Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Thanks, ik ga wel wat opzoeken dan.

Edit: Ik heb bij Conrad besteld een paar IRF730.

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op vrijdag 27 mei 2022 16:18:43 (45%)

Die is inderdaad beter dan wat je had (op RSDSON in ieder geval).

Het probleem is dat er mogelijk wat onderdelen omheen zaten die "ringing" voorkomen of "EMC emissies" tegengaan. Die zouden wel eens een iets andere waarde nodig kunnen hebben bij zo'n upgrade. Dus wees bedacht...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank voor de waarschuwing.
Maar ik zou niet weten hoe ik daar achter kom.....

Arco

Special Member

Ik zou het gewoon proberen, zo precies zijn die schakelingen meestal niet gedimensioneerd...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Volgens deze datasheet zou de IRF730 een Vds van 400V hebben. Dat is een stuk lager dan de 600V van de oorspronkelijk Mosfet. Als er enkele een bruggelijkrichter inzit, dan haal je het waarschijnlijk nog wel met de spanning. Als er PFC inzit dan kan het voltage makkelijk te hoog worden.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 28 mei 2022 11:09:27 (9%)

Oeps, je hebt gelijk!
Ik had 400V in mijn gedachte toen ik het bestelde.......Maar moet idd 600 V zijn.

Op 27 mei 2022 21:29:20 schreef Retiredat55:
Maar ik zou niet weten hoe ik daar achter kom.....

Met "wees bedacht" bedoel ik: Probeer het gewoon en kijk of jij negatieve effecten ziet. Zonee: prima. Zoja, bedenk je dat het mogelijk hieraan ligt en ga zoeken naar een oplossing.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Zijn er ook 'kale' goedkope 7 segments led paneelmetertjes met 3 0f 4 digits te koop? (0.3"-0.4" hoge cijfers)
Op ali zie ik alleen paneelmeters met 'troep' erin zoals volt/ampere meters of counters...

https://autoledplaza.nl//Files/10/262000/262326/ProductPhotos/Source/1296110326.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hewlett

Honourable Member

Ja hoor, gewoon te koop bij de Baco: https://www.baco-army-goods.nl/voltmeter-moduul-0-100volt.html of het goedkoop is weet ik niet.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Arco

Special Member

Ja,

Daar zit ook 'troep' in, een voltmeter... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hewlett

Honourable Member

Ah, pardon, niet helemaal goed gelezen :) iets met bril.
Dat soort halffabrikaten heb ik nog nooit gezien.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Henry S.

Moderator

Ik zoek een ASE-22.000MHZ-ET of gelijksoortig zonder een waslijst andere dingen in te kopen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb vergelijkbare, maar dan 25Mhz liggen. Heb je daar wat aan? (en 12, maar die gaan harder dan verwacht, moet eigenlijk nu bijbestellen). Wat ik heb zijn kristallen geen oscillators.

Ivm dat bijbestellen zou ik eventueel 22MHz kunnen meebestellen, ik heb de bestelling al gedaan maar kan waarschijnlijk nog wel wat er bij doen. Ga ik voor de extra 12MHz ook doen.

Update: Mijn digikey verzending is ondertussen: "onderweg" (en in NL gearriveerd). LCSC heeft geen 22MHz. At all!

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 11 juni 2022 13:33:15 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

Als het lukt graag, 5 stuks. Ik mail je nog wel even.
Ik heb specifiek 22MHz nodig, hoe verzinnen ze het.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 10 juni 2022 18:23:42 (33%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik ben opzoek naar een heel vroeg USB kabeltje, waarmee ik een MPman MP-F70 kan aansluiten op een computer zodat ik er extra muziek op kan zetten.
Het is een vroege MP3 speler.
Ik heb meerdere micro USB-achtige kabels geprobeerd (die bij diverse foto toestellen zaten), maar geen van alleen past.

zo ziet ie er uit.

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Is dat geen mini-a connector?

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1uqgROFXXXXaNXpXXq6xXFXXXd/Mini-USB-2-0-Type-A-Mini-USB-2-0-Type-B-to-USB-Female-OTG.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bjokal

Golden Member

Dat is volgens mij een kabel met een 4-pin hirose connector, die kwam je meer tegen bij de wat oudere portable usb apparaten.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Er zit vooral een vrij dik pennetje in het midden.

zit sinds 2009 in de PV.
bjokal

Golden Member

Dat klopt, heeft die hirose 4 pin ook. Een vooraanzicht van de kabel:

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Op 14 juni 2022 22:30:31 schreef bjokal:
Dat klopt, heeft die hirose 4 pin ook. Een vooraanzicht van de kabel:
[bijlage]

Ga ik daar ff opzoek naar. Dank! ik meld me als het (niet) gelukt is.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

Als het inderdaad een Hirose mini USB B is (ongeveer 3x6mm op het oog gemeten), dan zou een passende kabel de Nedis CABLE-160 zijn. Die heb ik nog nieuw liggen in Haarlem (dichterbij dan Finland :P), mail me eventueel maar.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Ik vond ook nog een kabel van 2m van Nedis: CCGP60200BK20

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Wie kan mij aan een adres helpen waar ik dit soort metalen kabelbeschremers in RVS kan kopen of mij er anderszins aan kan helpen? Mag gebruikt zijn, maar in goede conditie.

Lengte 45cm en Ø 5/8"

Vast bedankt, T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 juni 2022 21:16:11 schreef andre1973:
Ik ben opzoek naar een heel vroeg USB kabeltje, waarmee ik een MPman MP-F70 kan aansluiten op een computer zodat ik er extra muziek op kan zetten.
Het is een vroege MP3 speler.
Ik heb meerdere micro USB-achtige kabels geprobeerd (die bij diverse foto toestellen zaten), maar geen van alleen past.
[bijlage]
[bijlage]
zo ziet ie er uit.

Dat lijkt sterk op het kabeltje dat bij kleine Olympus kameraatjes zit. Dat heb ik ooit eens bij 'Alle Kabels' of de 'KabelShop' gekocht....

@Henry: 22MHz kristallen; Bestaat Stabilix nog?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten