Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

fatbeard

Honourable Member

Ze (Texas Instruments) hebben er meer met I²C output...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 9 mei 2022 09:58:59 schreef KoenP:
de INA 219

https://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina219.pdf

EDIT; Had je ook net gevonden zie ik. Ik denk dat ik zo'n breekuit bordje thuis heb liggen , en jij woont niet ver van me af denk ik. Ik zal eens kijken f ik het nog heb, dan kan je het eventueel lenen voor wat tests...

Da's een vriendelijk aanbod, Koen, welbedankt!
Bespaar u echter de moeite maar, weldra woon ik 2000 km verder... Bovendien zijn die bordjes best betaalbaar bij de Chinees, ik zal er wel een paar bestellen zodra ik verhuisd ben.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik heb de INA220 regelmatig gebruikt vroeger.
Nu overgestapt naar de ACS733. Ingebouwde shunt en lagere shuntweerstand waren de reden (is geen i2c, maar analoge output, simpel uit te lezen met een ADC)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com
" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
pa3gws

Golden Member

Ik ben op zoek naar een paneelmeter voor 0-50V AC iemand een idee waar te koop liefst in Nederland.
En natuurlijk voor een lief prijsje. :-)

[Bericht gewijzigd door pa3gws op 13 mei 2022 20:01:46 (18%)]

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Analoog/digitaal/hoe groot?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Analoog en de maat maakt niet heel veel uit.

Thevel

Golden Member

Bij hf-electronics wordt een 50V DC meter verkocht.
Je zal dan de AC moeten omzetten naar DC.

pa3gws

Golden Member

Dat is leuk en aardig maar dan klopt de meting niet meer.

pa3gws

Golden Member

Andere vraag gezocht een zettler az971-1a-24 relais.
Waar te koop ik kan hem vinden in de US maar dan zijn de verz. kosten een beetje te pittig.

pa3gws

Golden Member

Thanks in mijn beste lees steenkolen duits een aanvraag gedaan. :-)

Als je ruimte genoeg hebt: een standaard kubusje met draadjes eraan zetten...
https://www.conrad.nl/nl/p/zettler-electronics-az979-1a-24d-auto-relai…

pa3gws

Golden Member

Het is een nogal zware jongen uit een 2X 500 Watt PA versterker.
Ik heb in mijn eigen voorraad nog twee IMO relais gevonden die kwa specs wel overeen komen.
Dus inderdaad draadjes eraan vastlijmen en gaan.
In ieder geval bedankt.

pa3gws

Golden Member

IMO relais met draden en een kloddertje montagekit op de print gezet en de amp werkt weer als een speer. ;-)

Ik probeer een Makita lader (DC18WA U) te repareren en ben daar een defecte
N-Ch Mosfet , DG 5N60 tegengekomen (sluiting).
Volgens de datasheet : 600 VDss, 5A, Rdson 2,4 Ohm.

Weet iemand wat een vervanger kan zijn hiervoor?

En eventueel waar te bestellen zonder erg lang te wachten.

Niet echt iets bijzonders, bijna alle n-fets die meer als 600v kunnen hebben voldoen wel.
Alleen opletten als je er eentje met een metalen tab kiest, dan moet er een isolatieplaatje achter.

Thanks, ik ga wel wat opzoeken dan.

Edit: Ik heb bij Conrad besteld een paar IRF730.

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op 27 mei 2022 16:18:43 (45%)]

Die is inderdaad beter dan wat je had (op RSDSON in ieder geval).

Het probleem is dat er mogelijk wat onderdelen omheen zaten die "ringing" voorkomen of "EMC emissies" tegengaan. Die zouden wel eens een iets andere waarde nodig kunnen hebben bij zo'n upgrade. Dus wees bedacht...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank voor de waarschuwing.
Maar ik zou niet weten hoe ik daar achter kom.....

Ik zou het gewoon proberen, zo precies zijn die schakelingen meestal niet gedimensioneerd...

MarEle

Golden Member

Volgens deze datasheet zou de IRF730 een Vds van 400V hebben. Dat is een stuk lager dan de 600V van de oorspronkelijk Mosfet. Als er enkele een bruggelijkrichter inzit, dan haal je het waarschijnlijk nog wel met de spanning. Als er PFC inzit dan kan het voltage makkelijk te hoog worden.

Oeps, je hebt gelijk!
Ik had 400V in mijn gedachte toen ik het bestelde.......Maar moet idd 600 V zijn.

MarEle

Golden Member

Volgens deze datasheet zou de IRF730 een Vds van 400V hebben. Dat is een stuk lager dan de 600V van de oorspronkelijk Mosfet. Als er enkele een bruggelijkrichter inzit, dan haal je het waarschijnlijk nog wel met de spanning. Als er PFC inzit dan kan het voltage makkelijk te hoog worden.

[Bericht gewijzigd door MarEle op 27 mei 2022 22:16:25 (12%)]

MarEle

Golden Member

.. (foutje, dubbel post)