hallo iedereen,
ik heb volgend probleem waar ik geen raad mee weet.
Ik heb een oude elektrische fiets met voorwielmotor deze wordt aangestuurd met een trapas sensor. display met 3 standen low middle high
Ik wil graag het voorwiel vervangen door een nieuw wiel met Bafang motor.
De originele bedrading van het vorige wiel heeft 8 draden (3 groen - geel - blauw dikke bedrading) 3 groen - geel - blauw dunne draad. En tot slot een dunne zwarte en rode draad.
Het Bafang wiel heeft slechts 6 draden ( 3 groen - geel - blauw dikke bedrading ) 3 zwart - rood - wit dunne bedrading.
Nu mijn vraag kan ik dit voorwiel aansluiten op de oringinele contoler met de 8 draden.
Mijn excuses mocht dit een gekke of totaal onmogelijke vraag lijken.
Ik ken namelijk bijna
niks van electronica.
Mogelijks is de oude controler niet combineerbaar met het Bafang wiel.
Ik deed al een aansluiting met enkele draden. Ik hoor dat de motor aanslaat maar er komt geen draaibeweging.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Zoals ik het lees heeft de oude motor
U V W (dikke bedrading, volgorde maakt niet zo uit).
En hall sensoren: Rood voeding plus, zwart voeding min en H1, H2, H3.
Een motorcontroller die gemaakt is om met hall-sensoren te werken, die werkt niet zonder.
andersom: Motor controllers die gemaakt zijn om (ook) zonder te werken kunnen de hall sensoren negeren of "iets beter" gedrag vertonen bij lage snelheden als je ze toch aansluit (en vertelt dat ze aangesloten zijn).
Maar goed. Jij hebt een zwart, rood, wit dradenstel over op de nieuwe motor. Ik zou denken dat dit een temperatuursensor of zoiets is. Iets anders kan ik niet bedenken. Maar in ieder geval niet de hall sensors die de oude motor controller nodig heeft (want te weinig draden).