Gazelle LiIon batterij laden

Van de fietsenmaker gescoord een Gazelle Li-Ion batterij 10 INR19/66-4.
Fout " iets met de interface "
Opengemaakt, ik meet 40.2V op de accu's direct.
De groene LED's geven 100 % lading aan.
Op de twee dikke pennen meet ik 6V.
Ik wil deze accu parallel hangen aan mijn 36V nom. fietsaccu.
Hoe kan ik hem het beste laden ( Geen lader en mijn lader is "dom" )

Guus@Sint-Michielsgestel

42V, max 2A aan bieden op de pins die daarvoor zijn.

Hopelijk krijg je dan daarna weer spanning op de pins ook na het laden. Als dat niet lukt, dan vind het BMS dat er "iets niet klopt" en heeft dus de belasting afgeschakeld.

Worst-case is de 40.2 opgebouwd uit 9 * 4.2 + 1 * 2.4 . Dan heeft het BMS gelijk in dat "er iets niet klopt".

Als het BMS zegt dat er iets niet klopt (en dat volhoudt) Of het BMS weigert spanning te leveren tenzij ie met een gazelle fiets kan babbelen, dan zit er niets anders op dan het battery pack van een nieuwe standaard BMS te voorzien en dan zo te gebruiken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zou eerst alle sets cellen meten, en als je overal dezelfde spanning meet (binnen, zeg, 50mV of zo) kun je verder gaan kijken. Eigenlijk verwacht ik ook dat dit pakket dienst weigert zonder communicatie met de fiets of lader.

Je zou kunnen kijken of je een ICtje of circuit kunt vinden waaruit je kunt afleiden wat voor communicatie dat is (CANbus, RS485, o.i.d.), maar zonder details van het protocol kun je ook daar niet zo veel mee denk ik.

Ik zou het hele BMS vervangen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 17 mei 2022 15:43:00 schreef SparkyGSX:
Ik zou eerst alle sets cellen meten, en als je overal dezelfde spanning meet (binnen, zeg, 50mV of zo) kun je verder gaan kijken.

Het is VAAK bijna een factor tien beter dan dat. (een spreiding van ongeveer 10mv tussen de hoogste en laagste van het pack).

Update: Even een "random" pack wat hier openligt gemeten. Hoogste-laagste = 3mV. 3.551 tot 3.554 !

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/