Eagle ULP: hulp bij blinde vlek nodig.

Ah! Dat wilde ik net gaan vragen!

Al doende leert men, mijn huidige library waar ik alles in doe wat ik zelf maak, is niet zo netjes opgezet. Een keer met de bezem er doorheen zou geen kwaad kunnen. Dat betekent: al mijn projecten van de laatste twee jaar openen en zo'n library export doen naar 1 gezamelijke library.

Dan heb ik een verzameling van de her-en-der standaard componenten die ik gebruik, de dingen die ik zelf gemaakt heb: Alles bij mekaar.

Dan kan ik daar in gaan huishouden, dus de SO8 footprint die ik fijn vind gebruiken voor alle dingen die SO8 gebruiken en zo.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Ik heb toch nog een bug ontdekt: gebruikte layers die alleen in ongebruikte packages zitten worden niet meegenomen in het script.
Is alleen niet zo heel simpel op te lossen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Gerelateerd vraagje:
weet iemand hoe je de schermgrootte kan opvragen?
Dan kan ik ervoor zorgen dat er geen grotere tabellen op het scherm komen dan erop passen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik denk dat eagle ulp daar geen mogelijkheid voor heeft.
Met de system functie kun je wel een windows programma daarvoor starten:
wmic desktopmonitor get screenheight
wmic desktopmonitor get screenwidth

Voor linux en osx zullen daar ook wel commando's voor zijn.

reading can seriously damage your ignorance
fatbeard

Honourable Member

Het 'displayprobleem' wordt voorlopig opgelost met een paar constanten en -al zeg ik het zelf- wat slim programmeerwerk, uitgaande van minimaal full HD.
Zodra ik een elegante manier heb gevonden om data van het OS naar de ULP te sturen wordt het definitief opgelost.

Voor de gebruikers van versie 1.20
Er blijkt een redelijk vervelende bug in te zitten: bij selectie "multiple libraries from schematic only" worden de bibliotheken niet correct gegenereerd: er wordt slechts één symbool en één footprint gegenereerd...

Sneak preview van de 2e helptekst uit v2.00:

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Het mooiste wat ik kan bedenken is een tijdelijk bestand wegschrijven in de project directory. Wanneer je in Eagle een bestand opent met

code:

output( <file>, "wD" )

dan wordt het automatisch opgeruimd zodra je Eagle afsluit.

reading can seriously damage your ignorance