Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

hier zijn de andere

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 27 juni 2022 12:25:36 (0%)

Kijk bij "Chinese shops en hun rariteiten" op dit forum.

Voor jou: neem contact op met de leverancier. Is dat niet voldoende dan open een claim (geld terug). Kom je daar niet door dan open een geschil bij PayPal, of AliPay. Succes.

Semtexx

Golden Member

Zo is t.
Wellicht is het ook verstandig je persoonlijke gegevens uit deze screenshots te halen.

Geschil openen bij de verkoper. (aliexpress gok ik)
lukt dat niet, dan bij Paypal.

Persoonlijk zou ik altijd via CC betalen, die verzekering is beter geregeld dan Paypal in mijn ervaring.

Overigens zit je net op 3 maand. Dat is niet snel, maar zeker niet vreemd. De laatste tijd gaan de budgetverzendmethodes extreem traag is mijn ervaring.
Ik heb afgelopen week nog een bestelling van begin maart binnengekregen./

Standaard bijverschijnsel van bestellen bij twijfelachtige chinese webshops toch
1 op de zoveel heb je pech

Paypal contacten, krijg je na een half jaar ofzo meestal je geld wel terug

Sine

Moderator

Op 27 juni 2022 10:51:49 schreef Semtexx:
Zo is t.
Wellicht is het ook verstandig je persoonlijke gegevens uit deze screenshots te halen.

Ik heb even het screenshot met NAW gegevens verwijderd.

fatbeard

Honourable Member

Bij die Cloukeu heb ik ook wel eens wat gehaald, dat was er met AliExpress Standaard Shipping met een week of drie...

Die chinezen kunnen er wat van (vertragingswijze dan toch) maar ook in NL gaat het vaak grofstoffelijk fout: zendingen die twee maanden(!) bij de douane blijven liggen, PostNL die er vervolgens drie weken over doet om het op het verkeerde adres te bezorgen, ga zo maar door...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Guys, het is 100% zeker dat Rapperder via Aliexpress heeft gekocht.

Hij noemt de naam die aan hun bankrekening hangt voor als je met ideal betaalt.

@rapperder: Log in op aliexpress, kijk bij "mijn orders" en dan "details". Dan staat er bovenaan in beeld wanneer je mag klagen omdat het nog steeds niet is aangekomen.

Mijn huidige strategie is om een week voor die datum een berichtje aan de verkoper te sturen: Het is nog niet aangekomen, kan je de beschermingsperiode verlengen? Dan doen ze dat. Als je dan WEER een maand later gaat klagen en daadwerkelijk een case opent, heb jij je welwillenheid al getoond. Anders gaan ze zeuren: "ah, toe nou, wacht nog een weekje, AUB de case sluiten want dit is heel slecht voor m'n business." En voor je het weet is het (automatisch) gemarkeerd als "aangekomen" en "transactie afgesloten" geen dispute mogelijk.

Klantenservice bereiken om dan nog een case te openen is lastig. (maar het is me een keer gelukt, maar toen was de tijd nog niet verstreken).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Je bent niet de enige, ik moet nog spullen krijgen van een half jaar geleden. Dus maar gestopt met bestellen bij ali via cianoa oid. 10 Daagse levering werkt nog wel. Ebay is een andere duurdere optie.

Bedankt Sine dat gij het beveiligd hebt en het screenshot met NAW gegevens hebt verwijderd.
@ rew dat heb ik allemaal al gedaan maar geen resultaat ook niet bij PayPal
daar moet ik alles terug herhalen en als niet het kan gevonden worden wordt ik doorverbonden naar een collega van PayPal en die zullen dan het nodige doen en daar komt geen antwoord op.
@DK Paypal contacten, krijg je na een half jaar ofzo meestal je geld wel terug dan wacht ik maar verder .
Gr

Thevel

Golden Member

Een tijdje geleden deed ik bij Ali 4 verschillende bestellingen, Ali heeft er een gecombineerd pakket van gemaakt.
Op 31 maart is de staus "pakket Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf" en daarna bleef de status bij PostNl "Pakket (nog) niet gevonden"

De levertermijn is inmiddels verstreken en ik heb moeiteloos mijn geld terug gekregen.
Tot vandaag, bijna 3 maanden later ligt het pakket met de 4 bestellingen alsnog in mijn brievenbus!
De status bij PostNL staat echter nog steeds op "Pakket (nog) niet gevonden"

De bovenste vijf (langst geleden besteld/ingevoerd) in mijn systeem zijn nu dingen waarvan ik vroeger dacht dat die binnen PostNL "untracked" waren. (begint met U). Maar tegenwoordig doen ze alsof ze ze kennen. Dan staan ze een tijdje (halve week of zo) op "verwacht morgen tussen 1300 en 1800" voordat ze permanent op "bezorgtijd onbekend, pakket nog niet door postnl ontvangen" gaan.

Op de chinese tracking zijn ze door de douane. Een vorige keer had ik het daarna de volgende dag. Volgens mij zijn ze fysiek bij postnl als het door de douane is. PostNL denkt gewoon: het is internationale post, dus men weet dat het lang duurt. En stelt het uit. Na een maand of drie komen ze dan: "ohja die moest ook nog eens...".

Ik heb geen medelijden meer. Als ze een K** bedrijf inhuren om de "last mile" af te leveren, dan moeten ze accepteren dat er zoveel procent verloren gaat. En kennelijk nu een hoop, want ik ben de hoop op die 5 pakketjes langzaamaan aan het opgeven. Zoals jij zegt: het komt vast tzt nog wel een keer. Maar te laat om iets mee te kunnen doen. Ik vind het niet erg als het soms 2 maanden duurt of "regelmatig 2 maanden". Maar na 3 maanden wil ik m'n geld terug en bestel ik overnieuw.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 juni 2022 15:55:30 schreef rew:
Volgens mij zijn ze fysiek bij postnl als het door de douane is. PostNL denkt gewoon: het is internationale post, dus men weet dat het lang duurt. En stelt het uit. Na een maand of drie komen ze dan: "ohja die moest ook nog eens...".

De douane heeft geen opslag of processing-ruimte, fysiek is het bij PostNL zodra het uit het vliegtuig (of boot) komt.

De douane beoordeelt de vrachtpapieren en kiest dan uit welke zendingen ze daadwerkelijk willen controleren. Die moet PostNL dan vasthouden. De rest mag PostNL gewoon bezorgen. De Douane neemt die beslissing ook snel (meestal al voordat de zending fysiek in NL is, omdat de verzender de vrachtpapieren al aan de Douane geeft voordat het vliegtuig in China opstijgt).

De status "wacht op douane" betekent gewoon: PostNL heeft geen nog geen moeite gedaan om deze zending in zijn systeem op te nemen.

3 maanden "Pakket is bij douane" is gewoon PostNL-speak voor "We zijn het pakket kwijt, maar nog in ontkenning"

Vandaag een verrassend snel pakketje ontvangen vanuit Ali. De post kosten zijn ook veranderd (lager) bij meerdere stuks van kleine items.

PostNL doet niet meer aan brievenbus kaartjes maar via E-mail de bezorg bevestiging.

Ik kreeg 2 dagen na de melding dat "het pakket in uw land" was het precieze tijdslot van postNL voor de volgende dag. Ik was niet thuis maar kon 2 uur na het mislukte bezoek het meteen ophalen.

dit was ook een gecombineerde verpakking van 2 verschillende verkopers.
Kan er nog geen peil op trekken.

Nou, dat gaat leuk worden. Al jaren nooit problemen met Ali. Maar nu eerst een incomplete zending. Verkoper vroeg om bewijs, heb ik geleverd en heeft toegezegd z.s.m. nieuw te sturen. We wachten af.

Maar... bij andere verkoper twee paneeltjes gekocht. Paar euro, dus het gaat me niet om het geld. Al sinds april bij bezorgbedrijf, maar tot nu toe niets geleverd. Contact met verkoper en die vraagt geduld, komt snel. Vandaag opeens een mailtje waarin staat dat de levering is bevestigd. Normaal krijg ik deze mailtjes als ik zelf aangeef dat ik het heb ontvangen. Maar in dit geval heb ik niets gedaan. Heel vreemd. Wederom verkoper aangeschreven. Nog geen reactie. Ik heb nu 15 dagen om reclame te maken. Wacht het even af, maar dan ga ik dat zeker doen.

fzwart

Golden Member

Ik heb nu vier bestellingen die al een maand staan in status "onderweg voor bezorging".
Mijn vader zaliger zou zeggen dat ik maar de brandweer moet bellen dat die even in het kanaal hier moeten gaan dreggen op zoek naar een gezonken bestelbus ...

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Thevel

Golden Member

Op 30 juni 2022 19:42:26 schreef Eric21:
Maar in dit geval heb ik niets gedaan. Heel vreemd. Wederom verkoper aangeschreven. Nog geen reactie. Ik heb nu 15 dagen om reclame te maken. Wacht het even af, maar dan ga ik dat zeker doen.

De afgelopen jaren heb ik heel wat bestellingen bij Ali gedaan, vrijwel altijd gaat het goed maar er zijn een aantal bestellingen nooit aangekomen, bijna allemaal "zoekgeraakt" bij PostNl.

De eerste keren stuurde ik de verkopers een bericht dat mijn bestelling niet geleverd is maar kreeg altijd een onzinnig antwoord, zo van: neem contact op met je postbedrijf of: volg tracking nummer XXXXXXX.
Geen antwoorden waar je iets mee opschiet.

Tegenwoordig wacht ik gewoon dat de besteltermijn verlopen is en maak een dispute aan (gaat heel simpel) in de omschrijving zet ik: "product niet geleverd, mogelijk zoekgeraakt bij PostNL"
Tot op heden is altijd binnen 1 week betaald door PPRO PAYMENT SERVICES SA.

Op 30 juni 2022 19:42:26 schreef Eric21:
Maar in dit geval heb ik niets gedaan. Heel vreemd. Wederom verkoper aangeschreven. Nog geen reactie. Ik heb nu 15 dagen om reclame te maken. Wacht het even af, maar dan ga ik dat zeker doen.

Dat mailtje krijg je als je zelf aangeeft dat het is afgeleverd OF als de beschermingsperiode verloopt OF als postnl aangeeft dat het is afgeleverd.

Vanaf moment van aflevering heb je 48 uur de tijd om een "niet afgeleverd" claim in te dienen. Je mag 15 dagen klagen over "product voldoet niet aan omschrijving", maar slechts 48 uur over "niet afgeleverd". Mijn advies is DIRECT een claim indienen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank voor jullie reacties. Ik heb direct een geschil geopend van de niet geleverde zending.

Van de incomplete zending (gaat om 18 euro) heb ik de datum laten verlopen om nog een geschil te kunnen openen. Dom van mij, maar ik heb het te laat echt goed bekeken en kwam er pas achter nu ik de componentjes wil gaan gebruiken. Verkoper belooft nogmaals te zenden, ik moet hem maar geloven en hopen dat dit ook wordt gedaan. Zou hoogstens ooit nog een slechte review kunnen uitdelen, maar ik geef de verkoper vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Hubie

Special Member

Het kan soms raar lopen.
19 maart bestelde ik 20 SMA connectors bij Aliexpress,eind april krijg ik de melding"uw pakket is in het land"
Daarna niets meer gehoord/gezien,pakketje is nooit aangekomen.
Vorige week geld terug gevraagd.
Gisteren stond het geld op mijn rekening (een schamele €4,75)
En tot mijn stomme verbazing plofte er vanmorgen een bubbel envelop op de deurmat met 20 SMA connectors.
Er staat PRIORITY"en AIR op.
Dus ze hebben het opnieuw opgestuurd met priority via luchtpost ?

Als dat idd zo is dan moet er ergens een envelop bij Post.nl in een hoekje liggen of kwijt geraakt zijn.

Wat nu ?? geld weer terugstorten?

Op 1 juli 2022 07:26:37 schreef rew:
[...]Dat mailtje krijg je als je zelf aangeeft dat het is afgeleverd OF als de beschermingsperiode verloopt OF als postnl aangeeft dat het is afgeleverd.

Daarop een extra aanvulling / ervaring. Er was eind maart een artikel besteld en betaald voor een snelle(re) verzending. Na 2 maanden (begin juni en ruim over de geplande leverdatum) een "dispute" geopend. Ali kwam met een tussenoplossing : wacht nog even 12 dagen. Nadat deze oplossing 2x automatisch werd verlengd door Ali was ik het echt beu.

Op 25 juni contact opgenomen met customer service die aangaf dat ik toch echt even moest blijven wachten tot 28 juni en dan zou het definitief opgelost worden. Kort na de chat een mailtje ontvangen dat het artikel afgeleverd zou zijn. Op de site zelf inloggen, bleek dit niet het geval te zijn.

Vervolgens gewacht tot 29 juni en weer contact opgenomen. Customer service met het antwoord om dan even tot 1 juli te wachten, want dan zou het definitief opgelost worden. Je raadt het al, wederom een melding dat het artikel afgeleverd zou zijn, met een ontkenning op de site zelf.

2 juli dan eindelijk het bedrag terug. Ik heb deze vertragingstaktiek van Ali nog nooit eerder meegemaakt. Meestal ging het vrij vlot als een artikel niet aankwam op de geplande datum.

@Hubie : Indien een shop op positieve wijze heeft meegewerkt / gecommuniceerd, neem ik contact op. Ik bestel dan met het verzoek om het artikel niet te verzenden en dat dit een betaling is om het alsnog recht te zetten. In het andere geval denk ik : tsja, je hebt mij laten stikken...

Verder bestel ik alleen bij een shop met een positieve feedbackscore boven de 90%. Alles minder dan dat en hoe interessant het ook is, loop ik voorbij. Bij een score tussen 90 en 98% bestudeer ik -uit voorzorg- de feedbackscore. Het zou zo maar kunnen dat recente bestellingen opeens allemaal niet geleverd werden.
Recent is me opgevallen dat een shop soms rare positieve scores heeft. Dan bedoel ik dat recent een aantal bestellingen zijn geplaatst door personen in Azie. Controleer je datum van aankoop en moment van afgeven score, dat daar amper 24 uur verschil in zit. Voor mij een reden om het gewenste artikel op de whislist te zetten en na een maand nog eens te kijken, of in de tussentijd verder te shoppen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 2 juli 2022 19:26:32 schreef Hubie:
Dus ze hebben het opnieuw opgestuurd met priority via luchtpost ?

Als dat idd zo is dan moet er ergens een envelop bij Post.nl in een hoekje liggen of kwijt geraakt zijn.

Wat nu ?? geld weer terugstorten?

Volgens PostNL bestaat het onderscheid priority/niet priority niet meer (voor uitgaande post).

Als jij je geld terugvraagt, gaan ze niet alsnog de boel opnieuw opsturen. PostNL heeft er gewoon zo lang over gedaan. Ze roepen dat "kerst" zo'n drukke periode is, maar maart-jun duurt het regelmatig ook lang.

Het heeft gewoon een tijd bij PostNL gelegen.

Ik heb tegenwoordig zoiets van: "Niet binnen de afgesproken tijd van 90 dagen geleverd -> ik krijg m'n geld terug". En soms krijg je (te laat) het product ook nog.

Ik had pas een bestelling gedaan. Na 8 dagen nog steeds niet verstuurd. (mag 10 dagen). Dus dan maar overnieuw besteld: Ze zullen de 10 dagen wel laten verlopen.... Dus net voor het eind: "Verstuurd! " Tracking code van de vorm: "heb ik nu nog nooit gezien". Vervolgens is eergisteren die bestelling gewoon aangekomen (met een foute/andere tracking code).

PostNL heeft sinds kort iets van tracking op de "untracked" pakjes die tot nu toe alleen buiten NL tracked waren. er zijn nu een paar pakjes waarvan de ze toegeven dat ze ze hebben, maar dat ze nog niet geleverd zijn.

Ik verdenk ze er nog steeds van dat ze deze sinds de 23e in hun bezit hebben, maar in ieder geval is er nu iets meer bekend over dit type pakjes.

Oh... Ter info: Op de 30e zelf gaf postNL aan: Wordt vanmiddag geleverd. Ze hebben hem om 9:55 fysiek ontvangen en gaan hem dan dezelfde dag leveren? Dacht het niet! Is uiteindelijk ook niet gebeurd (tenzij ze het ergens anders verkeerd hebben afgeleverd)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Als er iets goed gegaan is, mag dat ook wel vermeld worden. Ik had een kapot batterijklepje van mijn calibrator, dus ik gemaild naar Tradinco, en ik kreeg zojuist een mail terug dat ze het onderdeel opsturen. Gratis, dat gebeurd ook niet vaak meer.Chapeau voor Tradinco. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Sine

Moderator

Jep, laatst ook gehad met een duiklamp die royaal buiten garantie viel. Zo een nieuwe leddriver op de post gezet.

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dit topic is gesloten