Goedenavond allemaal.
Ik zou graag jullie hulp willen hebben bij het volgende "probleem".
Voor mijn gitaar setup heb ik een footcontroller waarmee ik kan schakelen tussen presets van mijn versterker en effecten.
Ik verander geen presets, enkel schakel ik tussen de verschillende "program numbers"
Nu is het zo dat de programma nummers niet overeen komen met het nummer op mijn footcontroller. Als ik bijvoorbeeld switch 1 indruk, komt er netjes "01" te staan op mijn footcontroller. Maar op mijn ontvanger geeft ie program "02" aan. Ik heb het idee dat mijn footcontroller van 0-127 (eigenlijk maar van 0-99 aangezien ik maar 2 digits heb) telt. Want ik kan namelijk ook programma "00" instellen, maar mijn ontvangers van 1-128 telt. Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel. Helaas kan ik niets aanpassen in de footcontroller.
Nu zou ik elk programma nummer misschien wel kunnen wijzigen van elke ontvanger, maar dat zie ik niet zo zitten. Ik zit daarom aan een simpel programma te denken in bijvoorbeeld een nano, waarbij het midi signaal ingaat vanuit mijn footcontroller, en deze het programma nummer met -1 verlaagd. Vervolgens dit weer doorspelen naar de ontvangers.
Dan zou het programma nummer van mijn footcontroller met de ontvangers wel overheen moeten komen.
Ik verwacht dat dit niet zo heel spannend zou moeten zijn, maar ik heb nog weinig ervaring met arduino programmeren en MIDI. Dus wie kan me op weg helpen. Of zijn er andere suggesties?!