SONY ta N80 es

maartenbakker

Golden Member

Sony had ooit een kitje om deze Sanken quad-diode te vervangen, maar daar waren ze zelf al niet zo blij mee kennelijk. Ik vond bulletin TA-general nummer 206 van 3 sep 1991, waarin ze inplaats van hun kitje een 2SD1585 als vervanger aanbevelen, met 3k3 tussen basis en collector en 1k tussen basis en emitter. Vastschroeven boven op een eindtor of gewoon ergens in de buurt op de koelplaat.

http://electronics.stackexchange.com/questions/243654/what-can-i-use-t…

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Gaaf dit Maartenbakker.
Is absoluut een veel betere oplossing voor het instabiele gedrag.
Ik heb deze er nog niet inzitten, is ook nog niet nodig want met de 2sa1360 op het koelblok werkt het nu ook goed stabiel.
Wat zo mooi is dat de SV04 nu kan komen te vervallen welke zeer lastig is te verkrijgen.
De temp stabilisatie zal er met de schakeling nog veel beter op worden.
Zou zo maar kunnen dat ik dit toch ga toepassen :)
Wie de tan 80 kent, de diodes de sv04 zitten gewoon op de printplaat en NIET op het koelblok waarmee de schakeling dus eigenlijk gewoon blind is .

IGV de Tan 80 zou je dit dus 4 keer moeten doen hetgeen lastig.

Beste Arno D,

Geen idee of dit de weg is welke bewandeld moet worden om contact met je te krijgen. Ik las in dit forum dat je bekend bent met het repareren van Sony versterkers. Ik heb een Sony TA F730ES welke aan een kanaal oververhit raakt maar nu maakt de versterker steeds kortsluiting. De zekering in de versterker knapt elke keer.
Er is uiteraard meer te vertellen over dit, maar misschien niet gepast via deze weg omdat ik niet weet of dit de juiste weg is...
met vriendelijke groet,
Erik Blaauw

Je kan gerust langs komen met de versterker.Heb je een mail gestuurd

[Bericht gewijzigd door Arnold D op maandag 23 april 2018 10:26:45 (21%)

Beste Arnold,

Ik heb hier een Sony TA-N80ES staan die ik aan het repareren ben,en ik wil graag emitterweerstanden MPC70 0,33 ohm en zenerdiodes HZ3ALL van je kopen.
Laat aub weten hoe ik contact met je kan opnemen.
Met vriendelijke groet,
Dave

RAAF12

Golden Member

0.33Ω 2Watt is overal te koop net zoals een 2.7V zenerdiode....

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 30 januari 2021 19:39:02 (31%)

Beste Raaf12,

Dat klopt,maar deze emitterweerstanden zijn non-inductief.Dan zou je zeggen neem metaalfilm maar als Arnold ze heeft liggen plaats ik die liever.
En deze zener diodes zijn volgens mij vrij specifiek,correct me if i'm wrong.

Hallo Arnold,

Hier ook bezig met een reparatie aan een TA-N80es, heb hem nu wel aan de praat maar met andere zener diodes dan de HZ3ALL. Ik lees dat je er genoeg hebt liggen en zou er dan ook graag een paar van je willen overnemen.

@tuts heb je al contact gehad met Arnold?

Mvg Timon