Marantz SR4001 display helderheid

Hoi,

mijn 16 jaar jonge SR4001 werkt nog altijd top echter het display is wel erg dof geworden.
Is dit op eea manier te herstellen?

Dank.

kan dat het display door warmte smog een vuile kleurenfilter heeft gekregen, schoonmaken en klaar. of je hebt een fubata display wat last van teruggelopen emissie heeft. dat is moeilijker, display gloeispanning te laag kan ook nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Meestal voor zover ik weet bijna altijd vuil op het glas, soms vettige bruine aanslag. Poetsen met IPA bracht de oplossing. Trekt ook wel stof aan op zichzelf.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zaterdag 1 augustus 2020 20:07:27 (13%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 1 augustus 2020 20:02:54 schreef testman:
kan dat het display door warmte smog een vuile kleurenfilter heeft gekregen, schoonmaken en klaar. of je hebt een fubata display wat last van teruggelopen emissie heeft. dat is moeilijker, display gloeispanning te laag kan ook nog..

Fubata..............maar zo laten vrees ik.

als de emissie echt het probleem is, kun je dat zien aan delen van teksten en cyfers die minder licht geven als andere delen. soms helpt het om er 1 kleurenfilter uit te halen, dan heb je minder demping van het nog aanwezige licht.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zal hem eens opmeken en kijken hoe en wat.

Die foto toont het al, dit is geen vuil maar display zelf, helaas moeilijk op te lossen dit. Er zijn tal van oplossingen die even helpen, maar probleem gaat er niet mee weg.

Je kan enkel de symptomen even verhelpen tijdelijk dan. Als je geluk hebt gewoon de spanning die niet goed meer is.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ok dan...........

Gaan we niks aan doen. Misschien gaat ie stuk dan "mag" ik een andere kopen van de baas...(-;

Thanks

Eigenlijk moet het display vervangen worden, maar ja prijs en verkrijgbaarheid...
Als je geluk hebt kan je soms bij de handelaar of iemand bij tweedehands zoiets scoren. Van twee slechte dan een goed maken.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.