Ik heb van Ome Ali nog nooit een converter gezien die *correct* constant-current kan doen, allen converters die volgens de multimeter goed zijn, maar volgens de scope all-over-the-place, wat gemiddeld (dus volgens de multimeter) vagelijk op een constante stroom lijkt.
Ik ben het met eens betreft dit. Ik zei ook dat ome ali dingen heeft die er beetje op lijken maar het niet helemaal doen. Het zijn zijn gewoon de oplossingen die de chipbakkers in hun producten stoppen. En dat is net niet helemaal wat je wil. Daar moet dus nog wat aan geklust worden.
trouwens, de accu zal zelf de stroom maar bepalen. in quasi al mijn autos is de dynamo spanning 14V en daar zal de accu zelf bepalen hoeveel stroom ze aanvaard
Inderdaad. Om die twintig ampère te halen moet je dus met een veel te hoge spanning die stroom er in gaan duwen. Veel (huishoud, zonne) accu's vinden dat helemaal niet leuk. Met een redelijke constante spanning laden is voor een lood,zwavel accu toch een redelijk betrouwbare methode waarbij accu's een lange levensduur kunnen hebben.
Daarom vind ik die 20 ampere best veel. Dat haal je denk ik alleen met een hele grote of erg lege accu.
Het zijn inderdaad de foutcodes die uit een logbestand van de afgelopen tijd komen. (zo heb ik althans begrepen )
Ik dacht dat al. Het ging mij om de melding van een te laag spanningsniveau. Daarom dacht ik aan een busterminatiefout.
Misschien is het toch lucratief om in de mapping te duiken in de ecu om de boordspanning versus de laadstroom te kunnen veranderen als er een 2e accu bij komt
Dit lijkt me de enige echt goede oplossing voor de gestelde problemen. Met software kunnen ze best veel. Variërend van de motor meer pk's geven, zuiniger maken tot geven van een sportief ronkend geluid aan de motor tot vrijwel geluidloos.
Een sportwagen met dezelfde aandrijflijn en motor als een familie-sedan moet nu eenmaal een ander geluidje hebben dan de betreffende sedan. Vroeger deden ze dat met hardware als klankasten, dempers en isolatiematten. Tegenwoordig schijnt dat met software te kunnen..
In dat licht lijkt mij het aanpassen van een laadkarakteristiek kinderspel.
[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op maandag 31 augustus 2020 19:40:51 (21%)