Voor wat het waard is: ik ben wel dankbaar voor je bijdrage. Ik zal hem niet kopen want ik heb al een heteluchtstation en werk niet echt met krimpkous ver van de werkbank, maar ik vind het een zinvolle bijdrage.
Je link leidde me naar een (voor mij) interessanter product: een setje draadtaps met bijbehorende boren:
https://www.lidl.nl/nl/p/product-recommendation/hss-boor-en-schroefdra…
Het zal wel geen topkwaliteit zijn, maar in de elektronica ben je toch niet vaak bezig met tappen in staal, maar eerder aluminium en koper, waardoor ze redelijk lang mee zouden moeten gaan. Ik heb reeds sets goede M3 en M4 exemplaren, maar een wat vollediger collectie kan wat mij betreft geen kwaad. Voor een tientje ga je deze dingen nergens los kunnen krijgen.
Wat betreft krimpkous denk ik dat je eigenlijk alles wel kan gebruiken dat hete lucht produceert dat toevallig in de buurt ligt. Zelfs de "aanstekermethode" heeft me incidenteel geholpen. Afstand werkt beter dan temperatuursregeling, je kunt krimpkous zelfs doen krimpen boven een gasfornuis (maar wel op gepaste afstand dus). Ik ontdekte ook dat de regeling van een goedkoop heteluchtstation nogal 'overshoot' (eerst online zoals hier, maar ook in het echt), maar ik heb er weinig last mee gehad in de praktijk.
@Hoeben: Is deze veiligsite niet zo een parasiet die de producten zelf opkoopt voor een veel hoger bedrag als de opbrengst niet hoog genoeg is bij het einde van de veiling?