Vreemd apparaatje achter stopcontact

Goedendag,
Bij het verwijderen van een stopcontact kwamen wij dit apparaatje tegen dat aangesloten was met krokodillenbekjes.
Heeft iemand dit wel eens gezien of enig idee wat het kan zijn?
Zou het een afluisterapparaat kunnen zijn of is dat wat ver gezocht?
Bedankt,
Pete

rob040

Golden Member

Joh, das nog uit de BVD tijd...

fred101

Golden Member

Zijn vast aliens voor verantwoordelijk.

Ik ben benieuwt naar de binnenkant.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Helaas kunnen we het Arthur Docters van Leeuwen niet meer vragen. Maar dit is hoogst geheim. KGB misschien? Stasi? of gewoon de BVD ... Spannend :-)

I love it when a plan comes together !
Schimanski

Golden Member

Op 10 januari 2022 17:36:15 schreef PeteQuest:
...Zou het een afluisterapparaat kunnen zijn of is dat wat ver gezocht?
Bedankt....

Mischien wel , misschien niet... Je kunt er altijd eens een mail aan wagen naar deze jongens https://www.cryptomuseum.com/contact/index.htm. Zijn ter zake kundig.

bugs op lichtnet bestaan blijkbaar wel https://www.cryptomuseum.com/covert/bugs/audiotel/mcx/index.htm

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Hubie

Special Member

Mss gewoon een vergeten test VDR ? even geplaatst voor een spanningspiek gevoelig apparaat en daarna vergeten?

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 11 januari 2022 03:28:19 (53%)

Picture search via google?
https://images.google.com/

[Bericht gewijzigd door buzzy op maandag 10 januari 2022 18:29:07 (35%)

Je hebt hem niet nodig, dus gewoon openmaken en kijken wat erin zit.

Misschien een HiFi freak geweest die zich een ontstoor condendator heeft halen "aansmeren" voor een beter geluid. :)

AUB een fototje posten van de binnenkant van het ding.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 10 januari 2022 18:29:08 schreef ohm pi:
Je hebt hem niet nodig, dus gewoon openmaken en kijken wat erin zit.

Zou ik niet doen. Ter beveiliging kan er ook een capsule met chemisch gas inzitten die explodeert of opent tijdens het openmaken. :-)

I love it when a plan comes together !

Waar zat dat ding, in welk land? Wat voor pand, en hoe oud zou het zijn?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 10 januari 2022 18:53:16 schreef flipflop:
Waar zat dat ding, in welk land? Wat voor pand, en hoe oud zou het zijn?

Zat binnenin een stopcontact in de woonkamer. Een woning uit eind jaren 70 in Nederland.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik kreeg net te horen dat het apparaat inmiddels bij de politie is afgegeven voor verder onderzoek.

aaaw dan krijgen we nooit te horen wat het is/was

maartenbakker

Golden Member

Op 10 januari 2022 19:25:36 schreef PeteQuest:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kreeg net te horen dat het apparaat inmiddels bij de politie is afgegeven voor verder onderzoek.

Dat is erg jammer. Heb je alleen deze foto of zijn er meer foto's gemaakt?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 10 januari 2022 20:08:20 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 januari 2022 20:07:35 schreef maartenbakker:
[...]
Dat is erg jammer. Heb je alleen deze foto of zijn er meer foto's gemaakt?

Dit is helaas de enige foto ja.

Op 10 januari 2022 19:43:17 schreef robt797:
aaaw dan krijgen we nooit te horen wat het is/was

Als er meer duidelijkheid is zal ik het hier even posten.

evelo

Golden Member

Lijkt een beetje op een leidingtester van een elektricien. Maar dat zal het wel niet zijn.

Zat er iets speciaal aan de kant van de zekeringkast?

Henry S.

Moderator

Lijkt idd wel op een tracer voor leidingen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 januari 2022 19:25:36 schreef PeteQuest:
...Ik kreeg net te horen dat het apparaat inmiddels bij de politie is afgegeven voor verder onderzoek.

Hoe kun je een techneut het meeste pesten? Een foto van iets onbekends, mysterieus laten zien, en dan zeggen dat het ding weg is. |:(

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ja inderdaad een uitstekende manier om een techneut op de kast te jagen. Hebben we eens een leuk mysterie....zullen we er nooit achter komen. Of iets uit de reeks voor dummies :"how to start a hype".

Op 10 januari 2022 19:43:17 schreef robt797:
aaaw dan krijgen we nooit te horen wat het is/was

Ben ik ook bang voor. Probeer nu al drie jaar uit te vinden waarom er geen onderzoek is gedaan naar een woningbrand met afgesloten elektra en gas. O.a. al voor de voeten geworpen gekregen dat ik eerder aangifte had moeten doen (op de dag van de brand digitaal gedaan omdat ik 600km verderop zat maar werd niet geaccepteerd en de reden kon ik via inloggen met DIGID vinden aldus de afwijzing: maar daar stond letterlijk NIETS). Daarna konden ze zowel mijn aangifte alsook de hele brand niet terugvinden (meerdere bluswagens uitgerukt, hele buurt heeft staan kijken maar blijkbaar is er massahysterie geweest want de brand is er niet geweest).
Inmiddels reageert het gerechtshof maar helemaal niet meer op mijn herhaalde verzoeken om antwoorden.

offtopic rant over...

Stel je voor dat het al jaren onversleuteld uitzendt en een paar scannerluisteraars al jaren meeluisteren als een soort lokale bigbrother. Misschien wel een hype op internet, als podcast. Brrrrr

Op 10 januari 2022 19:25:36 schreef PeteQuest:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kreeg net te horen dat het apparaat inmiddels bij de politie is afgegeven voor verder onderzoek.

...die zitten misschien ook in het complot....