MosFET versterking bepalen

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik had dat indertijd ook met kinderwagens: als je er eenmaal zelf met eentje te doen hebt, zie je ze opeens overal. Maar niet voor die tijd. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Hummm, daar staat véél in maar nou net niet de "unbypassed¨ situatie. Afgezien van een schema bij DC power beschouwing is de source overal ontkoppeld met een C parallel aan Rs, en Rs komt dus ook niet voor in de formules voor kleinsignaal AC.

Bedankt voor alle reacties zo ver

Ik ben even met de formules bezig geweest van de website die je had gedeeld.

De formule die ik bovenin had gedeeld loopt weg naarmate de versterking toeneemt.

de formule Av = -RD/RS, die ik bij een ander boek tegen ben gekomen. Blijft wel altijd in de buurt van de formule die op de website staat staan.

mijn vermoeden was dus inderdaad waar, de versterking is dus afhankelijk van RD en RS1. Zonder dat deze gegevens bekend zijn kan de versterking niet bepaald worden.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Je kunt heel goed de versterking bepalen, alleen staan je onbekenden dan in het antwoord. Daar is toch niets mis mee?

En in het lagere onderwijs zeggen ze dan: neem zelf maar een (logische) waarde aan, schrijf die waarde ook op het antwoordblad, en reken dan de versterking uit.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org