Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Op 21 oktober 2020 20:16:09 schreef r-p:
[...]

Inderdaad leuke vermogens voor mijn toepassing.

[...]
En ook leuke prijzen. Besselink in Duiven? (daar kom ik met Google als eerste uit) EDIT: Arnhem dus ;)
Mooi gevonden Jochem!

Heb je er al? Ik heb wel een aantal 100W gloeilampen, woon in regio Haaglanden en ben regelmatig in B&R.

Op 25 oktober 2020 23:59:22 schreef necessaryevil:
[...]
Ik denk dat die 150W lampen halogeenlampen in het jasje van een traditionele gloeilamp zijn. Je kunt niet alle typen halogeenlamp goed dimmen volgens wiki.

dan zouden ze wel een iets hogere kleurtemperatuur moeten hebben, en er is 2700K opgeven, net als voor de 100 watt.

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Kruimel

Golden Member

Da's wel een goede collectie trafo's inderdaad! :9~

Mijn handen jeuken, maar mijn kasten kreunen onder de bergen meuk die ik al heb (waaronder zeker 20 random trafo's) en niet heb gebruikt. :X

e↓: Dat is jammer om te horen. Volgende keer een kleine vermelding hier in het topic? O-)

[Bericht gewijzigd door Kruimel op dinsdag 24 november 2020 12:37:40 (20%)

Vorige maand nog een halve pallet nieuwe en gebruikte ringkernen weggedaan naar het oud ijzer. Er lijkt totaal geen animo meer voor te zijn, zelfs niet voor de varianten waarmee nog een degelijke labvoeding te bouwen is.

Drie jaar mee lopen zeulen en op een paar losse verkopen na nooit echt vanaf gekomen.

Op 24 november 2020 13:44:23 schreef Hoeben:
Volgende keer op CO zetten, dan komt vast iemand. Ik zeker wel.

Ech wel... Al eens eerder 30+kg aan ringkernen gekocht van een CO'er. Kon het mooi op zijn hondje naar de lift rollen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-l2aawe4LebdlzpeTEXXMeH2IWmX38S42IQ&usqp=CAU

(Ik weet het pas een paar jaar maar dat blauwe ding schijnt ook 'hondje' te heten).

Op 31 oktober 2020 13:14:11 schreef pe5ocb:
[...]
Heb je er al? Ik heb wel een aantal 100W gloeilampen, woon in regio Haaglanden en ben regelmatig in B&R.

Sorry, niet gezien. Ik kan denk ik wel vooruit met wat ik nu heb. Bedankt voor het aanbod!

Op 24 november 2020 12:05:08 schreef Dominic:
Er lijkt totaal geen animo meer voor te zijn, zelfs niet voor de varianten waarmee nog een degelijke labvoeding te bouwen is.

Voor (ringkern)trafo's met bruikbare spanningen (bijvoorbeeld 2x25V) en een passend vermogen voor een labvoeding (of versterker) is altijd wel animo.

Dit jaar liep het wegens corona even anders (en misschien volgend jaar wel weer :() maar normaal mogen bovengenoemde trafo's (dus geen exoten) ook aan CO worden geschonken voor de jaarlijkse beursstand in Rosmalen.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Op 24 november 2020 21:31:21 schreef kombucha:
ter info 3d materiaal:
https://beta.bva-auctions.com/nl/auction/index/51850?category=15147001…

Helaas over de kop dus :
3DshopNLwww.3dshopnl.nl
Helaas hebben wij onze bedrijfsactiviteiten moeten staken. De voorraad is vanaf donderdag 12 november te koop via de veilingsite. www.bva-auctions.com.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Op 25 november 2020 20:51:13 schreef Retiredat55:
Veeeeel Elektuurs etc op MP

https://www.marktplaats.nl/a/boeken/tijdschriften-en-kranten/m1632346…

Geweldig dat je tegenwoordig deze berg info gewoon in je broek zak past :)

[edit] Al heb ik genoeg papier waar ik ook geen afstand van kan/wil doen :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 25 november 2020 21:17:23 (10%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ja, heb ik ook in pdf's, maar dat is zo lastig om iets op te zoeken.

vergeten

Golden Member

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dat hangt van de pdf af. In de nieuwe wel. Oude pdf's zijn eigenlijk altijd alleen maar een image.

@kombucha Ja, maar ik bedoel om bepaalde artikelen te vinden in allemaal losse pdf's.
Dan is doorbladeren (met de jaarinhoud erbij) toch makkelijker.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 24 november 2020 21:31:21 schreef kombucha:
ter info 3d materiaal:
https://beta.bva-auctions.com/nl/auction/index/51850?category=15147001…

Bij dit soort zaken kan je zelden een goede koop doen. Te veel geïnteresseerden die het kunnen gebruiken drijft de prijs sowieso de hoogte in.

4 rollen PLA al 41€ zonder kosten en je moet ze zelf gaan afhalen. Mag het niet eens ver zijn of je schiet er met zekerheid bij in. Als je al geen dagje vrij moet nemen om het af te halen. Het volgende bod is 51€ en dan komt het totaal op 72,22€. Of 18€/rol. Voor die prijs koop je zowat overal en sturen ze het bij 4 rollen naar huis en dan koop je 4 verschillende kleuren.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Ik ben een beetje afgeknapt op die veilingssites toen ik ooit een ex politie-auto bij de Domeinen heb gekocht. Motorblok was gewoon naar de *&^%&*, dit was m.i. bekend maar werd niet vermeld. Dit is bij elke gewone verkoper een misdrijf, maar bij het aanspreken van hen hierop was ik de moeite van het beantwoorden niet waard. Later kwam ik erachter dat dezelfde auto al eerder verkocht was door de domeinen (Google Cache) voor een nog hoger bedrag maar mogelijk heeft die persoon hem wel (onder juridische dreiging?) teruggebracht. Overigens had ik er wel rekening mee gehouden, maar als 'worst case'. En dat was het inderdaad: 'worst case'. Ik heb 'm (11 jaar later) nog steeds maar het gehoopte 'koopje' is het nooit geweest.

(Overigens heeft een kennis van me een gewoon autobedrijf ooit aangesproken om de teruggedraaide km stand en hoewel hij uiteindelijk juridisch 'gewonnen' heeft, is dat geen pretje geweest. Het feit dat hij marinier is was wel handig bij alle bedreigingen die hij naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen, ik had me waarschijnlijk makkelijker laten intimideren).

PE9SMS

Special Member

Op 25 november 2020 21:27:26 schreef A vd Linden:
Dat hangt van de pdf af. In de nieuwe wel. Oude pdf's zijn eigenlijk altijd alleen maar een image.

Waar je een ocr tool op kunt loslaten. Pdf24 kan dat bijvoorbeeld.

This signature is intentionally left blank.
joopv

Golden Member

Op 25 november 2020 21:27:26 schreef A vd Linden:
Dat hangt van de pdf af. In de nieuwe wel. Oude pdf's zijn eigenlijk altijd alleen maar een image.

Dat klopt niet helemaal. PDF's kunnen al heel lang een combinatie zijn van een pixel-image en/of een tekst.

Je kijkt dan naar dat pixel image maar je kunt vervolgens wel de letterlijke tekst karakters selecteren en kopiëren.

PDF is een "upgrade" / "opvolger" van het oudere "Postscript". Dat is een taaltje waarmee je informatie kan afdrukken. Als jij in een PDF een vierkantje selecteert kijkt ie of er een "print deze text" opdracht in dat vierkant terecht is gekomen en dat wordt dan je selectietext.

Wat wil je dat ie doet als jij een vierkant tekent op een plaatje? Moet ie dan LIVE in je PDF-viewer gaan zitten OCR-en?

De "oude PDF"s waar A vd Linden het over heeft dat zijn ingescande oude datasheets. Vroeger had je een "Philips 74xx" databoek. Daar stonden dan alle 74xx chips in. (Net even gechecked: bv: "Intel component data catalog 1978" staat in mijn kast). Omdat die dingen niet meer digitaal te krijgen zijn, zijn de datasheets daarin in de loop der jaren gescand en als plaatje in de PDFs ingevoegd. Daar kan je PDF-reader dus geen text meer in vinden omdat de boel daar als "plaatje" inzit.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

.. en omdat de OCR-technieken vroeger nog niet zo vergevorderd waren (en de scans ook nog eens van mindere kwaliteit), kom je in oude PDF-bestanden van gescande datasheets/-boeken vaker "alleen het plaatje" tegen en maar zelden zoekbare tekst.

Dat zal zijn waar A vd Linden met z'n uitspraak "Oude pdf's zijn eigenlijk altijd alleen maar een image" op doelde.

If you want to succeed, double your failure rate.
RAAF12

Golden Member

Op 26 november 2020 13:55:03 schreef RAAF12:
[...]

Ja, dat kan zelfs met de pdf's die in Chrome worden geopend. Met Ctrl-F. Ander browser zullen ook zo'n funktie hebben.
Is inderdaad heel handig om snel wat jaarlijkse inhoudsopgaves van tijdschriften door te zoeken. Zo vond ik mijn eigen gepubliceerde bouwsels weer terug in Radio Bulletin en Elektuur!!!

Op 25 november 2020 21:22:23 schreef Retiredat55:
Ja, heb ik ook in pdf's, maar dat is zo lastig om iets op te zoeken.

Ja, dat kan zelfs met de pdf's die in Chrome worden geopend. Met Ctrl-F. Ander browser zullen ook zo'n funktie hebben.
Is inderdaad heel handig om snel wat jaarlijkse inhoudsopgaves van tijdschriften door te zoeken. Zo vond ik mijn eigen gepubliceerde bouwsels weer terug in Radio Bulletin en Elektuur!!!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 26 november 2020 13:58:21 (31%)

Dit topic is gesloten