Gertjan ik heb vanmiddag even contact opgenomen met een kennis van me die veel van citröen's af weet .
Ik heb m deze casus voorgelegd en hij gaf ook aan dat dit inderdaad normaal is .
Ook kon hij me vertellen wat de psf is in jouw schema dit is de intelligente zekeringenkast in de motorruimte waar jouw jouw dynamo is aangekoppeld .
Bsi is de intelligente zekeringen kast binnen .
Werking is als volgt wat ik vanochtend al opperde de psf daar komt de spanning aan,hier wordt deze gemonitord.
Als deze constateert dat er geladen moet worden wordt hier een pwm signaal op gezet.
Hierop wordt de D+ bekrachtigd zodat deze meer of minder zal laden naar gelang nodig is .
Hij stuurde me nog een stukje schema van de dynamo en de psf. (bijgevoegd)
Hij kon me niet aan documentatie helpen maar ik informeer nog even verder.
P.s over de foutcode's naar bijv short to plus of short to ground .
Fransen zijn rare wezens en short to plus kan ook gezien worden als dat de stroom te hoog is .
Of short to ground de stroom te laag .
Cillinder telling is bij fransen ook anders die tellen af vanaf distrizijde.
Overigens waren dit foutcode's die je inderdaad zelf veroorzaakt had door de draad te onderbreken naar de dynamo .
Zoals de U code kan ook ontstaan zijn door de de spanning te laag is geweest hiervan krijg je ook de melding verloren comunnicatie.
We zijn ze alleen vergeten te wissen kom ik nu achter .