Philips ORT7500 Voedinkje herstellen.

Dit topic is gesloten

vergeten

Golden Member

Uitloper van dit topic
https://www.circuitsonline.net/forum/view/120604/last

Radio is weer bij mij. Eigenaresse vond het toch de moeite waard om mij wat meer tijd te gunnen.
Diode D7 was niet goed te meten met die 100 ohm parallel.
Bij desolderen pootje afgebroken, dus zoek ik een vervanger het liefst uit de scrapbox. (al is het maar voor een test.)
A6 staat erop maar helaas zijn er meer met die markering.

Een enkele diode bestellen is een kostbare zaak. :(

Maar voordat het zover is ga ik nog de elco's controleren.

En kijken of hij op een externe 12v DC wel speelt.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Vreemd dat je daar een ander topic van maakt, het is toch beter en duidelijker om alles bij elkaar te houden?

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
vergeten

Golden Member

Anders is het toch een topic kaping? daar wil ik niet van beschuldigd worden.
En ik wil het een beetje "netjes" doen volgens de CO regels?

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 10 april 2022 21:22:36 (25%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Kaping is het niet, het draagt bij tot meer info over hetzelfde. Ook als iemand meer info zoekt, heeft ie alles bij elkaar in een topic.
Die hoeft dan ook niet alles in verschillende topics bij elkaar te schrapen.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 10 april 2022 21:40:34 (22%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
vergeten

Golden Member

Daarom heb ik er verwijzingen bij gezet, dan is het niet zo moeilijk meer.
Nu "Mijn" topic, kan ook totaal mislukken dan vervuil ik daarmee het andere niet :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 10 april 2022 22:48:41 (50%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Maar als het wel lukt, dan kan iemand die dat andere topic doorleest, niet jouw uitkomst vinden.

Dus ik denk dat het handig is dat als je goede resultaten behaalt, je die wel weer in dat andere topic plaatst als tip.

Ik denk zelf ook dat er aan zo'n kleine voeding nooit zoveel werk kan zitten, maar het is natuurlijk wel de vraag of het ontwerp niet gewoon teveel zwakke punten heeft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Dan toch maar weer terug naar het originele topic van iemand anders over dezelfde radio.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/120604/last

(Dit topic mag/kan afgesloten worden door een moderator.)

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 3 juli 2022 17:19:10 (18%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dit topic is gesloten