Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

vergeten

Golden Member

Op zondagavond 28-6-2020 besteld en betaald.
Verstuurd met: AliExpress Standard Shipping.
Volgens de Chinezen is het pakketje inmiddels aangekomen in het land van bestemming, Liege/Luik Belgie, Geen Nederland!

Vanuit China gezien zal het wel zo lijken! :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 10 juli 2020 16:12:59 (11%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Neemt natuurlijk niet weg dat we zo snel mogelijk onze medical grade chemische industrie op orde moeten krijgen.

Idd kunnen we onze eigen mensen weer de schuld geven.

Ik heb al eerder in dit topic naar de uitzending van Zembla gelinkt, China wilde dus de farmaceut van de wereld worden door als overheid 50% mee te betalen, niet gek dat dingen dan goedkoper worden, tijd om dit weer in handen te nemen, en iets meer te betalen, ze wilde onze industrie dus kapot krijgen, om zo, als alles weg is langzaam de prijs op te drijven, minstens de 50%, daarom liggen ze zo onder de loep.

Of we controleren elke batch die ze maken, of we maken het zelf, er waren toen ook verontreinigen gevonden, gingen ze een keer kijken daar, gelijk 4 fabrieken werden verbannen, en uiteraard hier een te kort, ook in het artikel zelf vandaag, beetje verontreiniging is niet erg, wtf wtf.

Routers met spionage software, 5G Chinese BTS hardware verbod in diverse landen

Ik heb nog geen enkel bewijs gezien, let wel als China luisterde naar die trumpet, dan mocht huawei wel weer leveren, ondertussen worden de vergunning met dat bocht land en huawei nog steeds verlengt, want ja ze kunnen toch nog niet zonder huawei, maar huawei mag geen google phone meer maken, ik zal dadelijk blij zijn met een goed werkend toestel van huawei, ben ik eindelijk van die google gasten af, let wel af zien van huawei kost de EU heel wat meer, ik kan onder linux gateway's maken voor internet gebruikers, gateway zelf heeft helemaal geen internet, ook niet nodig.

Alles met een knipoog ;-)
Jeever

Golden Member

Op 10 juli 2020 16:10:09 schreef vergeten:
Op zondagavond 28-6-2020 besteld en betaald.
Verstuurd met: AliExpress Standard Shipping.
Volgens de Chinezen is het pakketje inmiddels aangekomen in het land van bestemming, Liege/Luik Belgie, Geen Nederland!

Dat gebeurt wel vaker met zendingen van bestellingen via AliExpress. Toevallig is vandaag (10 juli dus) zo'n pakket door postnl aan de deur bezorgd. Dat pakket was, volgens track&trace, op 22 juni 2020 op het vliegveld van Luik gearriveerd. Line haul betekent gewoon 'lijndienst'. Sindsdien helemaal niets meer vernomen over dat pakket ... tot vandaag dus.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
vergeten

Golden Member

Op zondagavond 28-6-2020 besteld en betaald.

Als ze volgens dat tempo blijven werken kan ik mijn pakketje dus op zijn vroegst verwachten rond 25 juli.

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 10 juli 2020 22:43:24 (26%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Valt wel mee op 27-6 via ebay besteld vandaag in huis. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 10 juli 2020 16:10:09 schreef vergeten:
Op zondagavond 28-6-2020 besteld en betaald.
Verstuurd met: AliExpress Standard Shipping.
Volgens de Chinezen is het pakketje inmiddels aangekomen in het land van bestemming, Liege/Luik Belgie, Geen Nederland!

Vanuit China gezien zal het wel zo lijken! :)

Is normaal dat ze naar Luik vliegen. Ali express stroomt via diverse landen naar NL. Gaan dan per vrachtwagen naar NL, Gouda geloof ik.

flash2b

Special Member

Diamon

Golden Member

Op 10 juli 2020 22:20:17 schreef flash2b:
volgens mij Schiedam.

Klopt, heb hier nog de verpakking liggen, wanneer het niet af te leveren is, moet het retour gestuurd worden naar Schiedam

Zie ook postbus 7096 3109 ab schiedam netherlands

[Bericht gewijzigd door Diamon op vrijdag 10 juli 2020 22:31:29 (18%)

Ik had afgelopen maandag twee DHL zendingen.... Eentje is via amsterdam en de andere via brussel gekomen. Wel samen in een busje naar Delft....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 10 juli 2020 13:53:01 schreef rew:
[...]Je doet alsof ze het expres doen.[...]De titel is clickbait: Als je het artikel leest: De soep wordt niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt.

Er is een vervuiling opgetreden bij de productie, die welliswaar detecteerbaar is, maar volgens gangbare normen "ongevaarlijk".

Bovendien, het artikel vermeld dat ze drie batches van de chinese leverancier hebben getest. Hebben ze ook andere leveranciers getest? Het zou me niet verbazen dat door productie altijd wat PCA in het eindproduct terecht komt. Dit soort situaties heb je altijd. PCAs mogen ook niet in je drinkwater zitten. Maar omdat je met moderne methoden tot heel lage concentraties kan meten, is er een norm: Max XXX.

Het is geen vervuiling maar komt doordat ze een ander, goedkoper, proces gebruiken. Over de normen is men het niet eens, de een stelt dat het veilig is, de andere niet, allemaal gerenommeerde organisaties.

Maar wachteffe. Stel ik maak badeendjes. En d'r is een norm die zegt dat er max 10 eenheden frutties in mag zitten. En met het goedkopere tuttie proces komt er welliswaar wat frutties in te zitten maar het blijft onder de norm. 8 eenheden. Dus ik ga goedkope badeendjes maken en voldoe aan de norm en even later zeg jij dat je een expert hebt gevonden die beweert dat 8 eenheden frutties toch gevaarlijk kan zijn en dat ik fout bezig ben?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 juli 2020 23:01:28 schreef rew:
Maar wachteffe. Stel ik maak badendjes. En d'r is een norm die zegt dat er max 10 eenheden frutties in mag zitten. En met het goedkopere tuttie proces komt er welliswaar wat frutties in te zitten maar het blijft onder de norm. 8 eenheden. Dus ik ga goedkope badeendjes maken en voldoe aan de norm en even later zeg jij dat je een expert hebt gevonden die beweert dat 8 eenheden frutties toch gevaarlijk kan zijn en dat ik fout bezig ben?

Ja, dat krijg je als er meerdere normen zijn. Een enkele norm is niet heilig. Je kunt niet zomaar wat normen uitzoeken en dan roepen dat je daaraan voldoet. Er moet gekeken worden welke toepasbaar zijn.

Ik vind trouwens dat er helemaal geen kankerverwekkend spul in moet zitten, dat hoeft namelijk niet als je maar het goede proces gebruikt. Maar normen zijn waar je je aan moet houden en als er meerdere zijn moet je binnen alle blijven.

RAAF12

Golden Member

-

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 13 juli 2020 01:24:42 (100%)

Op 10 juli 2020 13:53:01 schreef rew:
Er is een vervuiling opgetreden bij de productie, die welliswaar detecteerbaar is, maar volgens gangbare normen "ongevaarlijk".

Voor wat betreft medicijnen, vorige week twee documentaires van Zembla gekeken. Mocht ik via hier daarop zijn gekomen (kan best) dan sorry voor de repost.

Samenvatting (op persoonlijke titel):
China concurreert alle grondstoffabrikanten kapot dus voor vrijwel alle grondstoffen voor medicijnen zijn we overgeleverd aan de Chinezen.
India maakt bijna alle pillen. De manier waarop is erbarmelijk: ongewild KWEKEN ze daar superresistente bacteriën. Overigens is dit binnenkort verleden tijd omdat China ook dat wil monopoliseren.

(Bij het erbij zoeken van de linken kwam ik ook dit nog tegen: rechtzaak gewonnen door Zembla n.a.v. de India aflevering.)

Kreeg vandaag een pakketje uit China binnen met voor mij een nieuw retour adres:

KAAB
Postbus 129
1380 AC Weesp

Pakketje heeft een chinees label waaroverheen, waarschijnlijk in NL gedaan, een nieuw adres label is geplakt.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
vergeten

Golden Member

Op 10 juli 2020 16:10:09 schreef vergeten:
Op zondagavond 28-6-2020 besteld en betaald.

Pakketje vandaag aangekomen!
Binnen een maand dus toch niet zo gek :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Bestel al meermaals via bangood en volgens mij gaat het vlotter dan via ali.
Laatse bestelling 13/07/2020 vandaag ontvangen 27/07/2020

.

Vandaag twee Ali bestellingen binnen 1 op de 4e en de andere de 17e besteld. "Aliexpress standard shipping" gaat tegenwoordig erg snel Ergens rond de 5-7 dagen voordat ie in NL is, en dan nog een paar voordat ie binnen is.

Trouwens sinds niet al te lang krijgen alle aliexpress standard shipping pakketjes een LTxxxxxNL tracking nummer. /dat/ is een indicatie dat het in het snelle traject zit.

De spullen van vandaag hadden zaterdag zullen komen ware het niet dat het pand dan volgens postnl dicht is.

Van een pakketje wat ik de 2e heb besteld is ruim een week geleden door postnl geconstateerd: "Verkeerd adres, retour afzender". Nu ik toch even met Ali bezig was wilde ik toch maar even proberen daar een case voor te openen: De verkoper heeft de beschermingstermijn verlengd tot 1 oktober. Dat vind ik te zot voor woorden om daarop te wachten.

Dan zeg je tegen Eva: niet ontvangen en.... niets. Nog maar eens proberen: weer niets. Dan in een incognito window... weer niets. Blijkt dat de case ondertussen geopend is, maar daar kreeg ik dus in het eva-window geen feedback over. Maar goed. Wegens: Aliexpress standard shipping gaat ali direct het geval afhandelen, de verkoper wordt daar niet over lastiggevallen.

Edit: Case is beslist: Ik ga m'n geld terugkrijgen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

Zaterdag kreeg ik een Yanwen shipping in een record tijd (voor een Yanwen verzending dan) van 14 dagen binnen. Had een UDxxxxxNL nummer en zelfde Schiedam adres als de Standard Shipping.

Anoniem

Nu 2x wat duurders besteld via aliexpress.

Gekozen voor verzending uit Europa (eenmaal uit Tsjechie en eenmaal uit Frankrijk). Dit ivm invoerkosten etc. Prijs lag wel iets hoger.
Bedragen lagen voor beide bestellingen rond de 100 euro en vielen onder de '7 dagen delivery garantie. Niet binnen 7 dagen geleverd, geld terug.'.

Je raadt het al, product was in Europa niet op voorraad. Maar we hebben het voor u verzonden vanuit China.
Teruggemaild dat ik dat niet wilde en graag geld terug zou willen hebben.

De 7 dagen waren inmiddels al verstreken. Omdat er door de 7 dagen ook maar een kort dispute termijn zat een dispuut opgestart.
Ome Ali oordeelde in beide gevallen dat de leverancier niet de garantie waarmaakte en kreeg geld terug gestort. 1 week later arriveerde het pakket.

Je zou toch denken dat de Chinezen wel dubbel zo nauwkeurig de zaak checken alvorens ze een garantie afgeven...... blijkbaar niet dus.

In beide gevallen een symbolisch bedrag overgemaakt (via aankoop ander product en weer afmelden), met als comment. Check of je de zaken waar kunt maken voor je iets adverteert.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Een nieuw geintje: onlangs bracht de postbode hier een pakketje dat er erg chinees uitzag, maar niet chinees aanvoelde want er zaten kennelijk allemaal verschillende dingen in, en ik bestel normaliter maar 1 artikel bij 1 ali-winkel.

Pakketje dus opengedaan, er bleken drie aparte pakketjes in te zitten, elk compleet met Chinese verzendetiketten enzovoort. Als ik het goed begrijp heeft ome Ali ergens in BE een postje opgezet waar zendingen worden samengevoegd, vermoedelijk om te besparen op de zgn. "last mile". Het lijkt me stug dat ze de kost er kunnen uithalen, maar ome ali kan behoorlijk goed rekenen. Trouwens het is sowieso mijn zaak niet.

Zendingen waren overigens opvallend snel ter plaatse, misschien twee weken totaal - ongebruikelijk, en erg gewaardeerd.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Hier in NL krijgen "ALiexpress standard shipping" pakketjes tegenwoordig een LTxxxxNL tracking nummer en zijn dan in een dag of 7-8 in NL (volgens Ali), een paar dagen bij PostNL aangemeld en dan binnen weer een paar dagen in de brievenbus.

Dus ook hier: Ze hebben hier een doorgeefluik waarna ze het als "grote nederlandse klant" aan postnl overdragen (die dus niet doorheeft dat ze het een paar weken kunnen laten liggen omdat buitenlandse post is traag, dat weet iedereen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
miedema

Golden Member

Op 9 juli 2020 10:34:21 schreef flash2b:
Mijn favoriete tracking site is: www.packageradar.com

Dat is ook een favoriet van mij.
Maar daarnaast ook: http://parcelsapp.com/nl
Ongeveer dezelfde gedetailleerde tracking als Packageradar, maar leuk van Parcelsapp is dat je kunt doorklikken naar de oorspronkelijke trackingsites van de vervoerders.

Het naast elkaar leggen van de omschrijvingen uit de verschillende bronnen maakt soms een stuk duidelijker wat er nu echt gebeurt :-)
(andere vertalingen, en dat ze soms andere evenementen weergeven, en de ene soms veel sneller rapporteert dan de ander...)

groet, Gertjan.

Op 8 augustus 2020 12:50:29 schreef rew:
Hier in NL krijgen "ALiexpress standard shipping" pakketjes tegenwoordig een LTxxxxNL tracking nummer en zijn dan in een dag of 7-8 in NL (volgens Ali), een paar dagen bij PostNL aangemeld en dan binnen weer een paar dagen in de brievenbus.

Inderdaad meerdere bestellingen vorige week na 8 werkdagen thuis in de bus (waaronder eentje 's ochtends en eentje 's middags op dezelfde dag). Allemaal Ali standard shipping. Hebben allerlei andere pakketjes dubbel en dwars ingehaald...

Hubie

Special Member

Af en toe zijn die Chinezen helemaal de weg kwijt. Vandaag een bericht in de gmail mailbox
De tijd om uw bestelling te bevestigen is om!. Het gaat om een USB prg. kabeltje wat inmiddels al 2 maanden aan een Wouxun portofoon hangt.

Dit topic is gesloten