Oud nieuws

Er staat nu bijna een half jaar "Clive Sinclair is vorige week op 81-jarige leeftijd overleden" op de frontpage. Ik zag eerder al langer maanden lang artikelen over Raspberry en andere controllers.
Het geeft de site een wat verouderde sfeer. Zeker zo'n overlijdensbericht zal een jong forumlid nou niet echt over de streep trekken.

Wat alternatieven/ideeën:
Nieuwsberichten (kunnen) automatisch verlopen.
Geen nieuws: leuke statistieken over het actieve topics. Laatste reacties e.d. Meest genoemde sleutelwoorden etc.
Willekeurige schakeling/foto/project door leden ingestuurd

Shiptronic

Overleden

Je bent altijd vrij om content te maken en aan te bieden, Dus leef je uit! :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jeever

Golden Member

Op 18 januari 2022 21:50:21 schreef Shiptronic:
Je bent altijd vrij om content te maken en aan te bieden, Dus leef je uit! :)

Dat is een beetje kort door de bocht. Niet iedereen voelt de behoefte (of denkt in staat te zijn) om een goed artikel te schrijven. Bovendien is inderdaad lang niet iedereen in staat een samenhangend verhaal te schrijven in goed Nederlands, kijk maar naar de inzendingen naar het Forum die vaak vol taalfouten en rare zinnen staan.
K7Jz stipt mijns inziens een belangrijke tekortkoming van CircuitsOnline aan. Deze site bevat acht delen:
- Nieuws
- Schakelingen
- Artikelen
- Shops
- Vraag&Aanbod
- Downloads
- Forum
- Links
Van die acht zijn alleen Vraag&Aanbod en Forum springlevend, de rest is zo dood als een pier.
In feite zou zo'n site als CircuitsOnline niet alleen een aantal moderatoren moeten hebben die ervoor zorgen dat het Forum goed blijft draaien, trollen de mond wordt gesnoerd en offtopic berichten worden verwijderd. Er zouden ook redacteuren gevonden moeten worden die de rest van de site even actueel houden als het Forum. Er is vast nog wel een aantal oud-redacteuren en freelance auteurs van de oude elektronica tijdschriften in leven die bereid is een bijdrage te leveren aan CircuitsOnline. Maar dan moet het bestuur van de 'Stichting Circuits Online' wel een actieve rol gaan spelen in het zoeken van dergelijke mensen en deze enthousiast proberen te maken voor deze site.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Op 18 januari 2022 23:24:41 schreef Jeever:
Van die acht zijn alleen Vraag&Aanbod en Forum springlevend, de rest is zo dood als een pier.

Zo dood als een pier is ook wel een beetje overdreven. Ze worden niet zo vaak bijgewerkt, maar bevatten wel nuttige informatie. Zelfs DOS-programma'tjes zijn uit de jaren '80 van de vorige eeuw kunnen nu nog nuttig zijn.
Oh kijk! Op 10 nov 2021 heeft Lambiek een artikel over 'positioneren met een hall-sensor' geschreven in de rubriek 'Artiklen', dus helemaal dood is het niet.

maartenbakker

Golden Member

Bij sommige sites is het andersom. De site is informatief en het forum morsdood. Dat soort dingen zal je altijd wel hebben.

De informatie is als archief zeker nuttig. Het zal voor de lezer wel duidelijk wezen dat "vorige week" in relatie is tot de publicatiedatum.

Wat vaker nieuwe berichten zou leuk zijn, maar inderdaad moet iemand ze dan wel schrijven.

Ik heb lang geleden ook mijn nieuwe shop ingediend via de aanmeldfunctie en daarna nog wat over andere shops doorgemaild, daar is op het oog ook nog niets mee gebeurd. Misschien een kwestie van taakverdeling of gewoon te druk?

Ik ben op het moment te druk met een eigen opslagverhuizing, (het zoeken van) betalende klussen en het beheren van twee fora, anders zou ik me al direct aanbieden voor het een of het ander, ook omdat ik - naar het schijnt - wel eens een samenhangende zin produceer... Maar wie weet als ik in rustiger vaarwater zit?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het gaat mij niet om nieuwe content of beter nieuws. Ik denk vooral dat het zonde is om op de voorpagina de huidige statische berichten te hebben. Updates van 2019 en 2020. Nieuws uit november.

Dit terwijl de forum en v&a tracker, de meest gebruikte onderdelen het moeten doen met 5 afgekorte titeltjes.

De artikelen van Lambiek vind ik overigens absoluut een plekje op de voorpagina waard.

Misschien willen adverteerder een dynamisch plekje met de laatste aanbieding, die mogen Misschien ook wel wat meer in de spotlight.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op woensdag 19 januari 2022 09:41:28 (27%)

Op 18 januari 2022 23:24:41 schreef Jeever:
Er is vast nog wel een aantal oud-redacteuren en freelance auteurs van de oude elektronica tijdschriften in leven die bereid is een bijdrage te leveren aan CircuitsOnline. Maar dan moet het bestuur van de 'Stichting Circuits Online' wel een actieve rol gaan spelen in het zoeken van dergelijke mensen en deze enthousiast proberen te maken voor deze site.

Ik denk dat Jos Verstraten de aangewezen persoon is O-)
En dat ik zeker met veel genoegen zal lezen :D

Dat kump er noe van....
maartenbakker

Golden Member

@K7Jz dus eigenlijk de layout omgooien om meer aandacht op actieve onderdelen te vestigen? Dat klinkt als een relatief simpel en doeltreffend idee!

@Arlina ik ben het met jou en Jeever eens ;-)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 19 januari 2022 11:44:56 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jeever

Golden Member

Op 19 januari 2022 11:39:03 schreef Arlina:
Ik denk dat Jos Verstraten de aangewezen persoon is O-)
En dat ik zeker met veel genoegen zal lezen :D

Jeever = Jos Verstraten.
Sorry, maar met het schrijven van artikelen voor mijn twee hobby-elektronica blogs en het uitbreiden van mijn elektronica tijdschriften repositorium ben ik zes dagen van de week heel druk.
Ik heb geen zin om een deel van deze tijd te gaan besteden aan schrijven voor Circuits Online. Er zijn meer auteurs beschikbaar die dit zouden kunnen. Maar... dan moet er wél actief naar worden gezocht.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Op 19 januari 2022 12:20:15 schreef Jeever:

Jeever = Jos Verstraten.

Weet ik, en waarschijnlijk de meesten hier.
Je site kijk ik regelmatig op, lees daar al met veel plezier.
Juist omdat jij helder en duidelijk bent.

Dat kump er noe van....

Op 19 januari 2022 11:44:27 schreef maartenbakker:
@K7Jz dus eigenlijk de layout omgooien om meer aandacht op actieve onderdelen te vestigen? Dat klinkt als een relatief simpel en doeltreffend idee!

@Arlina ik ben het met jou en Jeever eens ;-)

Juist!

En wat vernieuwing mag best. Dus in plaats van een simpel rijtje topics kan er ook iets gedaan worden met filmpjes, nieuws, quotes of foto's (uit het forum) waarop gestemd kan worden.

Je kan niet verwachten dat er elke maand artikelen van Elektuurniveau worden geplaatst, maar wat leuk nieuws of uitgelichte projecten die bijna geautomatiseerd naar boven komen, moet goed te doen zijn.