Goedkoop uit China bestellen vanaf 2021 voorbij

bprosman

Golden Member

iemand in mijn account ingelogged

Paypal heeft al jaren 2-Factor Authentication

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 11 juli 2021 09:03:46 schreef MGP:
[...]
Hoe doe je dat?

Ik heb een rekening bij Paypal en die is aan niets gekoppeld, als ik iets koop stort ik eerst het geld op die rekening via Bancontact, er staat altijd tussen de 0 en 10E op de rekening om ze open te houden en kan ten alle tijd het geld terug op mijn rekening schrijven en de boel afsluiten.

Zo doe ik het ook.

Op 11 juli 2021 10:23:13 schreef BenI2C:
[...]

Zo doe ik het ook.

Misschien dat het aan mijn zakelijke rekening ligt, maar ik moest er een bankaccount of creditcard aan koppelen. Het ging niet zonder.

Ik doe het via creditcard al jarenlang (Mastercard), nog nooit problemen gehad.
Als ik iets koop of betaal met PayPal krijg ik eerst een sms op mijn telefoon. Of ik het bedrag en overschrijving wil toestaan.
Ik krijg dan een code die ik bij PayPal zelf moet invullen om te kunnen betalen. Dit binnen de korte tijdsperiode!

Hier kan er weinig mis mee gaan, bij bedragen vanaf 300 euro moet ik zelfs nog bij mastercard via de bank de overschrijving naar PayPal toestaan. Dit via de kaartlezer van de bank waarbij je dan ook nog je pincode moet ingeven. Ook hier weer met bepaalde tijdsperiode.

PayPal zorgt dat je je geld terug krijgt bij niet levering of iets dergelijks, bij mastercard zelf verzekerd tegen fraude waarbij je je geld terug krijgt.

Gebruik geen visa meer dus, ga over op mastercard voor dezelfde voorwaarden waarbij je dan automatisch beschermt bent tegen frauduleuze aankopen met je creditcard. Dit kost je niks meer dan Visa.
Ga je op reis? Bij betaling met mastercard heb je dan automatisch een reisverzekering.

Je moet al die opties in PayPal wel aanvinken en toestaan natuurlijk.
En ook bij Mastercard zelf kan je opties aanvinken wanneer je wilt dat de pincode gevraagd wordt, of vanaf welk bedrag.
Ook opties als geen betalingen via internet of alleen betalingen in eigen land toestaan, je kan aanklikken in welke landen je kaart geldig is.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
fzwart

Golden Member

Hier ook nog nooit problemen gehad met paypal terwijl ik het al jaren gebruik.
Ten eerste moet je een echt uniek password kiezen die je nergens anders gebruikt. En met 2-factor authentificatie er bovenop is het gewoon heel veilig.
Verder bij alle websites die iets van automatisch betalen hebben dit nooit gebruiken. Dat is dan wel heel handig maar natuurlijk wel een mogelijk gat waar ze misbruik van kunnen maken.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Een uniek paswoord is een eerste vereiste ja, en dan liefst met hoofdletters en gewone letters plus leestekens. En minimum 16 tekens lang. Firefox maakt die aan voor je automatisch, gebruik die optie dan ook.

Ene gebruik dan ook nog een paswoordmanager waarbij al je codes veilig opgeslagen zijn.
Dit is echt superveilig, zelfs al geef je in de manager een verkeerde inlog of paswoord, je krijgt altijd al de codes te zien. Die zijn echter allemaal willekeurig veranderd en onbruikbaar, tenzij je de echte inloggegevens weet.

De manager zegt dus nooit dat je inlog niet juist is... Ik log gewoon in bij de manager waarbij codes op websites dan auto ingevuld worden.
Je hoeft in dit geval dan maar een uniek paswoord te onthouden!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Sine

Moderator

@CrossFireX,
Dat is dan echt maar een enkele wachtwoordmanager die dat doet, de meesten laten je gewoon niet binnen met een fout wachtwoord.

Nog belangrijker ... zorg dat je email een sterk wachtwoord heeft, met toegang tot mail kun je bijna alle wachtwoorden resetten.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 11 juli 2021 17:43:08 (32%)

En liefst niet dezelfde unieke paswoorden opnieuw gebruiken bij anderen... Ook iets wat veel mensen doen.
Dan hebben ze ook toegang tot andere diensten van je.

Ik krijg een sms op mijn telefoon als iemand mijn wachtwoorden van email wil resetten. Dit moet ik ook toestaan met een code in te vullen. Ook hier alweer binnen een bepaalde tijdspanne.
Ik krijg zelfs een sms als iemand inlogt met mijn gegevens vanop een andere computer of browser!

Outlook en gmail, Protonmail ondersteunen dat. En gebruik protonmail voor echt veilig email verkeer.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
EricP

mét CE

Misschien dat het aan mijn zakelijke rekening ligt, maar ik moest er een bankaccount of creditcard aan koppelen. Het ging niet zonder.

Hier idem. Ik weet zeker dat ik geen zakelijk iets met peepel had. Het was de reden om met peepel te stoppen. Jaaaaren geleden al. Oorspronkelijk kon het wel zonder.

Op 5 juli 2021 18:52:32 schreef rob040:
Huh? Dan vind ik het maar heel raar dat ze onder de 150 euro wel BTW rekenen en afdragen en daarboven het aan de vervoerder over laten.

Voor zover ik de officiele regeling heb begrepen, is er een "versimpelde BTW regeling" voor bedragen tot EUR150. Dit houdt in dat de verkoper de BTW int, en zijn er verder geen bijkomende kosten voor de koper.

Voor bedragen boven EUR150 (Of bij lagere bedragen waar geen BTW is verrekend) blijft de regeling ongeveer zoals het was. Als de douane je pakketje onderschept ben je de pineut en mag je BTW, Invoerrechten, Afhandelings kosten en koffie geld betalen.

Eerder in deze draad heb ik gelezen dat de PTT blijkbaar EUR4 per pakketje extra steelt. Of is dat alleen voor die pakketjes waarvan de BTW nog niet betaald was? I.v.m. de tijd dat een pakketje onderweg is, zijn er veel pakketjes onderweg waarvan de verkoper nog geen BTW geind heeft, maar die wel betaald moet worden.

In het verleden heb ik al eens wat pakketjes gewijgerd. B.v. iets van EUR23, en dan EUR18 bij mogen betalen. of EUR55 en dan meer dan EUR30 bij mogen betalen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Het idee van een prul dingetje kopen in China van 60ct met "Gratis verzending" is nu (denk ik / hopenlijk) afgelopen. De oorzaak daarvan was dat China als een "ontwikkelingsland" werdt gezien, en voor zulke landen ware aparte verrekeningsmethode's voor verzendkosten afgesproken. Hoe dat nu zit weet ik niet precies (En eigenlijk ook niet ongeveer).

Als ik iets bestel en ik zie dat de kosten voor tax en versturen meer zijn dan het item zelf, dan haak ik meestal af en hoef het niet meer.

Zoals ik het nu zie betalen wij de crisis door corona... Iedereen heeft verlies geleden aan inkomsten, en dat mogen wij brave burgers ophoesten.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Verband met Corona lijkt mij niet aangetoond; dit zat er nmbm reeds langer aan te komen. Eigenlijk is het niet meer dan terecht, trouwens. Het was schoon zolang het duurde, maar dat is nu dus gedaan.

Helaas allesbehalve gedaan is de fraude die eromheen groeit, zoals om alles waar geld mee gemoeid is. Een reden te meer om er voortaan af te blijven. Spijtig maar helaas.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Je moet dit filmpje eens zien waarbij een AMD Ryzen5 CPU vervalst wordt...
Je houd het niet voor mogelijk dat iemand daar zo veel tijd gaat insteken. En hoe je dan zelfs de volledige cpu zelf een ander heatspreader kan geven als een originele. Mij een raadsel hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt.

https://www.youtube.com/watch?v=D_Q_6V10mTU

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Sine

Moderator

Op 11 juli 2021 18:51:48 schreef big_fat_mama:
Verband met Corona lijkt mij niet aangetoond

Nee, dat is in dit geval ook aantoonbaar onjuist.[/quote]

Op 11 juli 2021 19:01:12 schreef CrossFireX:
Je moet dit filmpje eens zien waarbij een AMD Ryzen5 CPU vervalst wordt...

"allegedly"

En dan nog, dit komt niet van de Chinees.

bprosman

Golden Member

Op 11 juli 2021 16:55:52 schreef CrossFireX:
Ik doe het via creditcard al jarenlang (Mastercard), nog nooit problemen gehad.
Als ik iets koop of betaal met PayPal krijg ik eerst een sms op mijn telefoon. Of ik het bedrag en overschrijving wil toestaan.
Ik krijg dan een code die ik bij PayPal zelf moet invullen om te kunnen betalen. Dit binnen de korte tijdsperiode!

Hier kan er weinig mis mee gaan, bij bedragen vanaf 300 euro moet ik zelfs nog bij mastercard via de bank de overschrijving naar PayPal toestaan. Dit via de kaartlezer van de bank waarbij je dan ook nog je pincode moet ingeven. Ook hier weer met bepaalde tijdsperiode.

PayPal zorgt dat je je geld terug krijgt bij niet levering of iets dergelijks, bij mastercard zelf verzekerd tegen fraude waarbij je je geld terug krijgt.

Gebruik geen visa meer dus, ga over op mastercard voor dezelfde voorwaarden waarbij je dan automatisch beschermt bent tegen frauduleuze aankopen met je creditcard. Dit kost je niks meer dan Visa.
Ga je op reis? Bij betaling met mastercard heb je dan automatisch een reisverzekering.

Je moet al die opties in PayPal wel aanvinken en toestaan natuurlijk.
En ook bij Mastercard zelf kan je opties aanvinken wanneer je wilt dat de pincode gevraagd wordt, of vanaf welk bedrag.
Ook opties als geen betalingen via internet of alleen betalingen in eigen land toestaan, je kan aanklikken in welke landen je kaart geldig is.

Ben het wel met Maaike eens, van de 3 grote CC maatschappijen (MasterCard, Amex en Visa) heb ik ze alle 3 gehad, nog steeds 2. En Visa is er als eerste uitgevlogen, wat een waardeloze firma. Mastercard is ook zoveel klantvriendelijker (lees voordeel klant) in geval van een geschil.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 11 juli 2021 19:10:27 schreef Sine:
[...]

Nee, dat is in dit geval ook aantoonbaar onjuist.[/quote]
Toch zit het er zeker voor iets tussen...
[...]

"allegedly"

En dan nog, dit komt niet van de Chinees.

Ja alsof ik dat niet weet...

allegedly of niet, ik wou juist aantonen dat werkelijk alles vervalst wordt. Je moet overal goed oppassen of je bent je geld kwijt...

Zelfs Amazon zelf verkocht valse cpu zonder het zelf te weten.

https://wccftech.com/amd-ryzen-rma-fraud-on-amazon/

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 11 juli 2021 19:46:08 (12%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 11 juli 2021 19:15:32 schreef bprosman:
[...]
Ben het wel met Maaike eens, van de 3 grote CC maatschappijen (MasterCard, Amex en Visa) heb ik ze alle 3 gehad, nog steeds 2. En Visa is er als eerste uitgevlogen, wat een waardeloze firma. Mastercard is ook zoveel klantvriendelijker (lees voordeel klant) in geval van een geschil.

Het was zelfs de bank zelf die mij aanrade om visa weg te laten juist door de klantonvriendelijkheid... En niet verzekerd tegen schade.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Toch denk ik een prepaid Mastercard de beste oplossing is. Aan deze kaart zit een bankrekening gekoppeld en als daar niets opstaat kun je ook niet betalen of opgelicht worden met deze kaart.

TIP: N26 in Duitsland. Eenvoudig aan te maken en een geweldige app.

Ik heb deze set ooit aangeschaft omdat ik een hotel moest betalen met een Credit Cart.

Nogmaals, alles werk perfect en meteen :-) (geld overmaken naar de gekoppelde bankrekening is één dag)

I love it when a plan comes together !

Op 11 juli 2021 19:15:32 schreef bprosman:
[...]
Ben het wel met Maaike eens, van de 3 grote CC maatschappijen (MasterCard, Amex en Visa) heb ik ze alle 3 gehad, nog steeds 2. En Visa is er als eerste uitgevlogen, wat een waardeloze firma. Mastercard is ook zoveel klantvriendelijker (lees voordeel klant) in geval van een geschil.

Ik kan die mening niet delen. Mijn Visa is een keer onterecht "gepluimd" geweest en één telefoon naar Visa + enkele mails en de zaak was in orde.

Op 11 juli 2021 18:48:17 schreef CrossFireX:

Zoals ik het nu zie betalen wij de crisis door corona... Iedereen heeft verlies geleden aan inkomsten, en dat mogen wij brave burgers ophoesten.

Ja om een crash zoals eind jaren 20, vorige eeuw, te vermijden hebben zowat alle Europese regeringen de geldkranen opengedraaid, zodat de meerderheid van de zaken niet overkop ging door de lock-downs. ( tijdelijke baxtereconomie ).

Dat was op zich geen slechte beslissing, maar uiteraard heeft dat diepe gaten geslagen in de begrotingen. Daar gaan alle mensen (niet alleen de brave burgers, dus je bent er ook bij :-) ) nog jaren aan betalen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

en voor de markt van de hele grote projectoren was het al helemaal geen pretje..

rob040

Golden Member

Het gelukje is dat op dit moment geld lenen nagenoeg gratis is.
Het slechte is dat deze coronacrisis eigenlijk alle geld opgesnoept heeft dat nodig was voor de energietransitie/klimaatcrisis.

Dus inderdaad, we gaat het voelen.

Sine

Moderator

Op 11 juli 2021 19:31:32 schreef CrossFireX:
[...]

Toch zit het er zeker voor iets tussen....

Sorry hoor, waar heb je het over? Zoals BFM al zei, dit was al jaren voor corona in de maak.

allegedly of niet, ik wou juist aantonen ...

Dat was een beetje mijn punt, er zijn genoeg verifieerbare vervalsingen te vinden. Waarom dan dit wazige verhaal aankaarten?

Zelfs Amazon zelf verkocht valse cpu zonder het zelf te weten.

Zo "zelfs" is dat niet naar mijn bescheiden mening, Amazon is voor het grootste gedeelte een dozenschuiver.

RMA fraude is weer een heel ander ding, als dat gesofistikeerd genoeg is kan geen enkele retailer zich daar tegen wapenen.

vandaag een pakket gekregen dat eind mei was besteld en zogezegd na 10 dagen ging geleverd zijn. dat duurde dus een pak langer.
het pakket was 1,3€, en had de post afgekomen dat ik 14€ inklaring moeten betalen, mochten ze het terugsturen.

blijkbaar toch ergens door de mazen geglipt, want zonder BTW te betalen toch geleverd

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 11 juli 2021 17:25:37 schreef CrossFireX:
Een uniek paswoord is een eerste vereiste ja, en dan liefst met hoofdletters en gewone letters plus leestekens. En minimum 16 tekens lang.

Dat van veel verschillende soorten letters (Ook hoofdletters, leestekens enz) is bedoeld om er voor te zorgen dat je wachtwoord niet op de "lijst met 10 miljoen meest gebruikte wachtwoorden" staat. Maar iedere andere methode die daarop uitdraait is ook goed.

"moet hoofdletter, leesteken en cijfers bevatten". Ik ken iemand die daarop gekozen heeft voor "<voornaam> <punt> <telefoonnummer>". Goed... Tegen "onvoorbereide" hackers die gewoon de standaard lijst met 10M veelgebruikte wachtwoorden gaan proberen werkt dat. Maar veilig is het niet.

Zie ook: https://xkcd.com/936/ 44 bits: prima wachtwoord.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zoals ik al zei wou ik gewoon laten zien wat ze allemaal niet uit vinden om te kunnen frauderen.

En dan zijn ze ook bang dat China te machtig wordt, ook dat speelt een rol in dit verhaal. Ai nu ga ik beslist weer te ver...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 11 juli 2021 20:31:31 schreef rew:
[...]Dat van veel verschillende soorten letters (Ook hoofdletters, leestekens enz) is bedoeld om er voor te zorgen dat je wachtwoord niet op de "lijst met 10 miljoen meest gebruikte wachtwoorden" staat. Maar iedere andere methode die daarop uitdraait is ook goed.

"moet hoofdletter, leesteken en cijfers bevatten". Ik ken iemand die daarop gekozen heeft voor "<voornaam> <punt> <telefoonnummer>". Goed... Tegen "onvoorbereide" hackers die gewoon de standaard lijst met 10M veelgebruikte wachtwoorden gaan proberen werkt dat. Maar veilig is het niet.

Zie ook: https://xkcd.com/936/ 44 bits: prima wachtwoord.

Als je gewoon je gezond verstand gebruikt is dat genoeg denk ik, maar je moet het wel echt gebruiken... :P

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.