Goedkoop uit China bestellen vanaf 2021 voorbij

ik postte meer dan 25 berichten geleden dat ik een verzamelpakje verwachtte met 3 pakjes daarin.

Die is zojuist binnengekomen. Vier stuks. Het label-printer-papier van $16 is gedeclareerd $10 op het binnenste pakje en op de buitenkant stond printer-lint: $19.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Kreeg vandaag ook een verzamelpakje binnen met 4 stuks er in, met op het buitenste pakje: "Round Square Steel Tube Sheath" $20,57
Geen idee wat het is want in geen van de 4 binnenste pakjes zit dat spul :?

Wel het idee dat ze bij Ali alles op alles zetten om zoveel mogelijk voor 1/7 te leveren.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Zojuist even met de pakketbezorger gesproken over dit onderwerp. Hij zegt dat geen enkele pakketbezorger van PostNL zit te wachten op afreken aan de deur. Dus gaat alles via het postkantoor.

De grote sites zoals AliExpress en eBay gaan de BTW incasseren bij aankoop.

Op de adressticker komt dan een code te staan.

Bij andere (buiten de EU) websites die geen overeenkomst hebben met PostNl gaat men ervan uit dat de CN22/23 de waarde aangeeft van wat er in het pakket zit.

Dat de meeste financiële afhandelingen dan gaan verlopen via het PostNL afhaalpunt wordt een grote uitdaging voor deze afhaalpunten.

I love it when a plan comes together !
rob040

Golden Member

Op 21 juni 2021 18:04:05 schreef ritmeester:
Zojuist even met de pakketbezorger gesproken over dit onderwerp. Hij zegt dat geen enkele pakketbezorger van PostNL zit te wachten op afreken aan de deur. Dus gaat alles via het postkantoor.

Ja, maar online is goedkoper (€ 4,00 versus 7,00). Online als je een PostNL account hebt.

De vraag is of het na "online betalen" gewoon in de uitlevering met de postbode gaat of dat het al bij het pakketpunt ligt voordat je de kans krijgt te betalen. En de vraag is of je online kan betalen (met bijbehorend tarief) als het al bij het pakketpunt ligt.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik denk dat je zo'n 'u heeft een pakket uit het buitenland ontvangen' met een fotootje van het adreslabel in de bus gaat krijgen.
Uiteraard moet je daarvoor naar het postkantoor.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

De bedoeling is gewoon dat iedereen weet/bijhoudt welke pakketten voor hem onderweg is en dan via een postnl website gaat aanbieden de rechten daarvoor te betalen voordat ie bij PostNL in het proces komt.

Een alternatief is dat jij de postnl app hebt en via dat ding een melding krijgt. Dit hangt er op dat Postnl de zending, zodra ze de gegevens daarvan binnenkrijgen kan matchen met jou als geadresseerde.....

Mijn ervaring is bij DHL dat dit vaak niet werkt. Maak ik daar een account aan voor het ontvangen van pakketten, kan ik geen zendingen beheren die (volgens hun) niet voor mij zijn. En zij vinden dan "niet voor mij" als het niet automatisch aan mijn account gekoppeld is.

Hoe dat bij PostNL gaat lopen: ik weet het niet.

pa3gws

Golden Member

Nu hebben we het hier over pakketjes van Ali maar dat gaat dan ook gelden voor de printboeren vrees ik.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
rob040

Golden Member

Op 23 juni 2021 16:59:13 schreef pa3gws:
Nu hebben we het hier over pakketjes van Ali maar dat gaat dan ook gelden voor de printboeren vrees ik.

Zeker, bij JCLPCB weet ik uit ervaring dat je al vooraf BTW (en eventuele invoerrechten) kunt betalen. Dan blijven de vervoerders er verder tussenuit.
Hoe dat bij andere printboeren gaat weet ik niet, maar het lijkt mij meer dan logisch dat die dezelfde service aan (gaan) bieden.

bprosman

Golden Member

Op 23 juni 2021 20:53:15 schreef rob040:
[...]
Zeker, bij JCLPCB weet ik uit ervaring dat je al vooraf BTW (en eventuele invoerrechten) kunt betalen. Dan blijven de vervoerders er verder tussenuit.
Hoe dat bij andere printboeren gaat weet ik niet, maar het lijkt mij meer dan logisch dat die dezelfde service aan (gaan) bieden.

Je betaald de BTW en invoerrechten aan DHL , dus ook aan de vervoerder

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

Ha, dat is nieuw voor mij, maar klinkt logisch.
Zit daar dan ook de fee in voor het innen? Ik heb het alleen zien staan bij bestellen, maar zelf niet gebruikt.

benleentje

Golden Member

Op 20 juni 2021 20:38:36 schreef Robvansuilen:
Misschien een idee ommsamen de interessante zaken die op alieexpress voorbij komen en via eu warehouse verzonden worden te delen.

Ikzelf bestel regelmatig arduinos, maar zie daar een behoorlijke prijsstijging aankomen.

Dat lijkt me zinloos als je dan toch in bulkorders gaat bestellen dan gewoon direct bij de bron in China. Want elke tussen persoon extra kost geld.
Maar toch verwacht ik zelf geen grote prijsstijging . Prijsstijging is ook niet het goede woord, het zijn gewoon extra kosten.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Met delen bedoel ik; elkaar op de hoogte brengen van interessante zaken die via eu warehouses te krijgen zijn. In mijn geval arduino's etc.

P.s. Jij noemt het extra kosten, door deze extra kosten gaat voor mij en alle andere kopers (in nederland) de prijs van het product omhoog; ergo prijsstijging.

Met vriendelijke groet, Rob

Voor "groepsinkoop" van een selectie Arduino's en aanverwant spul, kun je bij Display (hf-electronics) kijken. Daar importeert men het spul in bulk en verkoopt het door tegen fatsoenlijke prijzen. Ze hebben ook een nieuwe site speciaal voor dit soort spul, ben de naam even kwijt, vraag ik binnenkort even na.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 juni 2021 20:53:15 schreef rob040:
[...]

Ze hebben tegenwoordig een optie om de BTW vooruit te betalen. Ze hebben dan kennelijk een deal met DHL dat dit prepaid is en dan minder kosten met zich meebrengt.

Ik zelf laat het vrijwel altijd met "de snelste DHL" komen. Dan betaal ik (tot nu toe) geen kosten als het product onder de 22 euro is. Dat is dan weer goedkoper dan de prepaid optie....

Vanmorgen het laatste pakketje binnen gekomen, heeft volgens de tracking 4 dagen bij PostNl gelegen. Laatste bestelling van mij was op 9/6 bij Ali.

rob040

Golden Member

Ze hebben tegenwoordig een optie om de BTW vooruit te betalen. Ze hebben dan kennelijk een deal met DHL dat dit prepaid is en dan minder kosten met zich meebrengt.

Ik zelf laat het vrijwel altijd met "de snelste DHL" komen. Dan betaal ik (tot nu toe) geen kosten als het product onder de 22 euro is. Dat is dan weer goedkoper dan de prepaid optie....

Al mijn bestellingen tot nu toe waren onder de 22 euro en ik heb altijd de goedkoopste (langzame) verzendoptie gekozen.
Ik heb bijna twee weken geleden nog PCB's besteld, ook weer via de goedkoopste manier.
Beetje een gok of het nog hier is voor 1 juli, maar ik zie geen logistieke bewegingen.
Als ik dan BTW en kosten (€ 4,= voor PostNL) reken ben ik een euro duurder uit dan vooraf via een duurdere (maar wel snellere) optie laat versturen.

Mijn volgende bestellingen wil ik wel vooraf BTW voldoen, dan moet het toch.

Ik heb op de valreep nog een aantal spulletjes besteld, waaronder een HOPI en een voorraadje 0603 SMD onderdelen voor eigen ontwerpen en ik heb de verzending nog nooit zo snel zien gebeuren. Het meeste zit al binnen een week op het vliegtuig.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 24 juni 2021 13:35:32 (12%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Golden Member

Op 24 juni 2021 13:35:01 schreef maartenbakker:
Ik heb op de valreep nog een aantal spulletjes besteld, waaronder een HOPI en een voorraadje 0603 SMD onderdelen voor eigen ontwerpen en ik heb de verzending nog nooit zo snel zien gebeuren. Het meeste zit al binnen een week op het vliegtuig.

Dan heb je meer geluk dan ik. Op 22/5 wat IC's besteld via eBay en die heb ik ruim drie weken heen en weer zien gaan tussen luchtvaartmaatschappij en postkantoor in China.
Iedere keer geweigerd.
Nu lijkt het verzonden, maar radiostilte sinds 5 dagen.
Dus die kan wel eens belast gaan worden.

flash2b

Special Member

Op 17 juni 2021 18:50:16 schreef flash2b:
Bij mij zitten er nog maar 2 (<4 EUR) pakketjes "in de pijplijn" die op "verzending met lokaal transportbedrijf" staan eentje 4-6 en eentje 9-6, maar die status kan in mijn ervaring lang duren.

Beide zijn binnen, vandaag kwam die van 4-6 (besteld 24-5), twee dagen geleden die van 9-6 (besteld 27-5). Alles is voor mij binnen. :)

Mijn eerste bestellingen zullen worden gedaan per 1-7 en dan zie ik wel hoe het werkt.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

idem hier, denk nog 1 ding onderweg en dat had hier al moeten zijn. is vertrokken in china, maar nooit hier aangekomen.
probleem is: op de moment dat je koopt, staat er dus: guaranteed delivery op dag xxx. maar als ik nu kijk, staat het op 15juli. heb het eind mei besteld maar die voorziene leverdatum kan je dus nergens nog terugvinden. zal screenshots mogen nemen.
als ik nu bericht krijg na 1juli van de post, gaan ze het mogen terugsturen.

ze zullen het in ieder geval merken op ali, dat er een hoop bestellingen uitblijven. normaal heb ik altijd 3-10pakketten onderweg, nu niks meer sinds eind mei

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik als bedrijf maak me geen zorgen over 1 maandje minder omzet. En in dit geval koop je toch na 1 juli gewoon wat je nu even niet hebt gekocht? Goed. Het overkomt me best wel eens dat ik iets koop waar ik 2 dagen later spijt van heb. Maar dat zal toch niet zo heel vaak gebeuren?

Pakje binnen gekregen , een digitale GPS kilometerteller van €17.00 incl.

de verzender verzekerde me dat het voor 1 juli binnen zou zijn na een verontruste mail van mij, het lijkt wel of de Chinese verzend/industrie zich goed bewust is van de 1 juli maatregel.
Medewerking overheid?
Gelijk een Alie spam gekregen dat alles na 1 juli BTW technisch door hen geregeld wordt, dus geen afhandelingskosten en dat ik maar veel mag blijven bestellen :-)