fontein pomp in LOGO

hoi hoi!

IK heb een student die hopeloos opzoek is naar wat hulp, het is de eerste keer dat ik met LOGO! moet werken en ben dus een beetje te einde raad.

Ik moet voor een eindwerk enkele simulaties maken in LOGO! Eén ervan is een pomp die een fontijn aanstuurt. De vraag is zelf hoe ik hier aanbegin, ik heb hier onder enkele gegevens staan die mss van belang zijn...

- pomp weegt 15.2 kg
- spanning van 230 Volt
- verbruik van 190 Watt
- met hoog debiet van 10800 liter per uur
-digitale zuurstofsensor met meetbereik van 0.01 tot 100 mg per liter en procestemperatuur van -5 tot 50 graden
- loger met voeding van 100-230 VAC

help, groetjes maud

Shiptronic

Overleden

Lijkt me meer iets voor schoolvragen : ( https://www.circuitsonline.net/forum/section/20 ) , en wat word er van je verwacht met die gegevens te doen? anders stekker van de pomp in het WCD en logo op de schoorsteen mantel zetten om naar te kijken.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 12 april 2021 11:19:06 (13%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 12 april 2021 11:15:04 schreef Shiptronic:
Lijkt me meer iets voor schoolvragen, en wat word er van je verwacht met die gegevens te doen? anders stekker van de pomp in het WCD en logo op de schoorsteen mantel zetten om naar te kijken.

Wel ik ben vooral opzoek naar een voorbeeld, of een filmke ofzo, zodat ik zelf aan de slag kan met dit proberen te maken in LOGO!, omdat ik nu echt niet weet waar te beginnen.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Tja, en nu wat wil je.
Weet je wel wat een LOGO is, en wat een LOGO doet, of doen kan?
Het maakt voor een LOGO niet uit wat voor een pomp je aanstuurt, maar wel HOE je hem aanstuurt.
Moet de pomp bv bepaalde uren aan en uit staan? Automatisch ia een klok, uit in de wintermaanden, dat is gebruikelijk bij fonteinen, ivm met vorst.

Je schrijft over een zuurstofsensor. Moet de pomp aan en uit bij een bepaald zuusrtofpercentage.
Wat wij je met de precestemperaturen? Wat is dat.

OF....... en zo zijn er heel veel dingen te schakelen en te regelen met de LOGO.

Kijk ook op de website van de Siemens LOGO:
Algemeen: https://new.siemens.com/nl/nl/products/automation/systems/industrial/p…
Er zijn daar ook lessen te vinden om een LOGO te programmeren>
https://support.industry.siemens.com/cs/document/109757017/logo!-web-b….

Wellicht dat je me privé een mailtje stuurt, ik wil je best helpen maar om dat hier in dit forum te doen gaat eigenlijk buiten de doelstellingen van dit forum om.

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op maandag 12 april 2021 11:29:18 (17%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

dankjewel voor de hulp, was super duidelijk!
het heeft mij toch wel echt op weg geholpen en ik leerde veel bij!
Heb er dus niets slechts op te zeggen

Sine

Moderator

Als je dit voor je eindwerk moet doen mag ik hopen dat jullie al eens ooit met een logo gepeeld hebben?

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.