Ik heb een rolletje SI2300 gekocht op ebay. Wat mij betreft zijn de belangrijke parameters: 30V en "RDSON < 85mOhm bij 3.3V" (het datasheet specificeert "bij 2.5V", maar niet bij 3.3).
Ik heb nagemeten dat de lekstroom bij VGS=30V onder de 1mA blijft bij spanning tot zo 30V. Dat is het geval.
Ik heb de RDSON gemeten bij 3.3V gate spanning en die is 50.62 mOhm. En zoals verwacht wordt ie niet warm bij 1A stroom. Prima bruikbaar voor mij als "general purpose mosfetje". Ik had tot nu toe verschillende mosfets voor als "1 ohm RDSON ook wel gaat" en als de RDSON < 100 mOhm moest zijn (= kan 1A hebben met een RthJA van 200). Toen de "mag 1 ohm zijn" op waren en Farnell ruim 10x meer vroeg dan deze heb ik de stoute schoenen aangetrokken.
Mijn conclusie: Als ze fake zijn, dan zijn ze voor mijn doel toch goed.
En waar mijn vorige meting van de chinese SOT23 mosfetjes de conclusie had: "voldoet niet aan de specs, maar voor mij acceptabel", moet ik toch voorzichtig zijn en bedenken dat ik het de eerste keer mogelijk toch niet goed heb gemeten. En dan zou je denken dat ik dat soort dingen gewoon zou moeten kunnen.
Ik heb zojuist ook nog even de gate-leakage nagemeten. 6.5nA spec zegt +/- 100nA (waarbij er makkelijk een factor tien verschil in kan zitten tussen "kamer temp" en "bij 125 graden" wat de spec zegt. Oh. Spec is bij 25graden, niet over temp range. Geen spec bij 125 ).