Op 25 april 2005 10:37:43 schreef ledfreak:
uhh geen idee hangt er vanaf waar je woond ;-)

in Best ;) remember?

maar zat de voeding er nou bij of niet?

Laat me een gok doen, ik denk alleen een interne driver ;)

Even snel een vraagje tussendoor:

Heeft de Mamba Black van ML, de mogelijkheid om plaatjes om te zetten in IDLA? ofwel, een logo omzetten?

Heb nu dus de keuze gemaakt wat het wordt:
de Medialas Mistiqe
Mamba Black
USB Box voor Mamba
en een scherm van 2x2m in case en dmx sturing.

greetzzzz

Goeie vraag WSS !!

Zit zelf ook al te denken hoe ik makkelijk een foto of plaatje kan omzetten naar IDLA.
Met Adobe PhotoShop kun je een kleurenfoto om laten zetten naar 8-bit grijswaarden maar ook naar 1-bit grijswaarden. Een pixel is dan óf zwart óf wit. Dat zou je kunnen gebruiken als achtergrond bij het 'tekenen' van je object.
Maar dat duurt lang. Het zou inderdaad mooi zijn als zo'n zwart/wit foto gelijk omgezet kan worden naar IDLA, dus dat ie deze foto meteen zíet als te scannen lijnen...

Misschien die dure software van ML, Pangolin ofzo.

met pangolin kan het zeker, bitmap tracing heet zoiets dacht ik. Kan volgens de folder met mamba Black ook, maar kan er in de demo niets van terug vinden. Misschien mensen met ervaring ermee? Is bij ons wel echt nodig om logos te kunnen omzetten.....

Krijg me pakket ps in de week van 2 mei. kan nu dus niet kijken..... helaas....

[Bericht gewijzigd door WSS op ]

@ Jelmer:

Op blz 1 van dit topic 8 schrijf je dat je een converter hebt van .ILD naar .MOT.

Kun je me deze toemailen of op CU zetten, ook voor anderen?

Groetjes..

Op 25 april 2005 19:26:25 schreef FastLixx:
@ Jelmer:

Op blz 1 van dit topic 8 schrijf je dat je een converter hebt van .ILD naar .MOT.

Kun je me deze toemailen of op CU zetten, ook voor anderen?

Groetjes..

Komtie! HIER issie te downloaden.

Op 25 april 2005 16:54:04 schreef Beech:
maar zat de voeding er nou bij of niet?

voeding is gewoon 6-40 volt dus nee alleen laser kop + driver maar als je een voeding moet hebben heb ik nog wel een adaptor voor je liggen die je dr zo bij krijgt hoor

@ Fastlixx:

Kijk even op www.aquamaxlaser.com/vls/freedownloads.htm
Kun je een paar gratis ILDA-files downloaden.
Even omzetten naar .MOT en je galvo's kunnen zich weer gaan uitsloven voor je !! (als ze het kunnen bijhouden)

Zijn er nog meer mensen die gratis ILDA bestandjes weten?

Gezellig !

ROEPT U MAAR.

Ik kan alle pangolin bestanden omzetten naar ilda.
heb er zo'n 18000

Zijn er requests?

Op 25 april 2005 23:24:23 schreef Mirage Group:
ROEPT U MAAR.

heb er zo'n 18000

Zijn er requests?

Iets leuks voor de zelfbouwers van galvo's misschien :P mooie bewegende animatie van rond de 15k pps?

@ Roel Mirage group ea:

ÁLLE animatie's zijn welkom. Ik heb de Widemoves van 30K, dus dat moet snel genoeg zijn. Die beamshows heb ik nu wel gezien en is weinig spectaculair meer...

Kun je niet een open directorty maken of de leukste bestanden comprimeren en doorsturen naar/plaatsen op CO of een download link maken op jullie eigen site ??

Met spannig én verlangen wachten wij af....

Of er een CDtje van branden. Denk dat veel mensen hier wel geld voor over hebben..

Op 25 april 2005 23:24:23 schreef Mirage Group:
ROEPT U MAAR.

heb er zo'n 18000

Zijn er requests?

die bestanden zijn toch vector georienteerd? dus als het niet zo groot is dan wil ik ze wel online zetten... 50Mb kan ik wel even hosten.

ja en anders kan ik nog wel meer dan 100 mb hosten als het moet

ja en anders doen we het samen :P

(Nieuwe) info van MediaLas over Mamba:

Hi Peter,

Questions:
1. Is it possible to load a simple black/white picture (BMP, JPEG) into Mamba2004?
Not for use as template (background) but as 'scan picture'. So what I load will be scaned for output?
Is this calles Bitmap Tracing?
Or do I have to have Mamba Black and/or the newer software Pangolin for this feature?

2. When I order Mamba2004, are there also show/track/scene examples together with this order?

3. Is the difference between Mamba2004 an Mamba Black ónly the feature to playback music and the multiple tracks?
Hope to hear you soon..

Best regards from a rainy Holland, Lazeres

Hello Lazeres,

The dongles are ordered, so I would say you can order starting from next week (sales@medialas.com).
Regarding your questions:
1. You can load a background image, but only as a template, there is no autotrace. Mamba Black has a "trace" option but the quality is very much dependent on the sort of image.
2. Mamba 2004 includes a few MB of frames. There is also one show included (wich you can also download from the Mamba 2004 page of our website).
3. Well mainly it's the only difference - now. (Apart from unlimited projectors, and effecttracks). In future we will include new features mainly into Mamba Black, especially if they are for show creation, whereas Mamba 2004 will be more for logo and simple stuff. For example the new draw in/out option (paints a frame point by point) is included in both Mamba Back and 2004, because it's useful for logo creation. But the new soft in/out option (accelerates geometric effects, so the movements aren't so jerky) is only included in Mamba Black, as it's mainly a show feature.

If you have further questions, just send me an email.

Best Regards
Peter Mayer

Ik kan voor 1300 euri een 200 mw beam show laser kopen die hagel nieuw is.

http://www.dmxlaser.nl/images/dmxdjlaser.jpg

Is deze laser het geld waard of raden jullie mij iets anders aan?

Op 27 april 2005 04:55:41 schreef Hammink:
Ik kan voor 1300 euri een 200 mw beam show laser kopen die hagel nieuw is.

[afbeelding]

Is deze laser het geld waard of raden jullie mij iets anders aan?

leuk ding maar de naam zegt al genoeg beam fx kan alleen beam effecten maken en de kwalitijd daar van laat ook te wensen over

Op 27 april 2005 08:37:44 schreef ledfreak:
[...]

leuk ding maar de naam zegt al genoeg beam fx kan alleen beam effecten maken en de kwalitijd daar van laat ook te wensen over

ja als je nou 500 euro aan een laser besteed en de rest van het geld aan van die glaasjes een een paar motoren en miscchien een dmx sturing oid, dan heb je een veel mooiere beamshow

Op 27 april 2005 09:04:52 schreef hilbren:
[...]

ja als je nou 500 euro aan een laser besteed en de rest van het geld aan van die glaasjes een een paar motoren en miscchien een dmx sturing oid, dan heb je een veel mooiere beamshow

of beter nog 200 mw dpss laser 450 euro ongeveer koop je dr een setje scanners bij van jm laser ben je voor ongeveer het zelfde bedrag klaar
kan je ook graphics doen

Het advies lijkt me duidelijk :

Niet doen maar ZELF BOUWEN !!!!

Daar is CircuitsOnline ook voor bedoeld, niet voor koop of verkoopadviezen....

Oke bedankt mensen.
Alleen nu de vraag waar ik zo'n setje jm scans weg kan halen met driver?
En waar koop ik voor 450,- een 200 mw groene dpss?

Op 27 april 2005 17:41:14 schreef Hammink:
Oke bedankt mensen.
Alleen nu de vraag waar ik zo'n setje jm scans weg kan halen met driver?
En waar koop ik voor 450,- een 200 mw groene dpss?

ja en daar hebben ze dan weer de zoekfunctie voor uitgevonden!!

nu ben ik het echt zat :(