Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

flash2b

Special Member

Deze heeft 2 standen: 350° én 550°. Op de laagste stand gaat het prima. De afstand bepaald de uiteindelijke temperatuur. In mijn "lab" gebruik ik mijn hetelucht bout, maar "on the move" is deze een stuk handiger.

[Bericht gewijzigd door flash2b op maandag 25 mei 2020 09:12:22 (57%)

Jeever

Golden Member

Op 25 mei 2020 08:45:57 schreef flash2b:
Deze week voor €10 bij Lidl, handig voor krimpkous en is ook vertikaal te gebruiken!

Ik gebruik voor het krimpen de 'Danui hot air gun', speciaal hiervoor ontwikkeld en € 10,00 in China.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
flash2b

Special Member

Die ken ik ook, maakt een takke herrie vergeleken met de verfbrander.

Ik dacht ik meld een leuke aanbieding, niemand is verplicht om hem te kopen. Ik heb hem ook niet primair gekocht voor krimpkous, maar omdat het elektro gerelateerd moet zijn op dit forum heb ik het toch gemeld. Volgende keer bedenk ik me of ik nog andere aanbiedingen in deze thread zal melden. En bedankt.

Kruimel

Golden Member

Voor wat het waard is: ik ben wel dankbaar voor je bijdrage. Ik zal hem niet kopen want ik heb al een heteluchtstation en werk niet echt met krimpkous ver van de werkbank, maar ik vind het een zinvolle bijdrage.
https://www.eevblog.com/forum/Smileys/default/icon_smile_thumbsup.gif

Je link leidde me naar een (voor mij) interessanter product: een setje draadtaps met bijbehorende boren:

https://www.lidl.nl/nl/p/product-recommendation/hss-boor-en-schroefdra…

Het zal wel geen topkwaliteit zijn, maar in de elektronica ben je toch niet vaak bezig met tappen in staal, maar eerder aluminium en koper, waardoor ze redelijk lang mee zouden moeten gaan. Ik heb reeds sets goede M3 en M4 exemplaren, maar een wat vollediger collectie kan wat mij betreft geen kwaad. Voor een tientje ga je deze dingen nergens los kunnen krijgen.

Wat betreft krimpkous denk ik dat je eigenlijk alles wel kan gebruiken dat hete lucht produceert dat toevallig in de buurt ligt. Zelfs de "aanstekermethode" heeft me incidenteel geholpen. Afstand werkt beter dan temperatuursregeling, je kunt krimpkous zelfs doen krimpen boven een gasfornuis (maar wel op gepaste afstand dus). Ik ontdekte ook dat de regeling van een goedkoop heteluchtstation nogal 'overshoot' (eerst online zoals hier, maar ook in het echt), maar ik heb er weinig last mee gehad in de praktijk.

@Hoeben: Is deze veiligsite niet zo een parasiet die de producten zelf opkoopt voor een veel hoger bedrag als de opbrengst niet hoog genoeg is bij het einde van de veiling?

Tidak Ada

Golden Member

Jammer dat het niet dat ding van Jever is.
Ik wilde zoiets wel eens bestellen mij Ali of Bang. Tot nog toe gebruik een ik een krulset van Philips, die het goed doet als je je duim op de inlaat houdt, of mijn gassoldeerboutje van Ferm, zonder punt, maar met de katalysator.
Ook bij HBM te koop. (Dremel verkoopt hetzelfde boutje voor 3× de prijs, maar dan in 'Dremelgroen'! :()

Ik zie wel een doosje met kroko-bekjes voor bij de krimptang. Misschien is het wat.....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 25 mei 2020 17:11:46 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Dat ene heteluchtpistool ben ik wel eens bij Action tegengekomen waar ik de mijne ook van heb,
Deze :

Volgens mij hebben ze m daar momenteel niet maar wel weer deze:

Die 300 Watt versie is wel ideaal voor krimpkous, verbrand niet.

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 25 mei 2020 17:18:20 (14%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Kruimel

Golden Member

Op 25 mei 2020 17:00:29 schreef Tidak Ada:
Jammer dat het niet dat ding van Jever is.
Ik wilde zoiets wel eens bestellen mij Ali of Bang.

Zou ik niet doen tenzij je tijd en zin hebt hem open te schroeven. Directe importspullen op netspanning of die warmte genereren zijn altijd verdacht en brengen een schok- of brandrisico met zich mee en zijn niet bij elke bestelling gelijk (dus een goede review van beperkte waarde). Kijk maar naar de soldeerbout van rew.

Ik zie wel een doosje met kroko-bekjes voor bij de krimptang. Misschien is het wat.....

Helaas, niet voor de krimptang, die hebben een ouderwets schroefje. Kan je wel een kabeloog op monteren natuurlijk (of natuurlijk direct de draad).

@hieronder: Ok, dan heb ik zojuist een miskoop gedaan, hopelijk valt het mee met de kwaliteit... |:(

buckfast_beekeeper

Golden Member

@kruimel, in taps is er een heel groot kwaliteitsverschil. Wat je net in alu heel snel gaat voelen. Ik heb ook zo een doordeweeks setje van de hobbymarkt. M6 moet je echt wringen om in T6 alu of rexroth profiel te krijgen. Ondanks goede snijolie. Het bijhorende wringijzertje heb ik al gemolesteerd. Nu gebruik ik nog uitsluitend machine taps van de plaatselijke machine handel of van het RVS-paleis. Die gaan als boter in het alu.

@bprosman hier onder: ik gebruik deze.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op maandag 25 mei 2020 18:55:59 (11%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
bprosman

Golden Member

Aluminium smeer je over het algemeen met Spiritus.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik doe IPA, omdat ik dat toch heb.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jeever

Golden Member

Op 21 december 2019 14:13:21 schreef flash2b:
Ik vond het perfecte kerst kado voor de meetinstumenten liefhebbers die graag een meter op het nacht kastje willen hebben. De Aneng AN888S.
[afbeelding]

Tóch een uitstekende desktop multimeter
Ik weet dat er over deze AN888S multimeter nogal spottende commentaren worden geschreven op dit forum en ook op eevblog. Uiteraard door mensen die het apparaat niet kennen! Ik heb een exemplaar gekocht en deze week uitgebreid getest voor mijn blog. Ik kan alleen maar vaststellen dat dit een uitstekende multimeter is. Voor hobbyisten die geen handheld willen maar een via een netadapter gevoede desktop kan ik dit apparaat aanraden. Ik denk niet dat u een andere desktop multimeter met vergelijkbare specificaties voor dit bedrag kunt kopen.
Hier een foto van het interne van de meter:

De twee luidsprekertjes zitten in een stevige, luchtdichte behuizing in de meter:

Nauwkeurigheid gelijkspanning, gelijkstroom en wisselspanning metingen:

Nauwkeurigheid weerstand en condensator metingen:

Minpuntjes:
Het frequentiebereik gaat bij mijn exemplaar maar tot 2,9 MHz in plaats van de gespecificeerde 6 MHz, gemeten met een blokgolf met TTL-niveaus.
Er zit een vrij grote fout op de gemeten echte effectieve waarde van niet-sinusoidale spanningen, zoals driehoek, zaagtand en blok.
Bij gelijkspanningen kleiner dan 10 mV en weerstanden groter dan 1 MΩ zit er wat jitter op de twee LSB-digits.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

@Jeever, de klok, wekker en Bluetooth-audio, hadden er voor mij niet op gehoeven en geven denk ik de gemiddelde electronica hobbyist een "speelgoed" gevoel, bij mij in ieder geval wel.

Bedankt voor de review !

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
High met Henk

Special Member

vond het een leuk ding voor 2 tientjes op nachtkastje.....

maar niet voor dat geld. Ik heb al een keithley 2000, dus tja...

Maarem dan puur uit eigen belang: Gaat deze ook weer weg Jos?
Zo ja, wat moet hij dan kosten, want mijn wekker begint kuren te vertonen... (en zonder ironie: dat is een serieuze vraag!)

nogmaals vindt het al fijn dat u tegenwoordig actief deelneemt aan het forum...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 4 juni 2020 14:51:13 (19%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jeever

Golden Member

Op 4 juni 2020 14:48:49 schreef High met Henk:
Maar dan puur uit eigen belang: Gaat deze ook weer weg Jos?
Zo ja, wat moet hij dan kosten, want mijn wekker begint kuren te vertonen... (en zonder ironie: dat is een serieuze vraag!)

Ik verkoop inderdaad de meeste dingen die ik test weer via Marktplaats. De AN888S ga ik echter zélf houden, ik vind het een bruikbaar, schattig en origineel ding.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
flash2b

Special Member

Ik heb ook, sinds 9 Januari, een Aneng AN-888S en hij bevalt prima. Als kerst kado is het niet gelukt om hem op tijd binnen te krijgen, maar voor €56 inclusief batterijen en verzending vond ik het een prima deal voor een 4½ digit multimeter met zeer snelle auto ranging en groot helder display. Duidelijk is dat hij meer waard is als "2 tientjes".

Ik heb na het lezen van Jeever's blog gemeld (dank voor het toevoegen van dat in je blog) dat mijn exemplaar stabiel tot 199,9MΩ meet, tot 7MHz telt (6MHz volgens de spec) en stabiel is op 10mV. Het klopt idd dat de TRMS aan de krappe kant is, maar dat is wel gebruikelijk in deze prijsklasse.

High met Henk

Special Member

Op 4 juni 2020 15:45:30 schreef flash2b:
[...]Duidelijk is dat hij meer waard is als "2 tientjes".
[...]

Misschien wel als multimeter, niet als wekker. En dat is de enige functie die hij bij mij toebedeeld krijgt..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 4 juni 2020 15:45:30 schreef flash2b:
maar voor €56 inclusief batterijen en verzending vond ik het een prima deal

Ik vind hem ook wel meer dan '2 tientjes' waard, maar kun je me dan zeggen hoe ik voor €56 zo'n ding in huis heb?

Op jouw link is de variant met batterijen €67,44 en daar komt nog inklaringskosten en BTW bij. Dan kom ik op bijna €100 euro uit, wat nogal een slok op een borrel scheelt met die €56.

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Toen ik hem kocht was jij €56 inclusief verzending met Priority Line dus geen inklaring. Zie link: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2129316#2129316 met de prijs op 21 December 2019 zonder batterijen, mijne was met batterijen.

Andere link met extra accessoires: https://www.banggood.com/ANENG-AN888S-Digital-Multi-function-Automatic… als alternatief.

Trouwens is mijn wekker duurder als deze meter.

Op 4 juni 2020 14:23:03 schreef Jeever:
Nauwkeurigheid gelijkspanning, gelijkstroom en wisselspanning metingen:

Nauwkeurigheid vind ik nogal tegenvallen. Soms een factor 1000 er naast! :-) :+

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@flash2b:
Ah, ik ging even uit van de link in je post in dit topic.

Ik wist ook niet dat EU Priority Line bij banggood betekent dat het zonder inklaring/BTW is... Jij had destijds dan nog steeds wel een betere deal. Op dit moment is hij circa €62 incl verzending en batterijen.

Is er dan ook nog een verschil tussen "EU Priority Line" en "EU priority Mail"?

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

EU Priority Mail is voor verzending binnen EU. Via mijn 2e link wordt hij via CZ (Tsjechië) verstuurd. Mijne kwam uit CN via EU Priority Line.

Het klopt dat die iets duurder is geworden, maar de 2e link is met wel met extra accessoires dat dan wel weer.

Op 4 juni 2020 18:33:58 schreef rew:
[...]Nauwkeurigheid vind ik nogal tegenvallen. Soms een factor 1000 er naast! :-) :+

Je bedoelt de zeker van 1200mA tot 2000mA ? Daar staat idd een comma verkeerd in de tabel.

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 4 juni 2020 19:00:24 schreef flash2b:
EU Priority Mail is voor verzending binnen EU. Via mijn 2e link wordt hij via CZ (Tsjechië) verstuurd. Mijne kwam uit CN via EU Priority Line.

volgens banggood is CZ geen Tsjechië, maar een ander warehouse dat eveneens in China staat.
Schiet mij maar lek.

Edit: misschien heb ik het verkeerd gezien, want ik vind deze informatie nu niet meer terug...

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 4 juni 2020 23:02:58 (12%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten