijk op te zien is WAT ik bestel, dit na eerdere problemen met iets anders geleverd krijgen dan besteld.

Anoniem

I.v.m. verzenden van lithiumbatterijen via de lucht, in het document in bijlage staan de regels van TNT (andere maatschappijen hebben misschien andere, geen idee).

Losse batterijen mogen dus niet (nooit?), ingebouwd is het afhankelijk van de hoeveelheid en de capaciteit.

De regels die dit internationaal bepalen is de IATA-regelgeving maar helaas kosten deze 328 euro voor een digitale kopie, dit ga ik niet betalen ook al zou het wel interessant zijn om te weten.

Kruimel

Golden Member

Blijkbaar mag je ze wel verzenden als ze in een voldoende stevige behuizing zitten zoals een stalen boei: https://www.youtube.com/watch?v=QK9ZYrqPHfI&t=765.

@r-p: Hoe zijn die banaanplugs? Ik heb slechte ervaringen met de kwaliteit van de contactveren op die dingen die inflexibel zijn en met speling om de pennen zitten. Hebben deze dat ook?

[Bericht gewijzigd door Kruimel op donderdag 14 mei 2020 18:07:42 (36%)

@r-p
Die stikker hangen ze er op als ze veel bestellingen uit china in een grote doos naar een "kantoor" in Europa versturen om daar in kleinere delen te verzenden. De importeur is normaal die de grote doos aankrijgt, maar hij wil niet verantwoordelijk zijn, dus hangt hij er die stikker op.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Op 14 mei 2020 13:33:58 schreef r-p:
[...]

Volgens mij 60%, toch? (12*1.5=18, 18 is 60% van 30)

Yep, was toch nog niet helemaal wakker of meer in slaap gedut denk ik. ;-)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Ik bestel regelmatig uit China vooral bij Aliexpes.
Kleine bestellingen, altijd minder dan 22€. De meeste bestellingen kwamen binnen 4 tot 6 weken binnen maar soms ook wat sneller.
Tot een week of 3 geleden, meerdere bestellingen zijn volgens Track & Trace in NL aangekomen maar vervolgens hoor ik niets meer.

Woensdag 6 mei kreeg ik van PostNL bericht dat op donderdag een pakket geleverd zal worden, op donderdag kreeg ik melding dat het vrijdag werd, daarna op zaterdag, op maandag, op dinsdag en op sinds woensdag is de status " Bezorgtijd nog onbekend Zending is gesorteerd" en verder gebeurt er niets.

Is PostNL bewust China bestellingen aan het palen of is er wat anders aan de hand?

Bij postnl zijn ze behoorlijk aan het prutsen. Ik had een zending uit Rusland (rond 3 april verzonden), was in een paar dagen bij de douane (volgens de RUxx tracking code), en heeft tot afgelopen dinsdag bij hun gelegen, 5 weken dus.

Nu wel in het goede topic ;-)

Een ander IC tje (TEA1024) zit nog ergens onderweg in de pijplijn, 19-4 besteld bij alie, nog niks gehoord of gezien.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 17 mei 2020 00:17:14 (19%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Kreeg een mailtje van Aliexpress dat er een pakketje bij postagentschap klaarligt. Maar geen bericht van Post.nl door de brievenbus. Dus gebeld en ze hadden inderdaad een pakketje met mijn naam en adres (toen ik de volgende dag op ging halen konden ze 'm eerst niet vinden, maar ik dwaal af ;) ).
Bericht van Post.nl heb ik nooit meer gehad (en we zijn een maand verder).
Dus die mailtjes zijn bewezen nuttig!

Fast forward vorige week. Drie mailtjes dat er 3 verschillende pakketjes lagen bij postagentschap. Moeders de vrouw langs gestuurd en zij kreeg daar te horen dat er al tientallen mensen met hetzelfde verhaal waren langs geweest maar dat er echt iets mis was gegaan bij Aliexpress.
En inderdaad, deze week gewoon deze pakketjes door de brievenbus gekregen, dus niks ophalen bij postagentschap.
Dus die mailtjes zijn bewezen waardeloos!

Heb de bananenpluggen nog niet getest, zal er aan proberen te denken en dan terugkoppelen als ik een mening heb gevormd. De versie zonder achter-insteek-doorlus-mogelijkheid is ook onderweg.

er is /een/ van de mogelijke statussen van "postnl" die aliexpress interpreteert als: "ligt klaar om opgehaald te worden", terwijl het gewoon "in het land is". Ik heb er deze week ook 1 gehad.

Op 17 mei 2020 00:03:38 schreef Thevel:
Woensdag 6 mei kreeg ik van PostNL bericht dat op donderdag een pakket geleverd zal worden, op donderdag kreeg ik melding dat het vrijdag werd, daarna op zaterdag, op maandag, op dinsdag

PostNL doet een aantal dingen verkeerd. Zo worden sommige pakketjes "vooraangekondigd". Dat is natuurlijk wel fijn. Stel dat ineens heel groningen een boek bij Bol.com bestelt. Dan weten ze nog voordat bol met een vrachtwagen <alleen maar groningen> komt dat er een extra vrachtwagen vol pakjes naar groningen moet rijden. Bol levert dan de pakjes in de loop van de avond/nacht in en dat wordt dan de volgende dag bezorgd.

Maar er zijn ook andere verzenders (waaronder goedkope methoden die uit china gebruikt worden) die min of meer op dezelfde manier de pakjes vooraankondigen, maar dan nog een paar dagen nodig hebben om de boel bij postnl aan te leveren. Anyway.... in de tracking bij postnl kan je dan al wel zien dat ie aangekondigd is, maar zolang er geen event: "at postnl" of "sorted" is dan is ie nog niet fysiek bij postnl en kunnen ze geen bezorgdatum aangeven. Dat doen ze wel.

Er zou dus bij postnl iets moeten veranderen. Waar bol.com de boel aankondigd moeten ze de boel vlaggen als: En we verwachten met aan zekerheid grenzende zekerheid dat we de boel op tijd aanleveren voor bezorging morgen. En voor het aliexpress-doorgeefluik in Schiedam: "we weten nog niet wanneer we de boel fysiek aan kunnen leveren". Of gewoon de API keys die gebruikt worden tracken. Dan kan je zien dat bol.com de boel structureel bij de eerste gelegenheid aanlevert en die gasten in schiedam niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

t begint hier in belgie ook fout te lopen.
diverse pakketjes zijn aangekomen in belgie en klaar voor te leveren. sommige pakketjes al meer dan een maand geleden maar ondertussen loop wel mijn termijn af bij ali.
refund time want bij aliexpress worden ze gewoon gesloten als de tijd is verstreken

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 17 mei 2020 08:40:16 (14%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Bij ali moet je tussen 0 en 14 dagen na het aflopen van de termijn klagen dat je hem niet gehad hebt. Dit is raar omdat het "buyer protection runs until...." is en dat je zou denken dat het over is voorbij die datum. En als tweede: Het lijkt er op dat de verkoper betaalt krijgt zodra de termijn verloopt en de boel op "finished" status komt te staan.

Ik raad aan om je dom te houden en een paar dagen voor het verlopen van de periode te proberen een case aan te spannen (maak een screenshot). Dat zal niet lukken, maar dan heb je bewijs dat je hebt geprobeerd voor het verlopen van de termijn aan te geven dat je het niet op tijd gehad hebt.

Jou situatie in BE is niet anders dan in NL hoor: hier ook pakketjes waar ik al weken geleden een bericht van heb gehad: "is in het land".

NL000001611266: 8 april besteld 14 april in het land melding....
hmm. Alle andere "in het land" meldingen zijn afgelopen donderdag geweest maar de pakketjes nog niet gehad. Da's nog niet raar...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ik trek er mij weinig van aan.
60day buyer warranty, money back garantee.

wel die zijn voorbij. vroeger contacteerde ik de verkoper om de buyer protection te verlengen voor het afliep, maar daar hou ik mij niet meer mee bezig.
aliexpress sluit orders automatisch af als het verloopt, zonder enige melding of email. er zijn diverse packetjes geweest waar ik na een maand afvroeg: waar blijven die toch. en zie dat alles is verlopen en geen dispute meer kan openen.

wel, dan ga ik mijn centen op andere manieren terug krijgen. dus elk order die over termijn gaat, en de verkoper heeft niet zelf beslist om de protection te verlengen, daar zal refund voor komen als ali het order afsluit zonder levering.

ze hebben het nu zelf op 90dagen gezet, en ik merk dat verkopers nu makkelijk hun tijd nemen alvoorens iets te versturen. sommige packeten blijven dagenlang op 'waiting shipment' staan.

vroeger had ali toch zo 2 termijnen?
"shipment withing 24h" en "60day buyer warranty".
die shipment termijn is overal weg, en alles op ali is tegenwoordig 90dagen geworden

k heb 2 order staan op 'awaiting shipment'
25orders op 'awaiting delivery'
en 1 dispute nu

wel gemerkt dat ze een regeltje hebben toegevoegd bij betalende verzendingen:
'If you finish the payment today, your order will arrive within the estimated delivery time.'. en die estimated is op dit artikel 30/06
en daar ga ik ze ook op pakken in het vervolg. ik betaal direct en die "your order will arrive within the estimated delivery time", dat gaat geld kosten aan die chinezen

ik ben al bereid die 2,48€ te betalen voor die china registered air mail en dan binnen 3weken refund te vragen als het er niet is

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Oh, inderdaad, als je het zo leest is die 2.48 een prima investering: kans dat het binnen die tijd binnenkomt is niet groot.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
eSe

Honourable Member

Heb de bananenpluggen nog niet getest, zal er aan proberen te denken en dan terugkoppelen als ik een mening heb gevormd.

2017 -

Ik had hier nog enkele meters "meetsnoer" draad, geen silicone, maar wel redelijk goede. Even rondgekeken bij onze Chinese vrienden, en ja hoor, mooie banaanstekkers in verschillende kleurtjes, met veerklemmen en dwarsdoorvoer om ze te 'stapelen'.

40 stuks besteld voor een te gekke prijs, verzending inbegrepen. (weet niet meer hoe veel/weinig, te lang geleden)

Bij levering zagen ze er op het eerste zicht uit zoals op de website, maar die verstaan ook de kunst om "schone" foto's te maken van zooi :-)

De veren zitten los om de stekker, als je deze in een plug duwt kan je met gemak de stekker ronddraaien, hij draait vanzelf terug gewoon door de kracht van de supersoepele draad.

De huls waar de draad in moet met de schroef om deze vast te zetten heeft de dikte van ?? een tiental sigarettenblaadjes. De doorvoergaten zijn niet allemaal even groot, bij de helft van de stekkers kan ik er geen andere in krijgen, ook geen van Hirschmann die ik hier heb liggen.

Ik heb alle veren vastgezet met wat soldeersel aan de rand van de stekker, de draad kon ik, tot mijn grote verbazing, toch wel vastzetten met het schroefje.

De volgende keer geef ik gewoon terug wat meer geld uit en koop Hirschmann of gelijkaardig materiaal bij een Europese leverancier.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Kruimel

Golden Member

Op 17 mei 2020 11:42:20 schreef eSe:
De veren zitten los om de stekker, als je deze in een plug duwt kan je met gemak de stekker ronddraaien, hij draait vanzelf terug gewoon door de kracht van de supersoepele draad.

Ik had dat een paar jaar geleden (ook 2017) ook inderdaad met deze exemplaren van Banggood:

https://farm5.staticflickr.com/4329/35786566632_c46894a3ba_m.jpg

Die komen van deze listing (die blijkbaar nog bestaat): https://www.banggood.com/DANIU-P3002-10Pcs-4mm-Stackable-Nickel-Plated…

Indertijd heb ik een review geschreven over deze dingen die dit expliciet maakte, maar die is nooit verschenen op de site. Bij Banggood lijkt het er op dat ze je review soms alleen plaatsen als die positieve ratings heeft. Je ziet soms dat gebruikers een goede rating geven, maar in de tekst het product bekritiseren, wat suggereert dat ze een workaround gebruiken om anderen toch te waarschuwen. Ander opmerkelijk detail is dat ik deze aankoop niet kan vinden in mijn Banggood order geschiedenis, ik moest het opzoeken op circuitsonline (hier)om de details en een foto terug te vinden. Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger een ander account gebruikte, maar het zou kunnen.

ik heb ook van die goudkleurige banaan stekkers gekocht.
schroefje draait zot bij aanspannen, dus die heb ik eruit gegooid. heb de draden erin gesoldeerd.
maar nu komt het. de ene na de andere breekt gewoon af waar jij de veren hebt gesoldeerd. binnenin is het een broos metaal, lijkt zamac te zijn met een laagje 'goudkleur' erover.
ik gebruik ze alvast niet meer. de weerstand meten heb ik de moeite niet voor gedaan.
op het werk gooien we met hopen kabels weg, en ik recupereer daar de goeie stekkers van

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten