Op 25 september 2021 19:33:25 schreef weardguy:
[...]
Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet dat de originele print daar ook in voorzag: het soldeermasker op de achterzijde lijkt helemaal niet bedoeld om meerdere rode draden aan te sluiten, maar door wegkrabben ervan, zitten er toch draden.
Zo te zien is er een draad bijgebeund, bij de andere draden staan wel silkscreen markeringen. Anders zou de dikke diode/TVS er ook voor niks zitten (of deze stroom moet via de balanceer stekker terug gaan, maar dat is maar een dun draadje)
Maar in ieder geval zou eerst tussen de B+ en de P- meten en daarna tussen de B+ en de B- meten, bij een BMS die aan staat moet deze vrijwel exact gelijk zijn.
Of uiteraard direct tussen de P- en de B-, deze moet vrijwel 0 volt zijn (wanneer de BMS aan staat)
Als dat niet het geval is, alle cellspanningen controleren of deze in range zijn en ongeveer gelijk aan elkaar.
En ik vermoed dat je de min van de lader ook op de P- hebt aangesloten ? (daar er geen C- aansluiting is, of ik zie die over het hoofd). Het kan dan best zijn dat de lader de step direct voedt en de BMS sowieso nooit aan staat. En dit vermoeden lijkt te worden bevestigd als je de achterkant van de print bekijkt, hier zitten alle drains bij elkaar geknoopt en alle sources van de mosfets. Bij een aparte C- aansluiting is er vaak 1 mosfet speciaal voor het laden, zoals op de andere print.