hydrofoor kan zijn, maar die is stil na 2 uur in de nacht. geen watergebruik dan is het ding op druk en slaat af. een dakventilator met gare lagers die bijv de kelders afzuigt kan ook nog de reden zijn. je kunt dat met google earth vaak al zien op het dak.

de isolatie helpt niet als de geluiden toch uit de waterleidingen komen, immers zit de beugel direct op de muur. ik vermoed dat het een muur is van die gelijmde blokken. die zijn erg gehorig..

Beste allemaal,
Bedankt voor jullie meedenken, nog even een update. Verhuurder kon/wilde er niks mee doen. Helaas. Het vermoeden van de huismeester is dat het ofwel met onlangs versterkte ventilatie op het dak van het complex te maken heeft, of met de extra centrale ketel die afgelopen zomer in de kelder van het complex is geplaatst.
Inmiddels hebben we -als test- een grote kastenwand naar de wand verplaatst, met daarachter isolatieplaten. Jammer dat ik de oorzaak niet precies weet te achterhalen, maar dit lijkt te werken, we horen weinig! Tzt maak ik er een contactloze voorzetwand voor.
Hartelijke groet, Roos