tuner aansluiten bij internet tv?

Op 7 mei 2021 17:17:57 schreef marcob:
Daarom al jaren geleden overgegaan naar Internet radio

Dan heb ik een paar echte internetradio's op locatie gezet en stopt RECIVA er mee. Andere streamer kiezen kan helaas niet. Die zit kennelijk ingebakken in de software.

oude smartphone nemen, op wifi en radio app erop zetten. speelt maanden voor een herstart nodig is, en trekt ~1W

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

waarschijnlijk heb ik dan een andere als jij.ik heb geen display erop...en evenmin een groene jackplug..

Nogmaals, geef dan het merk en type. (zo blijft het natte vingerwerk...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 7 mei 2021 18:27:18 schreef RAAF12:
Dat vind ik geen gezeur. Je hebt blijkbaar andere oren. Dat geeft niet maar ga niet lopen oordelen over zaken die buiten je eigen domein vallen.

En het maakt ook nog uit dat je erbij zet dat het jouw mening is en geen wetenschappelijk feit.
Tussendoor: Zei de koning niet iets dergelijks toen die het over, naar later bleek, een uitspraak over Videla had: Dat is slechts een mening...

Er was hier laatst ook een opmerking van Brightnose die het had over de mp3 kwaliteit. Dus ben ik niet de enige die daar over struikelt. Luister eens met een Quad elektrostaat dat opent ook menig oor naar een hoger level.

Je oren zijn de beste instrumenten die je hebt , op voorwaarde dat je beide oren ok zijn , want ik heb bv al een jaar of 12 last van suizingen in men linker oor.

En vroeger had ik ook al het probleem dat als ik het VU level signaal moest instellen dat links altijd minder dan rechts maar ik was ook nog een broekie (zonder ervaring want dat leer je met de jaren , op een oude fiets rijd je ook beter dan een nieuwe he oeps geintje

Hoe ouder je bent hoe minder hoog je hoort ook nog , dus elke oor van elke mens is anders en niet iedereen kan luisteren , of luistert op de zelfde manier zoals een ander.

Je hebt dan ook zo van die mensen die beweren dat een rode kleur kabel beter is dan een groene kleur kabel als ze de zelfde dikte hebben als het bv gaat op de speaker. De dikte speelt de rol niet het kleur haha. dat zijn dan die freaks die snop zijn er niks van kennen zo is het toch ?

320 kbps is beter dan 256 kbps ik hoor verschil en zeker als het nog lager is , weeral die oren he. :D

mel

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 8 mei 2021 00:58:36 (99%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 7 mei 2021 22:20:49 schreef Arco:
[...]
Nogmaals, geef dan het merk en type. (zo blijft het natte vingerwerk...)

er staat niks op,alleen kpn.....

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Alleen de 4k settopbox is volgens mij 'merkloos'. Maar die heeft evengoed audio + spdif uitgangen:
https://tweakers.net/nieuws/111591/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-kla…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
StijnN

Golden Member

Best kans dat er een Arris VIP5202 is geleverd. Deze heeft alleen een optische uitgang voor audio en geen display.

A person who never made a mistake never tried anything new.
mel

Golden Member

Op 8 mei 2021 10:41:50 schreef StijnN:
Best kans dat er een Arris VIP5202 is geleverd. Deze heeft alleen een optische uitgang voor audio en geen display.

[bijlage]

[bijlage]

die is het idd..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dan kan je de Toslink gebruiken als audio uitgang.
Als je versterker geen digitale ingangen heeft zijn er ook converters (DAC's) te koop om van Toslink of coaxiaal digitaal audio naar analoog audio te gaan.

mel

Golden Member

ja,dat zou idd kunnen..ik denk er even over na.iedereen bedankt _/-\o_

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..