High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 29 maart 2005 14:21:52 schreef Electrogek:
hv :
je heb er zeker geen lens voor want dan is het normaal dat je niks ziet
Idd, ik heb er geen lens voor.
Maar ik dacht dat jullie zonder lens wel beeld hadden op ettelijke centimeter?
Of krijgen jullie ook geen beeld zonder lens?
Ik heb geen lens (dat kanon weet ik niet juist wat dat is) en dat gaat ook moeilijk gaan want de 0 zit ervoor. Dat zit nu vast met een croc klemmetje.
Hij werkt mooi op 6V. Nu hangt er een batterij op.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
ik denk dat ik binnenkort eens even langs een rommelmarkt ga om nog wat sloopspul op te zoeken..[een lompe verrekijker en een lazerprinter] maar weet iemand of het ook met een fax oid kan(goedkoper)..
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Wat kan ik gebruiken als lens???
Dat kanon is iets heel raars... Dus dat is voor later, ik wil eerst beeld. Die croc klem zit daarvoor dus dat bemoeilijkt het ook nog eens. En een lens heb ik niet. Ik heb het eens getest met een verrijker, maar dan krijg ik maar een héél klein beeldje.
Kan iemand helpen???
Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Op 29 maart 2005 15:44:11 schreef High-Voltage:
Dat kanon is iets heel raars... Dus dat is voor later, ik wil eerst beeld. Die croc klem zit daarvoor dus dat bemoeilijkt het ook nog eens. En een lens heb ik niet. Ik heb het eens getest met een verrijker, maar dan krijg ik maar een héél klein beeldje.Kan iemand helpen???
Gebruik een vergrootglas dan kan je alvast klein beetje beeld krijgen ik weet niet of het scherp wordt maar je hebt dan beeld
Op 29 maart 2005 15:44:11 schreef High-Voltage:
Dat kanon is iets heel raars... Dus dat is voor later, ik wil eerst beeld. Die croc klem zit daarvoor dus dat bemoeilijkt het ook nog eens. En een lens heb ik niet. Ik heb het eens getest met een verrijker, maar dan krijg ik maar een héél klein beeldje.Kan iemand helpen???
gewoon ff een standaard verrekijker mollen
de grote lenzen voor en de lensjes in het oculair er achter 
(zie pics een paar pagina's terug voor het focusen
High-Voltage
Op 29 maart 2005 15:48:30 schreef Electrogek:
[...]gewoon ff een standaard verrekijker mollen
de grote lenzen voor en de lensjes in het oculair er achter
(zie pics een paar pagina's terug voor het focusen
How how, een verrekijker mol je niet zomaar hé.
Toch niet zo ene van een paar honderd pleuro.
High-Voltage
Op 29 maart 2005 16:15:05 schreef Electrogek:
ja ok
dat zij ik niet he
Er moet er ook nog eentje zijn hé.
Btw: het is "zei" ipv "zij". 
Ik ga nu wat verder klooien. En kijken voor lenzenspul 
High-Voltage
Dit oogstuk gebruik ik:
Werkt écht goed.
Nu is het getest met een verrekijker (geheel) en met dat oogstuk. In het stikkendonker is er zelfs nog wat te zien (wel niet veel en niet echt scherp maar toch iets) 
Alléé, in de kelder, er zal wel iets licht zijn, maar met het blote oog zie je dus nx.
Maar met die verrekijker gaat het dus niet om écht scherp te stellen. Wat kan ik het beste gebruiken als lens???
En dat groot kanon ben ik ook nog niet uit wat dat juist kan zijn.
doe dat scherpstellen anders net zo als ik (2 buizen die in mekaar passen en dan aan de binneste de lens zodat je m in en uit kan trekken
High-Voltage
Op 29 maart 2005 18:01:36 schreef Electrogek:
doe dat scherpstellen anders net zo als ik (2 buizen die in mekaar passen en dan aan de binneste de lens zodat je m in en uit kan trekken
Gaat niet met die verrekijker hé. Die moet volledig tegen het glaasje van de buis zitten.
Maar er moet toch zowieso een andere lens op. Tenzij ik nog zo een tweede buis heb en een tweede oogstuk. Stereoscopisch zicht 
Maar het is ook nog nergens ingebouwd, gewoon algemene testen.
Als ik lenzen heb is dat een mogelijkheid natuurlijk.
Technokiddy
Ik heb vandaag me originele voeding ontvangen en ben er even mee wezen spelen alleen komt er voor mijn gevoel 4 a 5 kvolt te weinig uit misschien kent iemand deze?
Je ziet al wat ik heb ondervonden
en ik ga ook maar een oculair bestellen van budgetcom 
MAH
Op 29 maart 2005 15:56:29 schreef High-Voltage:How how, een verrekijker mol je niet zomaar hé.
Toch niet zo ene van een paar honderd pleuro.
je kan natuurlijk ook gewoon ergens een op een rommelmarkt oid (kringloopbedrijven) opzoeken. dan kan je voor een prikkie een lompe grote krijgen en daar zitten vast wel genoeg lenzen in. maar ja kan natuurlijk ook een kleinere opzoeken..
High-Voltage
Waar is Rd12tf eigenlijk???
Ik heb hem vandaag nog niet gezien.
Hij was zo benieuwd naar de resultaten van die buis, maar nu is hij er niet.
RD12TF woont hier niet, hoor.......
Die man moet ook werken/sociale verplichtingen/vrouw en kinderen weet-ik-wat 
MAH
hij mag natuurlijk ook wel eens zijn pc uit laten...(of iets anders te doen hebben)
@technokiddy: wat is dat voor ringetje? is dat een complete voeding? (3v in, 15(of mss dus 10)KV er weer uit?)
Technokiddy
Op 29 maart 2005 22:30:55 schreef MAH:
hij mag natuurlijk ook wel eens zijn pc uit laten...(of iets anders te doen hebben)@technokiddy: wat is dat voor ringetje? is dat een complete voeding? (3v in, 15(of mss dus 10)KV er weer uit?)
jha das een complete voeding khad er 1 en die heeft het vandaag zonder enige rede begeven het heeft me mijnr egelbare voding gekost de stroom liep terug in de voeding maar ik weet niet hoe dat is gebeurd dus morgen me voeding repareren aangezien die 15kvolt niet lekker vond en dan krijg ik binnekort de laatste voeding ervan want deze is gewoon niet in orde daarom krijg ik een goed werkende dan zal ik resultaten posten alst af is
alleen moet ik nog zo een oculair hebben en ik heb nog een interresant ruiltje:
Ik heb hier nog 1 xx1227 buisje liggen en ik wil die opzich wel ruilen tegen 1 xx1080 buisje plus zo een oculair als high voltage of voor 2 xx1080 buisjes 
[edit]
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar die andere buisjes en 2x een eerste gen tegen 1x een 2de gen is toch geen slechte ruil 
High-Voltage
Op 29 maart 2005 22:21:20 schreef KT88:
RD12TF woont hier niet, hoor.......
Die man moet ook werken/sociale verplichtingen/vrouw en kinderen weet-ik-wat
Ik had anders de indruk van wel. Het is ooit geweest dat hij hier tot stukken in de nacht zat.
High-Voltage
Op 29 maart 2005 22:34:53 schreef Technokiddy:
[...]jha das een complete voeding khad er 1 en die heeft het vandaag zonder enige rede begeven het heeft me mijnr egelbare voding gekost de stroom liep terug in de voeding maar ik weet niet hoe dat is gebeurd dus morgen me voeding repareren aangezien die 15kvolt niet lekker vond en dan krijg ik binnekort de laatste voeding ervan want deze is gewoon niet in orde daarom krijg ik een goed werkende dan zal ik resultaten posten alst af is
alleen moet ik nog zo een oculair hebben en ik heb nog een interresant ruiltje:
Ik heb hier nog 1 xx1227 buisje liggen en ik wil die opzich wel ruilen tegen 1 xx1080 buisje plus zo een oculair als high voltage of voor 2 xx1080 buisjes
[edit]
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar die andere buisjes en 2x een eerste gen tegen 1x een 2de gen is toch geen slechte ruil
Die XX1227 kost maar 5€ terwijl die XX1080 10€ kost. En dan wil jij 2 van die XX1080's 
Ik denk niet dat die ruil kan gaan doorgaan...
Btw: dat oogstuk gelijk ik hier heb moet je op de hambeurzen (vlooienmarkten) gaan zoeken 
MAH
technokiddy: hoeveel versterkt zon buisje van jou et licht? 1000x?
ik heb trouwens een adres gevonden dat ze mss nog heeft... ff mail afw88)
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
Technokiddy
High-Voltage
Op 29 maart 2005 22:43:16 schreef Technokiddy:
maar de xx1227 is niet meer te krijgen en de xx1080 is 1ste gen en xx1227 2de gen ^^
1ste of 2de gen, maakt allemaal nx uit. Kijk naar de prijs 
Die ik hier heb is een eerste gen 3 traps en die werkt zo goed als in het stikke donker 
MAH
ja, maar generatie zegt ook niet alles. het gaat er om hoeveel ze het licht versterken. ik d8 dat je niet kon zeggen dat je gewoon een 2e gen hebt, EN dus zoveel opheldereing..
(aangezien ik nog nergens een goede datasheet heb gevonden)
snelle reactie trouwes
technokiddy: weet je ook of jou voeding nog ergens als onderdeel te krijgen is? zou wel mooi makkelijk zijn
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
Technokiddy

wat jij wil 
maar anders sta ik altijd open voor een ruil
voor 1x 1080 vind ik ook wel goed als je het zo bekijkt dus als iemand nog interesse heeft in zo een buisje geef hier maar seintje