Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Op 28 april 2022 12:44:16 schreef Arco:
Ik heb er ook 2, is volgens mij geen bijzonder snoer. (Ieder snoer met Schuko steker kun je wel gebruiken...)

Denk het ook niet (bijzonder) maar misschien heeft iemand ervaring met een leverancier waar een beetje een soepele versie te krijgen is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Is een silicone kabel niet het handigste? Zoals deze. Uiteraard te bekijken of je deze ergens per m kan verkrijgen. Zoals hier.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Zou helemaal mooi zijn met aangezette Schuko steker. (ik vind zelf aangezette stekers altijd wat 'knutselig' staan...)
Dunne rubberkabel met steker eraan: https://www.techniekwebshop.nl/mach-vervangsnoer-5m-3x0-75mm-mvs53075-…

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 28 april 2022 15:21:37 (38%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Gezocht schakelaar Bosch kettingzaag , zie foto's

Waar o waar kan ik dit item vinden

Niemand ?

Guus@Sint-Michielsgestel
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Gezocht: IC (typenummer, dus) voor het meten van de laad/ontlaadstroom van een pakket batterijen, aansluitbaar op I2C bus.

Edit: in het Verre Oosten vind ik nogal wat verwijzingen naar INA219, iemand ervaring mee?

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op maandag 9 mei 2022 09:58:12 (28%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

de INA 219

https://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina219.pdf

EDIT; Had je ook net gevonden zie ik. Ik denk dat ik zo'n breekuit bordje thuis heb liggen , en jij woont niet ver van me af denk ik. Ik zal eens kijken f ik het nog heb, dan kan je het eventueel lenen voor wat tests...

[Bericht gewijzigd door KoenP op maandag 9 mei 2022 10:03:13 (66%)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
fatbeard

Honourable Member

Ze (Texas Instruments) hebben er meer met I²C output...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 9 mei 2022 09:58:59 schreef KoenP:
de INA 219

https://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina219.pdf

EDIT; Had je ook net gevonden zie ik. Ik denk dat ik zo'n breekuit bordje thuis heb liggen , en jij woont niet ver van me af denk ik. Ik zal eens kijken f ik het nog heb, dan kan je het eventueel lenen voor wat tests...

Da's een vriendelijk aanbod, Koen, welbedankt!
Bespaar u echter de moeite maar, weldra woon ik 2000 km verder... Bovendien zijn die bordjes best betaalbaar bij de Chinees, ik zal er wel een paar bestellen zodra ik verhuisd ben.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Ik heb de INA220 regelmatig gebruikt vroeger.
Nu overgestapt naar de ACS733. Ingebouwde shunt en lagere shuntweerstand waren de reden (is geen i2c, maar analoge output, simpel uit te lezen met een ADC)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
pa3gws

Golden Member

Ik ben op zoek naar een paneelmeter voor 0-50V AC iemand een idee waar te koop liefst in Nederland.
En natuurlijk voor een lief prijsje. :-)

[Bericht gewijzigd door pa3gws op vrijdag 13 mei 2022 20:01:46 (18%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Analoog/digitaal/hoe groot?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Analoog en de maat maakt niet heel veel uit.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel

Golden Member

Bij hf-electronics wordt een 50V DC meter verkocht.
Je zal dan de AC moeten omzetten naar DC.

pa3gws

Golden Member

Dat is leuk en aardig maar dan klopt de meting niet meer.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Andere vraag gezocht een zettler az971-1a-24 relais.
Waar te koop ik kan hem vinden in de US maar dan zijn de verz. kosten een beetje te pittig.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Thanks in mijn beste lees steenkolen duits een aanvraag gedaan. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Als je ruimte genoeg hebt: een standaard kubusje met draadjes eraan zetten...
https://www.conrad.nl/nl/p/zettler-electronics-az979-1a-24d-auto-relai…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Het is een nogal zware jongen uit een 2X 500 Watt PA versterker.
Ik heb in mijn eigen voorraad nog twee IMO relais gevonden die kwa specs wel overeen komen.
Dus inderdaad draadjes eraan vastlijmen en gaan.
In ieder geval bedankt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

IMO relais met draden en een kloddertje montagekit op de print gezet en de amp werkt weer als een speer. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik probeer een Makita lader (DC18WA U) te repareren en ben daar een defecte
N-Ch Mosfet , DG 5N60 tegengekomen (sluiting).
Volgens de datasheet : 600 VDss, 5A, Rdson 2,4 Ohm.

Weet iemand wat een vervanger kan zijn hiervoor?

En eventueel waar te bestellen zonder erg lang te wachten.

Arco

Special Member

Niet echt iets bijzonders, bijna alle n-fets die meer als 600v kunnen hebben voldoen wel.
Alleen opletten als je er eentje met een metalen tab kiest, dan moet er een isolatieplaatje achter.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten