Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

RAAF12

Golden Member

Op 2 februari 2022 08:48:21 schreef Sine:
Bieden via marktplaats is al een harde Nee.

65 euro voor een stapeltje blik ... ik pas :P

Uniframe is aluminium, half-hard en dit is echt iets voor de verzamelaar!

Thevel

Golden Member

Op 2 februari 2022 08:48:21 schreef Sine:
65 euro voor een stapeltje blik ... ik pas :P

Staat inmiddels op 80 euro.

bprosman

Golden Member

Op 2 februari 2022 08:48:21 schreef Sine:
Bieden via marktplaats is al een harde Nee.

65 euro voor een stapeltje blik ... ik pas :P

Ben bang dat Hugo daar anders over denkt ;)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Op 2 februari 2022 18:57:48 schreef RAAF12:
[...]

Uniframe is aluminium, half-hard en dit is echt iets voor de verzamelaar!

Ik weet, maar van iemand kopen die het met UNIFRAME!!! op marktplaat zet weet dat dan ook.

Je bent dan waarschijnlijk beter af wat met montaflex en uniframe opgebouwde dingen te kopen, ook die komen regelmatig op marktplaats voorbij.
Moet je wel even de oogjes voor open houden.

Lucky Luke

Golden Member

Op 2 februari 2022 08:27:50 schreef bprosman:
Voor de Amroh liefhebber :
AMROH UNIFRAME
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1803464717

Ik krijg bij die link de vraag “wil je fbif downloaden?”. Nou, nee.. Maar wat is het?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Gebruik jij apple producten? Als ik op de string google krijg ik allemaal apple-gerelateerde dingen.

De marktplaats helpdesk suggereert dat je hun app moet downloaden. Ehh. Nee.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Op 2 februari 2022 22:49:44 schreef Lucky Luke:
[...]
Ik krijg bij die link de vraag “wil je fbif downloaden?”. Nou, nee.. Maar wat is het?

Ik denk dat er iets vreemds aan de hand is bij jou.
Dit is de link die het goed doet
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-component… maar ik heb een account bij Marktplaats en die koekie zal me waarschijnlijk redirecten naar de link.

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Bij JLCPCB kun je nu ook goedkoop 3d spul laten printen... (iets van 8x8x8cm voor 8 euro)
Jammer genoeg staat er bij die goedkoopste optie ook dat het bestand is tot maar 46 graden... (gebruiken ze soms frituurvet i.p.v. kunststof? ;) )

Voor een 100 graden nylon versie betaal je 45 euro, een heel stuk meer...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Printen met gepolymeriseerde gutter oil is beter dan erin bakken :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Voor diegnen, die met dekatrons willen experimenteren, kwam ik de volgende aanbieding tegen:

De man heeft een fout gemaakt:
De Elesta EZ10B is geen duodiode, noch en dubbel gelijkrichter, maar een Dekatron telbuis. Het is de snelste dekatron, met een max. stapsnelhid van 1MHz!! Standaard dekatrons gaan niet verder dan 50 à 100kHz.

Deze buisjs doen in het algemeen 25,- tot 50,- € op internet. Ze zijn nauwelijks te krijgen. Wel in aanmerking houden dat het waterstofgevulde buisjs zijn, die soms te veel hebben gelekt (waterstof diffundeert door glas heen!) Dus ééntje kopen is gokken.

Votjes zijn nog moeilijker te vinden, maar kunnen door contactbusjes, o.a. uit D-connectoren worden vervangen.

Hier nogmaals de link naar de advertentie:
https://electols.com/shopping/nl/radio/61791-EZ10B.html

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Aha, dat is Halfin in België. Ik ken ze, heb wel eens met ze gesproken. Ze hebben een gigantische hal vol buizen. Maar alle interessante spul als ECC83 etc. is er wel al uit weg.

Het is dus een bestaand iets, en volgens mij wel veilig.

Maar verkijk je niet op de prijzen op internet. Er zijn er op ebay die veel te veel, factor 10, vragen voor buizen.

Tidak Ada

Golden Member

Ik vergelijk met wat ik in het buizen wereldje ervaar, in dit geval Neonixie. Met name wordt daar met dit soort buizen gespeeld.
Ik denk daarbij dan ook aan de huidige prijzen voor ECC83 of buizen als EL34, KT88 en ga zo maar door. Marktwaarde heet dat.
Ik heb hier een VT158, een radarbuis, die net na de oorlog $4.75 in de dump deed. Nu dik meer dan $500.00! (heb ik er bij lange na niet voor betaald)
Die dekatrons zijn uit de begintijd van de rekenmachines en bij liefhebbers van alles wat oranje licht geeft behoorlijk gewild, onder andere voor counters en klokken….

Om kort te zijn €8,- is en blijft een koopje.

Tenslotte: Bij Halfin volgen ze redelijk de internet prijzen (niet die van ePay).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het lijkt mij netjes netjes als we er een gewoonte van maken bij gesloten sites altijd een screenshot mee te leveren, en het anders simpelweg niet te posten. Het is nu niet enorm veel moeite.

Tidak Ada

Golden Member

'k Ben nu toch wel benieuwd, wie die 8 EZ10B's heeft gekocht.
Er zijn er van de 11 nu nog 3 over.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Anoniem

@Tidak Ada

Ik heb er 4 besteld, bedankt voor de tip trouwens.

Misschien ook handig om te vermelden dat de prijzen op die site ex-BTW zijn en dat er een minimumorderbedrag is van 50 euro (ex-btw en -verzenden).
Ik heb nog enkele Nixies bijbesteld om het minimumbedrag te halen.
Verzendkosten waren voor mij 20 euro trouwens (binnen België), dus aan de hoge kant.

Maar goed, dit allemaal ter informatie, ik ben nog altijd tevreden.
Nu hopen dat ze de reis naar hier overleven.
UPS, ik duim voor u.

Tidak Ada

Golden Member

Ha opruiming,

Veel plezier ermee!
Ik heb nog even zitten denken om ze alle 11 te kopen en dan af en toe wat op internet te zetten, maar te veel sousa....
Ik ging er dan ook van uit dat imand ze alle elf zou kopen, als dan niet samen met een maatje of meer.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 18 februari 2022 15:27:11 (25%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Het was niet eens in de aanbieding maar 100 condensators voor €7,50 vind ik niet duur dus maar een zakje besteld.
Dat viel niet eens tegen.Geen okkie wokkie spul maar MKM,MKP,MKS van Wima,Siemens en Vishay,een bosje styroflexen,een paar 1% polyprops en een stuk of 10 Wima X2 en X3 en een paar orange drops.Een aanrader voor de kijkgrijp voorraad. !

Op de valreep van dit topic;

Omdat het hier in de buurt is ben ik eerder vanavond even bij deze V&A aanbieder langs gefietst.
https://www.circuitsonline.net/aanbod/26625/componenten/aangeboden-kas…

Ik werd vriendelijk ontvangen en heb een paar dingetjes voor mijzelf mee genomen (en een boek voor Lucky Luke, niets tegen hem zeggen, het is een verrassing ;), maar er is meer aan oudere elekronica / onderdelen, meetapparatuur en Elektuur boekjes.
Ook flink wat sloop printen en gedemonteerde apparatuur, weinig consumentenspul maar als ik het goed inschat vooral prof. audio/video en meetapparatuur.
Een tros (nixie- / led) frequentietellers, een plukje scopes, enige generatoren, GM teller, etc.
Niets heel speciaals, wel relatief veel dat ik niet herkende. Een selectie zou bijvoorbeeld een aardige start voor een beginner zijn.

Ik dacht ik promoot het even.

maartenbakker

Golden Member

Op 28 februari 2022 17:53:25 schreef Hubie:
Het was niet eens in de aanbieding maar 100 condensators voor €7,50 vind ik niet duur dus maar een zakje besteld.
Dat viel niet eens tegen.Geen okkie wokkie spul maar MKM,MKP,MKS van Wima,Siemens en Vishay,een bosje styroflexen,een paar 1% polyprops en een stuk of 10 Wima X2 en X3 en een paar orange drops.Een aanrader voor de kijkgrijp voorraad. !

[bijlage][bijlage]

Als die Wima X2's van het MP-type zijn, meen ik op de foto te zien, hou dan in je achterhoofd dat ze maar weinig betrouwbaarder zijn dan de beruchte RIFA papiercondensatoren. De RIFA's uit oude stock zijn vaak al 'voorgescheurd', de WIMA's niet altijd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ken ze zelf niet, maar meestal haal ik dat soort cellen bij Nkon

En als ik daar kijk bij vergelijkbare dan zit dat op de helft van die prijs

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/min.-capaciteit-in-…

Linkje klopt trouwens niet, mist : in de https: url waardoor t forum er nog eens http voor plakt(En is nog voorzien van alle tracking info waar ik het zelf nooit zo op heb)

http://www.batterijenhuis.nl/kraftmax-18650-hdx-li-ion-2600mah

Tidak Ada

Golden Member

Ben me niet bewust van tracking info.
Noch uBlock, noch 'Privacy Badger' geven alarm.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 10 maart 2022 14:57:26 (46%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten