Combimagnetron die stopt na 23 seconden

Ik heb de zekering op het bordje (zie foto 1) doorgemeten en deze is nog oké. smd, wat heb je precies nodig voor een test? Is het onderdeel op foto 2/3 (magnetron 2M261-M32) voldoende?

Anders kan ik de buis ICM inverter wel voor je testen.. Antenne ziet er normaal uit verder... Dus de buis op de foto en dan de print die aan de buis vastzit met rode of witte draden

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 24 juli 2020 18:17:28 (32%)

Ik heb de Siemens HB86E560N Combimagnetron. Ook deze stopte na 23 sec. in de magnetron stand. Ik heb het weggebracht en de magnetronbuis was echt stuk. Vervangen en alles weer correct.
Advies wat ik kreeg, laat nooit de grillplaten er in als je de magnetronfunctie gebruikt. Helaas heeft de vorige eigenaar van mijn huis dat wel gedaan.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@ Anniepainter: Helaas is dit GEEN garantie!! ook velen inverters die defect zijn.. Ik repareer die ovens aan de lopende band en het is ongeveer 50/50: buis/ inverter... Ik weet niet wat je voor je vervangende buis betaald heb maar is het lager dan 100Euro, dan is het een fake buis oftewel China copy en komt euvel snel terug Daarboven is het een Originele Oftewel Genuine buis..

De Tip is zeker juist: geen roosters of bakplaten!! Volle vermogen komt haast retour in buis...

Mijn combimagnetron Siemens HB86P575/35 viel ook na 23 seconden uit en verwarmde niet.
Straalunit 2M261-M32 gedemonteerd, over de twee contacten gemeten en gaf 0,3 ohm aan. Van de onderlinge contacten naar het huis gaf hij 1 oneindig aan. Duidt erop dat de unit goed was, hoewel de straalpunt iets donker verkleurd was en twee kleine beschadigingen had. Toch een nieuwe Straalunit geplaatst en de magnetron werkt weer