Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Alex P

Golden Member

Op 6 januari 2021 16:51:30 schreef Tidak Ada:
Kijk a.s. zondag naar Rueben Lichtenvoorde (VPRO): Hoe de Chinezen de wereld economie proberen te sturen.....

Bedoel je niet Ruben Terlou?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
Tidak Ada

Golden Member

Ja, natuurlijk :o Die is het! Ik ben duidelijk valselijk ingefluisterd :S

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 6 januari 2021 10:30:40 schreef rew:
[...]
Je moet je realizeren dat er een schaalverschil is.

Enerzijds, als je vrouw een paar honderd euro (0.1% van haar vermogen) naar AMAZON overmaakt om een fancy tuttemefrutty te kopen, dan is er geen probleem. Zo heeft Jack Ma genoeg vermogen om met 0.1% een paar decennia rustig in de bergen te leven.

haar familie kan in frankrijk bij louis vitton nog geen handtas online bestellen. je kan dat wel via een online chinese webwinkel (geen namaak, gewoon officiele import van de overheid). in china zijn veel buitenlandse websites ook geblocked, daar koop je lokaal op online webstores (zoals aliexpress, alibaba, maar ze hebben er ook een 3de waar ik masaal reklame van vind als ik ginder lokaal suft en hier de website zelf niet vind. EDIT: taobao dus).
op aliexpress kan je NIKS kopen en in china laten leveren, is ENKEL voor export. ALLES van google is daar spoorloos (google maps, google zelf, appstore voor android...
dan moet je het doen met yahoo (dat voor geen meter werkt ginder door de censuur) of baidu.com.
mijn motorkit heb ik bij die chinese online winkel destijds gekocht en bij familie laten leveren. https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1820871#1820871

toen ik online zocht naar oplossingen om haar geld toch naar belgie te krijgen, kwam ik verscheidene oplossingen tegen.
1 ervan was echt erg, een chinese firma die een dochter firma heeft in europa (dacht italie). die europese firma stuurt goederen naar china, het moederbedrijf kan geen geld overmaken naar europa. de dochterfirma spant een rechtzaak tegen de chinese firma en die laat de rechtzaak verliezen. er komt een schadevergoeding die hetzelfde bedrag is als de factuur. de chinese firma stuurt dat geld naar europa.

verscheidene mogelijke oplossingen voor partikulieren, was een hoop goud kopen, die DRAGEN op de luchthaven en zo het vliegtuig op. gedragen juwelen is niet hetzelfde als juwelen in de koffer. andere dingen waren nog om te investeren in de beurs, cash meesmokkelen op vliegtuig, iemand vinden die geld van europa naar china brengt en daar een ruil mee doen (die stuurt zijn geld op jouw europese rekening en jij stuurt jouw geld op zijn chinese rekening
...
ze zijn daar heel creatief. mijn vrouw haar nonkel wil ook een huis kopen in belgie, en vroeg aan mij al tips hoe die dat kan doen zonder dat de overheid dat weet...

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
bprosman

Golden Member

Zo heeft Jack Ma genoeg vermogen om met 0.1% een paar decennia rustig in de bergen te leven.

Misschien is hij dat al gaan doen, ik begrijp uit het nieuws dat hij even "kwijt" is.

en vroeg aan mij al tips hoe die dat kan doen zonder dat de overheid dat weet...

Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat maar Nederlandse notarissen moeten sinds 2018 contante betalingen boven de 10.000 Euro melden. Bovendien staat een koopakte op naam. Dus "zonder dat de overheid het weet" zal een uitdaging worden.

Geen Hawala in China ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hawala

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 7 januari 2021 09:53:09 schreef bprosman:
[...]
Misschien is hij dat al gaan doen, ik begrijp uit het nieuws dat hij even "kwijt" is.

[...]
Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat maar Nederlandse notarissen moeten sinds 2018 contante betalingen boven de 10.000 Euro melden. Bovendien staat een koopakte op naam. Dus "zonder dat de overheid het weet" zal een uitdaging worden.

Geen Hawala in China ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hawala

zonder dat de chinese overheid het weet dus

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 7 januari 2021 09:53:09 schreef bprosman:
Nederlandse notarissen moeten sinds 2018 contante betalingen boven de 10.000 Euro melden.

Volgens mij moeten banken ook transacties melden boven een X bedrag. Dat was jaren geleden ook 10000 maar is later geloof ik verlaagd.

Voor iemand die dagelijks met zijn bedrijf duizenden pakketjes naar het buitenland verstuurd zal het toch niet moeilijk zijn om wat vermogen naar het buitenland te sluizen. Dat kunnen maar beter geen chinese bankbiljetten zijn maar andere waardevolle zaken. Ook maakt hij regelmatig reizen naar het buitenland. Zodra er voldoende op zijn bankrekening in het buitenland staat komt hij een keer niet meer terug en hoor je niets meer van hem.
Misschien is dat nu wel gebeurd met Jack Ma.

@fcapri, Het is niet echt moeilijk om dat geld van jouw partner in BE te krijgen. Een beetje ondernemingszin is er wel voor nodig. Zij zou bijvoorbeeld volledig verzorgde vakanties voor derden naar China kunnen organiseren. Zij laat zich in BE betalen en verzorgt dan vanaf haar rekening de verblijfskosten in China.
Er zijn vast nog wel andere constructies te bedenken.

reading can seriously damage your ignorance
maartenbakker

Golden Member

Als Ma veilig in het buitenland zat, waren er nu al geruchten over. Ik houd het zonder tegenbericht op de bekende theeceremonie met de Partij.

Zijn inderdaad heel veel manieren om geld weg te krijgen als je er een meerjarenplan van maakt, mensen zijn uiterst creatief. Het probleem is er trouwens ook voor mensen die geen buitenlandse valuta behoeven. Er is zelfa al soort van een huizenbubbel gecreeerd omdat er in sommige kringen teveel geld is om te investeren. Onbewoonde huizen van waaibomenbeton en papiermaché. Complete steden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 7 januari 2021 09:23:24 schreef fcapri:...en vroeg aan mij al tips hoe die dat kan doen zonder dat de overheid dat weet...

dan is deze post niet echt een bijdrage aan het probleem natuurlijk :-)

LTxxNL zendingen van ALiexpress zijn weer ontzettend snel. 23 dec besteld 4 jan in huis. 28 dec besteld vandaag in uitlevering.

Omdat Farnell nu 5 euro verzendkosten rekent en ik de komende week niet verwacht aan de 50 euro te komen.... (en het geen super haast heeft) bestel ik nu dingen bij aliexpress. 10x minder betalen, dan koop ik er meteen een paar extra en ook wat andere varianten...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Het leek me dat de 15000mAh die ik onlangs postte wel het maximum zou zijn voor een 18650 cel wat ze konden bedenken. Ik zat er (ver) naast... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat is toch gewoon 1200oo?
Er staat niet eens mAh :P

120000µAh?
valt wel op idd dat die laatste 00 andere kleur en lettertype zijn. zou me niet verwonderen als die cellen 1200mAh testen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Sommige Chinese bedrijfsnamen komen hier ook wat vreemd over... :)
https://kutop.com/about-kutop-international-limited

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 7 januari 2021 14:25:56 schreef fcapri:
120000µAh?
valt wel op idd dat die laatste 00 andere kleur en lettertype zijn. zou me niet verwonderen als die cellen 1200mAh testen

Staat ook een spatie tussen ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 7 januari 2021 14:01:53 schreef Arco:
Het leek me dat de 15000mAh die ik onlangs postte wel het maximum zou zijn voor een 18650 cel wat ze konden bedenken.

Maar het goede nieuws is dat ze niet de 18650 proberen te slijten maar de lader. (volgens waar ik deze foto terugvond).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik denk dat die lader toch flink wat tijd nodig gaat hebben om dat vol te krijgen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zeg het maar wat deze chinees dacht toen hij de bovenkant van het doosje ontwierp, of een drukker die eigenlijk niet weet wat hij afdrukt.

Arco

Special Member

Ik heb dat al herhaaldelijk gehad met tekst op printen... (in spiegelschrift)
Komt omdat de meeste Chinezen geen Engels kunnen lezen en dus geen idee hebben wat ze erop drukken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Blijkbaar zien Chinezen ook geen verschil in woorden die beginnen met een hoofdletter. Maar dat zijn niet alleen Chinezen.........

Tidak Ada

Golden Member

Volgens mij is de offsetplaat spiegelverkeerd gemaakt |:(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mijn vrouw heeft tijdelijk in 2011 vertaald naar Engels en later ook naar NL. Tegenwoordig vertrouwen ze weer helemaal op Google translate.

Op 8 januari 2021 22:17:28 schreef RAAF12:
Blijkbaar zien Chinezen ook geen verschil in woorden die beginnen met een hoofdletter. Maar dat zijn niet alleen Chinezen.........

Ehh... Bij ons is het er enorm ingehamerd dat je van links naar rechts schrijft en van boven naar beneden. Dat is iets aangeleerds. Nu kan je je vast voorstellen dat je dat ANDERSOM zou kunnen leren, maar wat je je niet realiseert is dat het de chinezen niet zo veel uitmaakt. Ze hameren er niet op en dan verlies je het hele besef dat van links naar rechts "anders" is dan van rechts naar links.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Links
Of
Lechts

Het lijkt ook zo op elkaal ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Meesten kunnen echt geen Engels lezen. Heb dat gehad met een Chinese printboer.

Ik wachtte op printen die maar niet kwamen. Heb ze toen (al jaren terug) meerdere faxen gestuurd in het Engels, nooit antwoord.
Bij navraag via hun website zeiden ze dat Engelstalige faxen direct werden weggegooid omdat niemand die kon lezen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten