Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Op 8 september 2021 13:23:19 schreef Arco:
Er is altijd een overtreffende trap... ;)

Inderdaad, bijvoorbeeld 8,8Ah uit een AAA batterij.
1,5V en nog oplaadbaar ook...

Op 8 september 2021 16:47:58 schreef Thevel:
[...]Inderdaad, bijvoorbeeld 8,8Ah uit een AAA batterij.
1,5V en nog oplaadbaar ook...

880mAh is best haalbaar, maar een nulletje meer... Moest even zoeken naar de chemie maar het zijn Alkalines... 8)7

Thevel

Golden Member

het zijn Alkalines...

Die je volgens de Chinees gewoon kunt opladen...

Bapaktus

Special Member

Ik heb, om uit te proberen, een klein tafel bankschroefje besteld bij AliExpress. Datum 10 augustus 2021.
Ik moest €4,37 overmaken, inclusief BTW en verzend kosten.
Vandaag binnen gekregen.
Vanuit China via Duitsland en België bij mij door de postbesteller bezorgd. Wonderlijk :)
Gewoon standaard bezorging, ik had geen haast.
ruud

Lucky Luke

Golden Member

Iemand nog een bandenplaksetje nodig van "Reumatonas" ? Of anders van Reumofands?
Lijkt verrassend veel op "Reumafonds".

https://www.aliexpress.com/item/32215152581.html

Met bij veelgestelde vragen:
Q: How do we use it? I mean first remove the sticker from the foil and then directly paste using the tube?
A: There are instructions for people!

Wat wellicht een van de vriendelijkste vormen van RTFM is die ik tot nog toe gezien heb...

Ook:
Q: Is it convenient for plastic installers to make a wheel?
A: Quite

De taalhelft van mijn brein vermoed dat het over de bandenlichters gaat, maar een groot deel van de rest ziet een keurige Brit met bolhoed voor zich. En iets met plastic wielen en al-dan-niet erkende installateurs.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Arco

Special Member

Bij JLCPCB zijn ze wel heeel erg nauwkeurig over wanneer de printen gereed zijn... ;)

"Estimated finish time: 2021-10-08 21:23:19"

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Sinds de "invoering van de BTW" heb ik de spullen best wel snel in huis maar ook in een "Verzamelzak", dus meerdere orders (van verschillende leveranciers) in 1 zak.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 5 oktober 2021 12:07:49 schreef bprosman:
Sinds de "invoering van de BTW" heb ik de spullen best wel snel in huis maar ook in een "Verzamelzak", dus meerdere orders (van verschillende leveranciers) in 1 zak.

Ja, ik heb die ervaring ook!
Maar volgens mij is het ook veel sneller.
Op 20 sept bij 2 winkels besteld en gisteren, 4 oktober al
binnen, in een zak.
Wel was een artikel (steppermotordriver)flink beschadigd.
Of er een auto overheen gereden was.

Dat hele invoer gebeuren.... zal allemaal wel. Ik bestel gewoon binnen de EU of er moet al zeer duidelijk staan dat de belasting (VAT) erbij inbegrepen zit waardoor ik nu 1 bestelling heb gedaan. Verder betaal ik liever iets meer dan maar hopen dat het binnenkomt en het juiste binnenkomt.

Nu moet ik zeggen dat Amazon.eu voor mij prima werkt en alles wel te bestellen is in het groot op specifieke dingen na wellicht (maar dat ben ik voorlopig niet nodig).

Nil volentibus arduum

Op 5 oktober 2021 12:36:57 schreef Geen-Geld:
Ik bestel gewoon binnen de EU of er moet al zeer duidelijk staan dat de belasting (VAT) erbij inbegrepen zit

Tegenwoordig zit er bij elke Aliexpress bestelling een nette factuur met Nederlandse BTW erop.

Arco

Special Member

Half jaar geleden voor het eerst iets bij Amazon besteld...
Krijg je er een factuur bij met 19% btw (ipv 21%)... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Elektrisch gereedschap (oa Bosch, Dewalt) bestel ik meestal via Amazon.DE
Scheelt toch aanzienlijk met Nederlandse shops.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 5 oktober 2021 13:06:54 schreef Roland11:
[...]
Tegenwoordig zit er bij elke Aliexpress bestelling een nette factuur met Nederlandse BTW erop.

O dat is dan netje's, ik dacht dat dit allemaal los berekend moest worden en lastig gedoe met invoerrechten en via de pakketdienst betalen. Wist ik niet.

Nil volentibus arduum

Op 5 oktober 2021 13:10:20 schreef Arco:
Half jaar geleden voor het eerst iets bij Amazon besteld...
Krijg je er een factuur bij met 19% btw (ipv 21%)... :(

Bij NL of D besteld? Bij mij switcht hij automatisch naar NL prijzen (en dus ook NL-BTW) als ik naar afrekenen ga. Vreemd...

Op 5 oktober 2021 13:18:09 schreef bprosman:
Elektrisch gereedschap (oa Bosch, Dewalt) bestel ik meestal via Amazon.DE
Scheelt toch aanzienlijk met Nederlandse shops.

Adres in D? Als ik dat probeer word ik zoals boven aangegeven altijd met de NL prijzen geconfronteerd tenzij ik een D afleveradres kies.
(Tijdens Corona was de Duitse BTW verlaagd van 19 naar 16% als stimuleringsmaatregel. HDD van 12TB voor 181€ gekocht en naar vriend in D laten sturen. Scheelde flink met Amazon.nl of welke andere aanbieder dan ook (en later nog 5 euro terug gekregen ook omdat de inkoop lager was uitgevallen bij Amazon _/-\o_ Gekke actie van Amazon, maar ik klaag niet...)

Arco

Special Member

Bij NL of D besteld?

NL site. Schijnt vaker voor te komen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 5 oktober 2021 10:42:51 schreef Arco:
Bij JLCPCB zijn ze wel heeel erg nauwkeurig over wanneer de printen gereed zijn... ;)

[...]

Heb ik iets gemist?
Hoe gaat bestellen bij JLCPCB dezer dagen?
Rekenen die ook BTW aan?

Arco

Special Member

Hoe gaat bestellen bij JLCPCB dezer dagen?
Rekenen die ook BTW aan?

Ja,

Dat deden ze al wat langer...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
KGE

Golden Member

Op 18 september 2021 16:03:40 schreef Lucky Luke:
Iemand nog een bandenplaksetje nodig van "Reumatonas" ? Of anders van Reumofands?
Lijkt verrassend veel op "Reumafonds".

https://www.aliexpress.com/item/32215152581.html

Met bij veelgestelde vragen:
Q: How do we use it? I mean first remove the sticker from the foil and then directly paste using the tube?
A: There are instructions for people!

Wat wellicht een van de vriendelijkste vormen van RTFM is die ik tot nog toe gezien heb...

Ook:
Q: Is it convenient for plastic installers to make a wheel?
A: Quite

De taalhelft van mijn brein vermoed dat het over de bandenlichters gaat, maar een groot deel van de rest ziet een keurige Brit met bolhoed voor zich. En iets met plastic wielen en al-dan-niet erkende installateurs.

Imitatie van deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/fiets-reparatieset-banden-plak-set-fiets-multitool-fiets-gereedschap-bandenreparatie-reumafonds-reparatiedoos-fietsband-reparatie/9200000130939065/

Arco

Special Member

Mooi dat je tegenwoordig btw facturen krijgt...
Bij Aliexpress klopt 't precies, maar bij Banggood heeft men schijnbaar een minder getalenteerd rekenwonder aangenomen om de BTW uit te rekenen...

Ik was e.e.a. aan het checken, omdat ik de boel niet kloppend kreeg... Ik heb bij 5 facturen de BTW teruggerekend van het totaalbedrag.
Bleek dat de berekende btw percentages waren:

22.2%
20.5%
21.79%
20.5%
22.3%

Hebben meer mensen diezelfde ervaring? (dat ze een foutje maken kan ik me voorstellen, maar dat het percentage bij iedere rekening anders is niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 6 oktober 2021 01:23:45 schreef Arco:
[... jlc btw rekenen... ]
Ja,

Dat deden ze al wat langer...

Nee, dat doen ze nog steeds niet. :-(

Je kan wel al lange tijd voor DDP kiezen. Dan betaal je de BTW vantevoren, maar ook direct al de fee voor de koeriersdienst voor de aangifte en btw afdracht. Wat ik niet weet is of ik dan een geldige BTW factuur krijg. Dus ik heb het nog nooit durven proberen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Mooie buis in de aanbieding!
Alleen de beschrijving kan ik niet helemaal volgen:

Kopen het!

De ONS GE 5654W is een nieuwe originele doos sixties met dezelfde partij van buizen, het geluid van een uitgebreide zachte, delicate, giftige geluid buis. Precieze bijpassende pijp, kunt u er zeker kopen.

De nieuwe originele GE geproduceerd de Verenigde Staten JAN-5654W, juni-level audio buis kan direct worden opgewaardeerd substitutie 6J1 / EF95 / CV4010 / 6AK5 / CV403A / CV403B / 6 m 1, geluid transparante afgeronde, gal rijke, Hoge-frequentie slanke zachte, ALS magnetische, lage frequentie potentieel diepe zonder verliezen flexibiliteit. Is een 6J1 gemaakt in China, 6 meter in Rusland 1 upgrade vervanging producten kan ook direct worden vervangen 403A / 403B / EF95 en gewone 5654 / 6J1. Grote ring, verbeterde mica, groen poeder woord + matte woordmerk.
Dit is een lafaard, absoluut zak true. GE / 5654W voor de militaire regelgeving, de nieuwe single boxed, zeer zeldzaam! Gewone 5654 dan de gemiddelde twee meer dan 5654 uitstekende duurzaamheid!
GE / 5654W reputatie tweede alleen western electric WE 403, hoge school lage frequentie controle is erg goed, zijdeachtige smaak, zeer Naiting veel high-end apparatuur worden in deze galblaas geluid, kunnen we zien zijn status is vrij hoog, zal Er verschillende niveaus van promotie op deze gal, en vooral, Deze moed zal je luisteren naar meer en meer smaken en geven u het genot van de meest prachtige muziek.
Omvat: 1x buis

https://nl.aliexpress.com/item/1005002034223381.html?ug_edm_item_id=10…

fatbeard

Honourable Member

Lijkt qua beschrijving wel iets voor de audiofools. ;)
Maar het is natuurlijk veel te goedkoop voor die gasten...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik vraag me iedere keer af wat voor vertaalmachine ze daar gebruiken, de kwaliteit is vergelijkbaar met de gratis vertaalwebsites uit begin 2000.
Bij deze is de Engelse tekst vast door dezelfde vertaalmachine heen geproduceerd, van Chinees naar Engels. :)

Buy it! Buy it! Buy it!

The US GE 5654W is a new original box sixties with the same batch of tubes, the sound of a comprehensive soft, delicate, toxic sound tube. Precise matching pipe, please rest assured to buy.

The new original GE produced the United States JAN-5654W, jun-level audio tube can be directly upgraded substitution 6J1 / EF95 / CV4010 / 6AK5 / CV403A / CV403B / 6 m 1, sound transparent rounded, bile rich, High-frequency slender soft, IF magnetic, low-frequency potential deep without losing flexibility. Is a 6J1 made in China, 6 meters in Russia 1 upgrade replacement products can also be directly replaced 403A / 403B / EF95 and ordinary 5654 / 6J1. Large ring, enhanced mica, green powder word + matte word mark.
This is a coward, absolutely bag true. GE / 5654W for the military regulation, the new single boxed, very rare! Ordinary 5654 than the average two more than 5654 excellent durability!
GE / 5654W reputation second only to western electric WE 403, high school low-frequency control is very good, silky flavor, very Naiting, many high-end equipment are used in this gallbladder sound, we can see its status is quite high, There will be different levels of promotion on this bile, and most importantly, this courage will make you listen to more and more flavors and give you the enjoyment of the most wonderful music.

Ja, in het Engels is het wel iets beter, maar het blijft grappig dat er dan in het Nederlands zo'n bak onzin uitkomt.

Arco

Special Member

De vertaalslag levert soms onbegrijpelijke zaken op...
Zo wordt 'sleeve bearing' vaak vertaald als 'mouw lager')... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten