Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

"onze jongens doen hard hun best", jawel...
(cfr Marnix Gijsen, "Telemachus in het dorp")

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 11 augustus 2020 22:25:09 schreef Hubie:
Af en toe zijn die Chinezen helemaal de weg kwijt. Vandaag een bericht in de gmail mailbox
De tijd om uw bestelling te bevestigen is om!. Het gaat om een USB prg. kabeltje wat inmiddels al 2 maanden aan een Wouxun portofoon hangt.

De ontvangst van die bestelling had je dus al lang kunnen bevestigen. Waarom meen je dat de Chinezen de weg kwijt zijn?

If you want to succeed, double your failure rate.

Koos onlangs ook voor levering uit Europa (Frankrijk) op Aliexpress.

Paar dagen later staat DHL met een Amazon pakketje voor de deur.
Maar ik heb niks besteld op Amazon 8)7 , naam en adres kloppen dus toch maar aangenomen en open gemaakt. Blijkt daar de Aliexpress bestelling in te zitten :)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Hubie

Special Member

Nou,mss omdat ik na de bestelling tig mailtjes kreeg dat het kabeltje opgestuurd en onderweg is? inclusief tracking number ;-)

flash2b

Special Member

Op 12 augustus 2020 09:01:08 schreef Roland van Leusden:
Koos onlangs ook voor levering uit Europa (Frankrijk) op Aliexpress.

Paar dagen later staat DHL met een Amazon pakketje voor de deur.
Maar ik heb niks besteld op Amazon 8)7 , naam en adres kloppen dus toch maar aangenomen en open gemaakt. Blijkt daar de Aliexpress bestelling in te zitten :)

Zoek eens op Amazon naar je artikel. Grote kans dat de Chinese verkoper daar ook aanbied en dan middels "fulfillment by Amazon" levert.

Ik heb trouwens ook eens een AliExpress artikel geleverd gekregen via Banggood.

@flash2b, zo ver was ik inmiddels ook gekomen, en het is ook logisch gezien vanuit de verkoper. Bij het bestellen via Aliexpress had ik me dit gewoon niet gerealiseerd, en dit was de eerste keer dat een Aliexpress zending met DHL kwam.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 12 augustus 2020 09:01:13 schreef Hubie:
Nou,mss omdat ik na de bestelling tig mailtjes kreeg dat het kabeltje opgestuurd en onderweg is? inclusief tracking number ;-)

De bedoeling is dat je het pakketje als het aankomt ook even markeert als "is aangekomen". IVM veel vertraagde pakketten is de tijd waarbinnen dat moet gebeuren opgerekt. Als je dit mailtje krijgt kan je proberen alsnog hem als "ontvangen" te markeren. Normaliter krijgt de verzender pas z'n geld als jij het ontvangen hebt, zodat Aliexpress als tussenpersoon een stok achter de deur heeft dat de verkopers goed presteren. Jij hebt nu er voor gezorgd dat die gast pas een paar maanden later z'n geld heeft dan wat nodig was geweest.

Ik begrijp dat het om een klein bedrag gaat (minder dan $5). Dan wordt er wel eens zonder echte tracking verstuurd en dan weet ali niet als het afgeleverd is. Als er wel echte tracking is dan weet ali wanneer het aankomt en stuurt je een: Kan je hem als ontvangen markeren? Mailtje binnen 24u nadat ie is afgeleverd. (Bij mij dus regelmatig op za/zo als ik niet op de zaak ben waar ie afgeleverd zou zijn...)

Op 11 augustus 2020 21:30:11 schreef r-p:
Inderdaad meerdere bestellingen vorige week na 8 werkdagen

Mijn oudste ali zending met LT tracking is van 27 jul. en nu "out for delivery". De oudste buiten die LTxxx is van 26 jun....

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 12 augustus 2020 12:23:45 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bapaktus

Special Member

Mijn vrouw en ik sturen altijd een bevestiging van ontvangst naar de leverancier. Vinden we wel zo netjes. :)
Wij kopen alleen maar via Ebay.
Instelling [ NU kopen-gratis verzending-wereldwijd ]
En de betaling via Paypal.
ruud

Dat mailtje vinden ze leuk, maar levert ze geen centen op. Op ebay mag je feedback geven, liefst allemaal vijf sterren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik verklaar Farnell tot "rare chinees". Bij deze.

Ik heb een stuk of wat connectortjes nodig, Farnell site zegt dat ze er acht hebben. Ik had er liever 100 gekocht, maar goed. Ik kan er ook 100 bestellen dan worden er 92 nageleverd, maar op dat moment wilde ik er eigenlijk gewoon 1 in m'n handen hebben om te zien of het is wat ik er van verwacht.

De volgende dag worden er zeven geleverd. 1 nageleverd. Voorraad verschil o.i.d.

Ik heb zojuist de laatste gekregen. Blijkt dat die in z'n eentje met UPS express van de fabrikant naar Farnell gestuurd is!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 augustus 2020 12:14:15 schreef rew:
Ik verklaar Farnell tot "rare chinees". Bij deze.

Ik heb een stuk of wat connectortjes nodig, Farnell site zegt dat ze er acht hebben. Ik had er liever 100 gekocht, maar goed. Ik kan er ook 100 bestellen dan worden er 92 nageleverd, maar op dat moment wilde ik er eigenlijk gewoon 1 in m'n handen hebben om te zien of het is wat ik er van verwacht.

De volgende dag worden er zeven geleverd. 1 nageleverd. Voorraad verschil o.i.d.

Ik heb zojuist de laatste gekregen. Blijkt dat die in z'n eentje met UPS express van de fabrikant naar Farnell gestuurd is!

Zonde van vanalles, dozenschuiven is zo makkelijk nog niet blijkbaar

Meep! Meep!

Je kan het ook "toewijding voor de klant" noemen.
Iemand die er op zit te wachten kan dit wel appreciëren denk ik.

Maar Farnell is een bedrijf wat voor snelle levering de boel op voorraad heeft. Dus als het nu op is dan moeten ze toch gewoon nieuwe bestellen? Misschien maar 2 buisjes of zo?

Volgens mij is het niet farnell die hier de hoge kosten heeft gemaakt. Dat is de fabrikant. Die hebben een heel schappelijke deal: "Je betaalt 10% extra als wij de verzendkosten moeten betalen." Die hebben dus nu ongeveer een dubbeltje aan verzendkosten geind...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De logica hierachter ontgaat mij ook, je zou verwachten dat de fabrikant meteen de stock van Farnell aanvult.
Wellicht was de nieuwe voorraad nog onderweg uit China en hadden ze er net nog 1 exemplaar liggen in de vitrine. :)

"Zullen we alvast dit maar sturen dan is de klant tevreden."

Kijk eens goed naar deze link:
https://www.alibaba.com/product-detail/100-original-V2164M-SOP16-chips…
Chip van TI volgens het logo, zo fake als wat. TI heeft die chip nog nooit gemaakt. Origineel van Coolaudio.

100% Original staat er, het woordje fake vergeten?

Op een andere (CH) site voor $1.20, shipping $80. Die sporen ook niet.

Kortom ik ben op zoek naar een V2164M of SSM2164 of SSI2164 in SO16 case. Is niet echt betaalbaar te vinden.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

TI heeft die chip nog nooit gemaakt. Origineel van Coolaudio.

Origineel is van Analog Devices. Coolaudio kloont alleen chips, ze maken zelf niks...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Klopt, ook SSI heeft hem: SSI2164
Op mijn defecte board zit een Coolaudio versie.
Specs zijn trouwens wel iets anders.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 25 augustus 2020 20:48:09 (57%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 4 juli 2020 00:56:14 schreef r-p:
11 mei besteld. 24 juni geleverd.

Alleen niet bij mij 8)7
Geklaagd bij verkoper die me uiteraard naar postkantoor stuurt.
Ook daar niet aanwezig.
Verkoper vraagt geduld en hij gaat het uitzoeken.
Ik zeg: prima, zolang als de awaiting delivery time niet voorbij is, vind ik het prima.
Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

Pakketje is binnen. Is een USB behuizing voor M.2 'schijven'.
Computer en Schijfbeheer kunnen hem niet vinden (na inzetten 128GB M.2 SSD) en ik vind 'm best wel heet worden (spoel schakelende voeding (denk ik) op de print). Even bekeken en dit gevonden (zie foto)... Volgens deze site zou pin 71 en 73 GND moeten zijn. 72 en 74 zijn 3,3V en de laatste pen, 75, is "config" die het type module doorgeeft. 73, 74 en 75 zitten aan elkaar gesoldeerd... Dus die is niet getest in de fabriek... Of mis ik iets?

Hensz

Golden Member

Heeft het ding niet twee rijen pennen en zit je tegen maar één helft van die pennen aan te kijken?

Don't Panic!
Anoniem

Op 25 augustus 2020 00:07:04 schreef henri62:

Kortom ik ben op zoek naar een V2164M of SSM2164 of SSI2164 in SO16 case. Is niet echt betaalbaar te vinden.

Beste Henri62,
via volgende link kan u de ssi2164 kopen voor 8,33 euro/stuk (1 tot 9 stuks, meer is goedkoper)+ 6,2 euro verzenden (netto misschien komt hier nog btw bij).

https://synthronics.de/ssi2144-ssi2164/

Op de site van ssi zelf staan nog andere leveranciers trouwens.

Edit: adres voor V2164

https://www.thonk.co.uk/shop/coolaudio-v2164-all/

2,4 pond voor 1 tot 10 stuks, meer is goedkoper.
Geen idee van de verzendkosten.

Op 25 augustus 2020 23:19:35 schreef Hensz:
Heeft het ding niet twee rijen pennen en zit je tegen maar één helft van die pennen aan te kijken?

Ik denk het niet maar sta open voor verbetering van eventuele fouten die ik maak...
Mijn SSD heeft een B en een H M notch.

Er zijn 5 pennen links van de 3 pennen die NIET gesoldeerd zijn. Maar het wit onder de niet gesoldeerde pennen is niet duidelijk anders dan het wit van de soldeer die het licht van de camera reflecteert. Die 3 pennen zijn de H M-notch. 5 pennen links daarvan is wat je verwacht conform het plaatje hieronder. Niet zichtbaar op de foto is de 6 pennen rechts van de B-notch. Dat zijn er ook echt 6 en dan een paar missende pennen (in tegenstelling tot de andere kant waar wel pennen zitten maar die zijn niet gesoldeerd).

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ed/M2_Edge_Connector_Keying.svg/310px-M2_Edge_Connector_Keying.svg.png

EDIT even H naar M aangepast. Ik heb ook al een bril voor mijn laptop nodig...

Hensz

Golden Member

Ik geloof dat het in totaal zo'n 75 pennen zijn, ff tellen? :+

Don't Panic!

Zijn dat niet 5 pennen van de ene kant + 4 pennen van de andere kant, dus 9 pennen tot de M notch?

Meep! Meep!

Klopt, maar je ziet alleen de bovenste 5. Hier is de print zonder de SSD erin. Hier is iets beter het verschil te zien tussen de kortsluiting tussen de pootjes en het wit op de print i.p.v. soldeereilandjes onder de niet gesoldeerde pootjes.

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 26 augustus 2020 13:43:50 (46%)

Hensz

Golden Member

Je zit dus inderdaad tegen maar één rij pennen aan te kijken. Of het de even of de oneven rij is kan ik niet zien. Maar in beide gevallen is het kortsluiten van de laatste 3 pennen mogelijk.

Ik kan me voorstellen dat pen 75 aan supply of GND gehangen moet worden. Dat ie samen met 73 en 71 aan GND hangt kan dus best.
Als we tegen pennen 74, 72 en 70 aankijken kan het zeker, zij zijn alle drie 3,3V supply.

Don't Panic!

Dit topic is gesloten