Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Op 29 december 2021 19:56:45 schreef Arco:
[...]
Toch wel; ze hebben een nogal exotische pin-out...

Het viel me eerst ook niet op, maar de spoel zit niet aan een kant maar "overdwars".
Verder inderdaad relais uit sloop printen zo te zien aan de beschadigingen/krassen/verkleuring/soldeer aan pinnen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Beste OM's,

bedankt voor de reacties.

@testman. Ik had liever een paar relais gehad als donatie.
@Henry S., Arco, Hoeben e.a. De relais zijn inderdaad geen "beauties". Maar 40 Euro per stuk of nog meer voor een restauratieproject is wat te veel van het goede. De ontvanger is ook meer dan 40 jaar oud.
In de afwijkende pin-out zat hem inderdaad de kneep. Ik wilde graag een zo goed mogelijke restauratie/reparatie.
Bedankt voor de tip over de 4W methode. Die is hier bekend en toegepast met een HP34401A. Zo kwam ik ook achter de te hoge contactweerstand van de oorspronkelijke relais.

Hier doen we het allemaal voor:

De reparatie betreft een NRD-515 ontvanger van JRC, waar ik aan gehecht ben. In bepaalde bereiken wordt een high pass filter ingeschakeld. Door de te hoge contactweerstand was er extra verzwakking op die frequenties.

De ontvanger is nu weer "spic en span".

Iedereen een goed 2022 toegewenst!

Gr. N.

[Bericht gewijzigd door NKHteB op donderdag 30 december 2021 11:50:12 (14%)

nil volentibus arduum niets is moeilijk voor hen die willen
bprosman

Golden Member

In navolging van mijn 433MHz ontvanger topic lijkt de originele ontvanger toch een tik gehad te hebben. De transistor ?? op een 2e ontvanger ziet er toch anders uit. Iemand een idee wat een A7s is ?

De goede versie :

En de foute:

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Hallo, Ik zoek een schaallampje voor een Philips 683 AM-FM Stereo Receiver.

Volgens de SM zou het een 8V 250mA lampje moeten zijn.

Heeft iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Top, nu is mijn lampje radiaal, en deze axiaal, maar dat maakt hier niet zoveel uit.

Arco

Special Member

Één van de pootjes 180 graden buigen en je hebt een radiaal lampje... ;)
(wel draad met punttangetje vasthouden vlakbij het glas, anders kan het glas breken bij het buigen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Dat lijkt verdacht veel op een ouderwets kerstlampje ... ik gok dat iemand die al eens vervangen heeft.

Deze is overigens alweer erg vol ... we gaan hier vrolijk verder:

https://www.circuitsonline.net/forum/view/156899

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 1 januari 2022 19:34:27 (37%)

Dit topic is gesloten