Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een Co-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan zodat men niet voor je blijft zoeken.

Deel: 7

Vorige topic:
Deel 6

Ik zou graag deze voeding weer netjes maken, kent iemand dit type PE-bus en waar zou ik deze kunnen krijgen?

-
fatbeard

Honourable Member

Ziet er uit als een min-of-meer standaard bananenbus/apparaatklem.

Gokje: Farnell? Zoek op 'banana' in de sectie test- en meetapparatuur.
Een van deze dus.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op zondag 10 januari 2021 13:42:36 (37%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dat lijkt de juiste inderdaad. Ik herkende hem niet als een 'standaard' ze zijn namelijk vrij smal.

Ik ga dat eens passen, bedankt!

-

Op 10 januari 2021 12:07:31 schreef Ganzz:
Ik zou graag deze voeding weer netjes maken, kent iemand dit type PE-bus en waar zou ik deze kunnen krijgen?

Als je het zo origineel mogelijk wilt houden: ik ga deze juist vervangen op een oude voeding en heb ze straks over.
Heb je groene nodig? Die kun je beide wel krijgen.

[Bericht gewijzigd door Nisei op donderdag 14 januari 2021 22:52:31 (12%)

Op 14 januari 2021 22:42:56 schreef Nisei:
[...]
Als je het zo origineel mogelijk wilt houden: ik ga deze juist vervangen op een oude voeding en heb ze straks over.
Heb je groene nodig? Die kun je beide wel krijgen.

Liefst wel,
Ik heb die van Farnell binnen, die lijkt er op, maar is het net niet. Dat kan mijn OCD eigenlijk niet verdragen dus die groene bus neem ik graag van je over.

-

Op 14 januari 2021 22:59:50 schreef Ganzz:
Liefst wel,
Ik heb die van Farnell binnen, die lijkt er op, maar is het net niet. Dat kan mijn OCD eigenlijk niet verdragen dus die groene bus neem ik graag van je over.

Je kan ze beide krijgen.
Da's goed voor je OCD want dan heb je originele jaren 70 connectoren en zit er geen verschil meer tussen beide ;)
Ik heb daar zelf ook last van hoor, niks mis mee.
Laat maar even weten waar ze naar toe moeten.

Hubie

Special Member

Ik zoek zo'n groene werkmat met een wit centimeterpatroon.Met zoeken kom ik alleen maar oprolbare ESD matjes tegen.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hubie

Special Member

Tnx,ik zocht mij een breuk,wist de naam niet.

Nog geen 2 Euro bij de Action, ruim A3 formaat.
Maar ja, dan zul je tot na de lockdown moeten wachten...
https://www.action.com/nl-nl/p/snijmat-/

[Bericht gewijzigd door Nisei op vrijdag 15 januari 2021 18:33:18 (17%)

Hubie

Special Member

A3 kost bij Bol 5 x zo duur.
Vind A3 eigenlijk net iets te klein,ga even verder snuffelen voor een A2 (45 X 60 cm)

bprosman

Golden Member

Op 15 januari 2021 19:14:35 schreef Hubie:
A3 kost bij Bol 5 x zo duur.
Vind A3 eigenlijk net iets te klein,ga even verder snuffelen voor een A2 (45 X 60 cm)

https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/overi…

HBM is alleen niet de goedkoopste qua verzendkosten

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De electrische deken van mijn vriendin doet niks meer en ik meet dat de thermische zekering stuk is.
Heeft iemand die toevallig liggen? Ik kan ze wel via AliExpress of eBay bestellen maar dat duurt veel te lang.
Ze heeft reuma dus ik kan er niet te lang op wachten maar een nieuwe deken kopen vind ik ook wat zonde.
2 jaar geleden vroeg een forumlid er hier ook al naar dus ik had gehoopt dat hij nog een paar had liggen maar ik krijg zo snel geen contact met hem.
Alvast bedankt, ook namens haar.

Thevel

Golden Member

In de radiale versie:
https://www.haje.nl/product_info.php/products_id/13259
Als je hem nu besteld heb je hem dinsdag thuis.

Op 15 januari 2021 22:25:38 schreef Thevel:
In de radiale versie:
https://www.haje.nl/product_info.php/products_id/13259
Als je hem nu besteld heb je hem dinsdag thuis.

Top!
Dank je Thevel
Jammer dat ik dit gisteren niet even heb gepost, dan had ik hem ws morgen in huis gehad ;)

Thevel

Golden Member

Mijn ervaring is als je daar in het weekend besteld wordt de bestelling op maandagmorgen verzonden.
€1,60 verzendkosten.
Nee, geen aandelen. :)

Ik heb al besteld.
Bleek dat ik ook al een account had daar :+
Ik geloof dat ik daar es wat comnponenten heb besteld om m'n Zanussi wasdroger te repareren.

Omdat ik zelf bezig ben met een schakeling voor een elektrische deken, heb ik wat thermische zekeringen besteld bij AliE (10pieces + 10A + 105C) voor wat testjes.
Maar als ik er nu een op de post doe, dan komt ie ook dinsdag.

Op 15 januari 2021 22:45:33 schreef Kapee:
Omdat ik zelf bezig ben met een schakeling voor een elektrische deken, heb ik wat thermische zekeringen besteld bij AliE (10pieces + 10A + 105C) voor wat testjes.
Maar als ik er nu een op de post doe, dan komt ie ook dinsdag.

Bedankt voor het aanbod Kapee, ik waardeer je reactie.
Maar het is idd al opgelost.
Ik krijg alleen geen bevestiging van m'n bestelling wat ik wel wat raar vind en ik moet ook nog betalen. Ik stuur wel even een mail hoe dat zit.

Thevel

Golden Member

Op 15 januari 2021 22:45:33 schreef Kapee:
Omdat ik zelf bezig ben met een schakeling voor een elektrische deken, heb ik wat thermische zekeringen besteld bij AliE (10pieces + 10A + 105C) voor wat testjes.
Maar als ik er nu een op de post doe, dan komt ie ook dinsdag.

Die zekeringen zijn 10A, de zekering van @Nisei slechts 2A.
Ik heb hier de 1A versie liggen maar dat is weer een beetje te krap.

vergeten

Golden Member

Op 15 januari 2021 21:57:56 schreef Nisei:
De electrische deken van mijn vriendin doet niks meer en ik meet dat de thermische zekering stuk is.

Vraag je je niet af waarom hij stuk is gegaan?

Dit soort zekeringen zit vrijwel altijd gemonteerd tussen 2 weerstanden in, die hem opwarmen bij een foutsituatie!

De kans is heel groot dat de nieuwe ook weer stuk gaat!
En met zoiets als een elektrische deken moet je niet "knoeien" ivm brandgevaar en bijkomend persoonlijk letsel.
Nooit die thermische zekering overbruggen dus!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 15 januari 2021 23:05:22 schreef Thevel:
[...]Die zekeringen zijn 10A, de zekering van @Nisei slechts 2A.
Ik heb hier de 1A versie liggen maar dat is weer een beetje te krap.

Ik denk dat dat in dit geval niet veel had uitgemaakt.
Op de print zit ook een gewone glaszekering die bij een teveel aan stroom wel doorslaat.
De thermische zekering zit tussen 2 weerstanden en is voor zo ver ik kan zien alleen bedoeld om bij een bepaalde temperatuur te reageren. 10A was dus waarschijnlijk ook wel prima geweest.

Op 15 januari 2021 23:30:47 schreef vergeten:
[...]
Vraag je je niet af waarom hij stuk is gegaan?
Dit soort zekeringen zit vaak gemonteerd tussen 2 weerstanden, die hem opwarmen bij een foutsituatie!
De kans is heel groot dat de nieuwe ook weer stuk gaat!
En met zoiets als een elektrische deken moet je niet "knoeien" ivm brandgevaar en persoonlijk letsel.
Nooit die thermische zekering overbruggen dus!

Oh, ha ha, jij bent degene die ik een mail had gestuurd maar dat mailadres klopt dus kennelijk niet meer.
Eh, jij vroeg in 2018 ook om deze zekering omdat je met een verwarmd kussen bezig was hoor. Dat was toch ook geen "knoeien"? ;)
Natuurlijk vraag ik me af wat er aan de hand is. Ze heeft echter, ondanks mijn waarschuwingen, de onderdeken niet altijd netjes uitgespreid liggen waardoor het nog wel es mis wil gaan (je staat er versteld van hoe opgefrommeld dat ding soms ligt na 1 nacht slaap).
Maar ik wil uiteraard eerst wel kijken en in de gaten houden wat er gebeurt als ik er een nieuwe zekering in zet.
Ligt de deken netjes vlak en knalt hij er weer meteen uit dan koop ik uiteraard een nieuwe.
Maar niet voordat ik een poging heb gedaan om het op te lossen.

vergeten

Golden Member

Oh...ik heb bij mijn weten geen mail gezien.

Dat kussen is niet meer goed gekomen, de thermische zekering ging vrij snel weer stuk.

Ben er helaas destijds niet achtergekomen wat de werkelijke oorzaak was.
Er zit naast de verwarmingsdraad ook een meetdraad in de deken of kussen die breuk of overtemperatuur meet, dan gaan de weerstanden de thermische zekering laten doorsmelten.
Zet er geen metalen microtemp in van dezelfde temp die ook wel in kookplaten zit, de thermische koppeling met de weerstanden is niet optimaal en hij zal veel te laat of niet doorsmelten.

Het gaat hier echt om de smelt-temperatuur van de zekering een 10A versie is wat groter en steviger om 10A te kunnen afschakelen, in vergelijking met een 2 A uitvoering.
Bij dit soort dekens, kussens loopt er nooit 10A,
(dan zou het een deken van 2300 watt zijn :) )

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dit topic is gesloten