Einde vlooienmarkt Lichtmis?

Beste mensen,

Net bereikte mij het bericht dat wegrestaurant de Lichtmis in brand staat. Ben benieuwd wat dit betekent voor de radio vlooienmarkt? In ieder geval in het najaar op de vlooienmarkt geen pannenkoeken.

https://indebuurt.nl/zwolle/nieuws/112/wegrestaurant-de-lichtmis-in-li…

flash2b

Special Member

De radio markt was dit jaar al afgelast. Wel sneu voor het restaurant.

miedema

Golden Member

Oef.... Ik had nog hoop op de Lichtmis, na alle eerdere afgelaste radiomarkten.....

De Lichtmis was 1 van mijn favoriete radiomarkten, een hoogtepuntje in het jaar. Laten we hopen dat deze brand niet de laatste druppel is om die toch unieke radiomarkt te laten verdwijnen.

Ook hoop ik dat het restaurant er weer boven op komt Het was 1 van de laatste echt authentieke zelfstandige wegrestaurants....

groet, Gertjan.

De radiobeurs was inderdaad al veel eerder van bekend dat hij niet door zou gaan.

Het wegrestaurant is sneu, alle horeca heeft het al zo moeilijk door de corona maatregelen..

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Oei, da's erg!!
Ik hoop niet dat het een kwestie van "In de brand uit de brand" is.
Edit:
Nee dus, dat doe je niet midden op de dag tijdens de lunchservice....

Na de Jutberg weer een leuke markt weg.
Hopelijk kan Assen-Eelde het overnemen. Gaat die beurs nog door?

Jammer dat er hier weinig röring is in hf-kringen. Er
zijn hier namelijk best leuke locaties voor zo'n markt:

Het benzinestation links heeft horeca
Ruime parkeergelegenheid zonde modder.

Het terrein ligt bij de afslag 31 van de A58, 6km westelijk van de afslag A4/A12 naar Antwerpen.
Locatie is vergelijkbaar met die van de Lichtmis

In Woensdrecht is een Wok

Of anders "de Watertuin" in Bergen op Zoom

Locatie is zeker ook geschikt voor een CO-kofferbak verkoop

Nu nog een organisator :+ en SARS-Cov-19 het land uit :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Tidak Ada; een bijzonder sympathieke gedachte de markt ,tijdelijk, te verplaatsen naar de veilinghallen in Eelde.
De ruimte is aanwezig maar....
De afstand is voor alle collegae ten zuiden/ zuidwesten van Zwolle zeker 75 km meer.
Het is een binnenruimte terwijl de Lichtmis wordt/ werd gehouden eind zomer / start herfst en dat heeft, wat mij betreft zo z'n charme.
Met het oog op de huidige coronagedoe is de buitenlucht te prefereren boven een hal.

Voor mij is Eelde uiteraard een thuiswedstrijd maar ik zal mij ,uitzonderlijk, vriendelijk naar jullie opstellen en derhalve niet pleiten voor verplaatsing.

Overigens denk ik dat de eigenaar van het, ietwat beschadigde, etablissement voldoende fantasie heeft tegen de tijd dat de volgende markt ( sept.2021) wordt gehouden een paar tenten of vergelijkbare tijdelijke optrekjes laat aanrukken met een zooi bak- en braadspullen en kanen maar.

He, Tidak.... zit ik mij sociaal op te stellen ga jij even ,,egoïstisch " te keer met voorgestelde locaties in een gruwelijke uithoek van ons landje.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Heer Plof,
Zeker niet asociaal! Hier in het zuiden kunnen we in dit seizoen best wat gebruiken en zeker onze Belgische kameraden zullen, gezien de ligging, er graag gebruik van maken.....

P.S. Je kunt er toch mooi fietsen....? ;)

Nu is er nog de grote Beurs in La Louvière, maar da's nog verder voor de Drenthen

edit:
Alles is toch beter dan géén markt?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als men toch eenmaal de baan op gaat, dan maakt het toch niet zoveel uit of het voor 30 km is of voor 100 of voor 200? En inderdaad: Alles is beter dan géén markt!

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op woensdag 12 augustus 2020 16:48:52 (16%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
RAAF12

Golden Member

De Randstad bubbel in NL vind alles boven de 80km akelig ver weg. De afstand Amsterdam-Groningen is voor hen veel langer dan die van Groningen naar Amsterdam.
Ik rij voor mijn plezier heel West-Europa door, maar ik ben ook een fan van auto rijden. En heb de tijd om het hele jaar om mij te verplaatsen. Geen verplichtingen. Voordeel van Assen is wel dat de 'Zuiderlingen' even wat schone lucht kunnen inademen. Gna, gna.

High met Henk

Special Member

Ach altijd wel een plekje in Bergen op zoom.

Vooral nu we mega corona besmettingen hebben..
Bij bezoek gratis souvenir en 2 weken quarantaine.

Neem wel je mondkapje mee

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hugo Welther

Moderator

6 september as. kunnen we in ieder geval naar Bladel voor een open lucht beurs.

https://www.pi4kar.net/

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Wow, precies waar ik op hoopte:
ze hebben de beurs in Bladel helemaal corona-proof ingericht (nu buiten en eerder).

Shiptronic

Overleden

Hoe graag ik zou willen, nee, ik sla wel even over, is mij het risico niet waard.

Crowd control? Hwahaha :) Hoedan ? Ooit op een radio markt geweest ? nee dank je!

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 12 augustus 2020 23:06:08 (36%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Helaas sluit ik me daar bij aan.

Ik had de beelden al gezien maar nu zie ik hier pas dat het om de lichtmis gaat.
Zonde . . . .

[Bericht gewijzigd door Kees frees op woensdag 12 augustus 2020 23:46:33 (61%)

Bij ons op de camping in Raalte zou kunnen, ruimte zat en ook genoeg parkeerruiumte.
Er is ook genoeg stroom aansluitpunten van 10/16 ampere per aansluiting.
Laat de organisatie maar contact met me op nemen.

Tidak Ada

Golden Member

Is dat het Linderhof? Lijkt me toch wat klein

Verder zie ik bij Raalte allen nog heel kleine boerderijcampinkjes

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Een camping (buiten seizoen) is wel een handige plek natuurlijk.

Tidak Ada

Golden Member

De meeste campings hebben altijd vast bezette plaatsen, ook minicampings.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Wellicht bij "De gouden leeuw" proberen aan de Moerdijkseweg 1, 4765 SJ Zevenbergschen Hoek.

Vlak naast de A16 bij de Moerdijkbrug, goed bereikbaar en een werkelijk gigantische parkeerplaats. Benzinepompje en restaurant op het terrein.

Niemand die voor z'n lol naar de randstad komt toch? :X

If you want to succeed, double your failure rate.
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 augustus 2020 12:47:39 schreef Dominic:
Wellicht bij "De gouden leeuw" proberen aan de Moerdijkseweg 1, 4765 SJ Zevenbergschen Hoek.

Vlak naast de A16 bij de Moerdijkbrug, goed bereikbaar en een werkelijk gigantische parkeerplaats. Benzinepompje en restaurant op het terrein.

[bijlage]

Bedoel je ‘Kanter’ of dat bordeel? Beiden zijn nogal onguur.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Op 14 augustus 2020 23:33:30 schreef Tidak Ada:
[...] Bedoel je ‘Kanter’ of dat bordeel? Beiden zijn nogal onguur.

Als ik het voor het kiezen had.. O-)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Triest nieuws dit over de Lichtmis... zowel horeca als dit soort evenementen hebben het zwaar de laatste tijd. :'(

Als iemand nog eens iets wil organiseren in het oosten v/h land: tussen Enschede en Hengelo ligt station Enschede Drien Kennispark (tegenover Universiteit Twente). 2 a 3 minuut lopen brengt je bij een ijsbaan. Dit complex ligt simpel gezegd de helft v/h jaar plat (ruwweg april t/m september), met (voorzover ik kan zien) een gladde betonvloer waar in de wintermaanden geschaatst wordt.

Toegegeven, ik ken de bijzonderheden van zo'n ijsbaan niet. Of het beleid van het management. Maar het lijkt mij in principe een prima locatie om (kleine) vlooienmarkten oid. te houden. Goed bereikbaar. Ruime parkeer gelegenheid. Toeschouwer stoeltjes, en koffie corner aanwezig. In het naastgelegen bioscoop complex diverse horeca zaken.

Mocht dit niks zijn: op nabijgelegen vliegveld Twente is ook ruimte voor soortgelijke events (en wordt daar ook voor gebruikt, met enige regelmaat een vlooienmarkt in hangar 11).

Inwoners:
Enschede - 160k
Hengelo - 80k
Almelo - 70k
Oldenzaal - 32k

Daar zullen geheid een aantal elektronica hobbyisten tussen zitten die geïnteresseerd zouden zijn in een beurs ter plaatse (helaas excl. ondergetekende, ik zit momenteel in een verhuizing :+ ). Om niks te zeggen over de oosterburen uit Gronau, Bad Bentheim, Rheine etc.