Op 27 december 2020 18:34:41 schreef buckfast_beekeeper:
Hoe doet Mouser het?
Mouser heeft een franse "dependance" die formeel de levering doet. Voor particulieren zoals fatbeard al zegt: gewoon BTW betalen. Voor bedrijven ICL: intra comunitaire levering.
Een regeling waarbij zowel leverancier als ontvanger verplicht per transactie opgave doen en de belastingdiensten vergelijken notities, dus sjoemelen is tricky. (Da's de bedoeling). Dus mouser geeft op EUR 100 aan REW (bedrijf) geleverd en stuurt de shit op naar fatbeard (prive): frandse belasting heeft een opgave maar krijgt nooit van mij te horen dat ik iets zonder BTW gekocht heb. Dan kunnen ze onderzoeken wat er aan de hand is. En als ik iets bij BOL koop (met BTW) maar het invoer alsof het een ICL is van mouser, gaan er ook belletjes rinkelen. (ik denk dat ik daar niet beter van zou worden, dus er is denk ik geen motivatie om het zo te doen, maar goed).
Betaal je toch ook geen drol extra. Hoe doet JLCPCB het?
JLCPCB pleurt het gewoon op transport met de waarde op de buitenkant. Boven de 22 euro: Dokken. (hihi, laatst had ik $39 en is ie er tussendoor geglipt! (*) )
(*) De BTW van "BTW bij invoer" voer ik op als "voorbelasting". Dat is BTW van mijn BTW afdracht die ik al betaald heb. Dus of ze me nu EUR 10 of EUR 1000 aan BTW bij invoer in rekening brengen kan me niet zo veel schelen, behalve dan dat ik het geld tot de volgende BTW ronde niet op mijn rekening heb staan. Het gaat mij om de EUR 15 nutteloze fee die ik moet betalen om die BTW eerder te mogen betalen...