Hier LED lamp voor in de oven... (één van de redenen om lokaal te kopen ipv bv deze nog niet half zo dure te nemen: ik vertrouw niet alles van Amazon... Soms zijn het een beetje Aliexpress achtige teksten waar ik twijfels bij heb aangaande de juistheid.)
Op 30 mei 2021 21:46:43 schreef r-p:
Soms zijn het een beetje Aliexpress achtige teksten waar ik twijfels bij heb aangaande de juistheid.)
Gelijk heb je. Bij de 'hittebestendige leds' staat:
Beschrijving
Dit artikel is een ledlamp van een koelkast. Corn light design, het zorgt voor verlichting in 360 graden. Het kan worden gebruikt als koelkastlamp, afzuigkaplamp, lichtgevende lamp, naaimachinelamp, machinegereedschaplamp, enz.
Tja, er staat toch duidelijk: verlichting in 360 graden... Dat het misschien andere graden zijn, tja.
Even oude koe uit de sloot gesleurd omdat het lampje het niet meer doet. Even slag om de arm omdat ik niet 100% zeker weet of echt het lampje stuk is maar de oude heeft het dus 15+ (misschien wel 25) jaar uitgehouden, de nieuwe is na 3 jaar stuk 
Vroeger was alles beter...
(Wist niet meer waar ik het lampje had gekocht dus mooi dat ik dat hier even na kon lezen...)
KGE
Golden Member
Op zaterdag 29 mei 2021 17:44:25 schreef vergeten:
@r-p
Gloeilampen zijn er speciaal voor de oven maar ook voor de werkplaats, hamerbestendig
Toch tik je die met een hamer zo maar stuk 
Op maandag 8 april 2024 09:46:07 schreef r-p:
...
de oude heeft het dus 15+ (misschien wel 25) jaar uitgehouden, de nieuwe is na 3 jaar stukVroeger was alles beter...
(Wist niet meer waar ik het lampje had gekocht dus mooi dat ik dat hier even na kon lezen...)
Kennelijk hebben ze je een naaimachinelampje als ovenlampje verkocht.
Dat gaat natuurlijk niet goed.
Is me ook opgevallen dat de huidige gloeilampjes niet zo best meer zijn als de vroegere Osram en Philips. IDD vroeger was alles beter!!
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Ik heb recent nog n hele doos ovenlampjes gekocht (E27 met n klein bolletje) omdat ik gloeilampen wilde hebben voor in n lampen snoer. en gewone gloeilampen mogen niet meer verkocht worden. speciale oven gloeilampen nog wel.
Heey Revado, die ken ik niet?? maar wel 15 Watt... Sja Andre, vroeger was alles beter!! Maar dan nog:je moet electrisch verwarmen en wat niet beter dan met gloeilampen??

)