Radiomarkt Bladel, zondag 3 juli

Tidak Ada

Golden Member

Volgende week zondag 3 juli is er de radiomarkt in Bladel (NB).
Eindlijk weer iets in het zuiden.

See you there....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Waarschijnlijk ben ik er ook wel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik vermoedelijk ook wel.
Bram, als je wil, dan kan je hier F1 kijken en natuurlijk ook vorkje prikken. Erik ook natuurlijk.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Ik woon er vlakbij maar denk toch niet als standhouder mee te doen. Alhoewel ik dit jaar een gigantische stapel componenten heb binnengekregen (ca 50 pallets flink vol). Ik doe misschien Meppel.

Het probleem is dat ik nu erg veel componenten heb. Zoiets krijg je niet mee naar een beurs. En heel dat gesjouw is ook niet leuk. En dan de keuze maken, wat neem ik mee. Op de beurs sta je dan toch weer met het verkeerde en/of te weinig of te veel van bepaalde componenten.

Sta er zelf ook om wat overtollige spullen te verkopen.
Het begint hier wat vol te geraken.
Hopelijk vinden diverse onderdelen een nieuwe eigenaar.

Is deze markt enkel gericht op het radio gebeuren? Of is er ook veel te zien/vinden op audio (versterkers) gebied?

blackdog

Golden Member

Hi Hoeben,

Klinkt een beetje depressief wat je schrijft, je hebt zoals je zelf zegt heel veel componenten en ik durf er wel een wedje op te maken dat je die via de normale kanalen niet kwijt gaat raken.

Leuke onderdelen meenemen voor een leuke prijs en dus geen handels prijs, dan denk ik dat je best wat van je spullen kwijt kan.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Henry S.

Moderator

Op 28 juni 2022 15:20:33 schreef Ricotjuh:
Is deze markt enkel gericht op het radio gebeuren? Of is er ook veel te zien/vinden op audio (versterkers) gebied?

Op audiogebied is er niet zo veel te vinden, op stands met goede merkelco's en meetapparatuur na. Maar verder is een radiomarkt een 'dekmantel' voor allerhande elektronica. Zie voor impressies (en foto's) de radiomarkt-topics: https://www.circuitsonline.net/forum/search?query=radiomarkt&mode=…

Radiomarkt Bladel is niet een grote markt, ik ben er verder niet bekend mee - het is me te ver weg, maar bprosman en Tidak Ada kunnen je er meer over vertellen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Morgen radiomarkt Bladel !
Voor trouwe CO-ers is er koffie en worstenbroodjes…… :9~

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

https://www.veron.nl/nieuws/radiomarkt-bladel-karmarkt-2022/

Denk dat ik er ook eens ga kijken, vlakbij voor mij, en wellicht nog wat te scoren.

Dat kump er noe van....

Eindelijk ééntje wat meer in de buurt. Maar ik kan nu natuurlijk weer niet ;(
Ik moet werken morgen en ben bezig m'n auto te repareren. Dynamo heeft het begeven, dus daar kom ik ook niet ver mee.
Verheugde me al op de worstenbroodjes :9~

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Fijne dag in Bladel allemaal. Ik zie jullie wel op een volgende beurs, misschien als standhouder.

Ter herkenning: kunnen mensen op een beurs niet een CO hanger dragen? Leuk elkaar terug te vinden. Ik ken er maar een paar.

Ik kom net terug van de Kar radiomarkt.
Wat een trieste bedoeling was het. 3 rijen kraampjes met verkopers.
Nog maar een schim van hoe het voorheen in Den Herd was. Entree was zeker de €5 niet waard.
Na 1 uurtje had ik het wel gezien, wat klein elektronica montagemateriaal gekocht, niet omdat ik erom zat te springen, maar je wilt ook niet met lege handen naar huis gaan.
Het was zeker de 100km rijden niet waard.
Jammer dat het zo is achteruitgegaan.

Wat jammer. Ik stond binnen enkele jaren terug met 4 tot 5 kramen. En Peter met zijn collega Jo soms wel met 13 kramen of zo. Wel binnen. En in een cirkel waar ze dan binnenin stonden.

Buiten is dat geen doen in een lange rij. Dan zijn 4 kramen al veel om bij te houden. Niet iedere bezoeker is CO-lid, er "verdwijnen" nogal eens zaken als je niet alles kunt overzien.

Daarbij is het risico op regen te groot. Als het nat wordt heb je teveel schade.

Daardoor is die markt nu klein. Als het weer binnen kan zal het wel verbeteren.

Blijft dit jaar dan alleen Meppel over als grote markt?

Op 3 juli 2022 13:47:29 schreef Ron01:
Ik kom net terug van de Kar radiomarkt.
Wat een trieste bedoeling was het. 3 rijen kraampjes met verkopers.

2,5 rij, en nog heel wat onbezette kramen ook.

Entree was zeker de €5 niet waard.

Ik vond het ook een exorbitante entreeprijs voor een klein grasveldje. Bij het horen van het bedrag waren we bijna omgekeerd, maar na 110km (enkele reis) doe je dat dan ook niet.

Gelukkig nog even gezellig gepraat met wat COers onder het genot van de koffie en worstenbroodjes van Eric en z'n lieftallige wederhelft. Bedankt!

Maar hier kom ik dus nooit meer terug.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Inmiddels ook weer terug. Was er samen met TonHek.
Gezellig koffie gedronken en worstenbroodjes gegeten bij de stand van Tidak Ada.
Flash2B, Sine, Jochem, en nog wat anderen tegen gekomen (waarvan me de naam niet meteen te binnen schiet).

Peter en Jo stonden er ook toch wel met een stand of 4 (zo even uit mn hoofd).

Ondanks dat het weinig was, was het toch wel meer dan vorig jaar, dus het trekt wel een beetje aan. Rosmalen is toch nog wel de grootste, Lichtmis op de 2e plaats denk ik.

Niet veel gekocht, wat "Glaswerk" , puur voor deco, wat 32pin PLCC voeten en wat Chemwick desoldeer litze.

Wel wat dingen in mn handen gehad, maar toch maar teruggelegd, ik heb ook nog zoveel projecten liggen.
Ton was van de foto's , die komen later.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Voor mij was het de eerste beurs sinds 2019, en ik had niks nodig.
Het doel was een beetje beetje neuzen en kijken of er nog wat bekenden te vinden waren en een beetje babbelen met wat standhouders enzo.

Dat is gelukt ;)

5 euro entree ... is wellicht een tikje er over, zijn grasveldjes ook duurder geworden?

Ondanks dat ik niks nodig had toch nog een beetje buit gemaakt:

bprosman

Golden Member

5 euro entree ... is wellicht een tikje er over, zijn grasveldjes ook duurder geworden?

Ach, ook een beetje sponsoring richting de organiserende club

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Ha die Sine, :-)

En op wat voor frequentie rammelt die xtal oscilator, leuk!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
EgbertG

Golden Member

Ik ben er vanochtend ook geweest .... ook dik uur enkele reis rijden.
Was minder druk en minder kramen dan vorig jaar vond ik eigenlijk.

Maar wel leuke onderdelen gevonden, want inderdaad kun je niet met
lege handen thuiskomen ;-)

Tidak Ada

Golden Member

Best kans dat hij als sopraan in het hoge audiogebied zingt…..

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

Ik ben er niet geweest. Stond wel in de startblokken eerder van de week, gisteren al geen zin in om 145KM(2*) te rijden voor een handvol onderdelen en een zak patat. Vandaag ook de laatste dag van het Amsterdam Roots festival, beetje makkelijke keuze om niet te gaan... :-)

Ja idd Sine, die triller ziet er interessant uit, een kristal in glas.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Sine

Moderator

Die Venner "transistorized L.F. Crystal oscillator" is best grappig inderdaad.

Het buisje is een Marconi QM103 van 7000c/s

flash2b

Special Member

Het was een leuke dag met lekker weer en veel mensen gezien/gesproken.

De markt hoefde deze keer niet in één richting worden bewandeld, bij het parkeren ontstond deze keer geen file!

Een sfeer impressie van de markt:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20220703_102600sm.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20220703_103250sm.jpg

Om 12:00 was het koffie tijd bij de kraam van Tidak Ada met een worstenbroodje als traktatie:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20220703_120440sm.jpg

Tenslotte mijn aankopen:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20220703_175418sm.jpg

  • 2x Philips PM9585 50ohm feedtrough terminator
  • 2x Tektronix 011-0049-01 50ohm feedtrough terminator
  • 2x Potted Op Amps (AD en Philbrick)
  • Meter Module met Siliconix chip
  • Meter Module Newport 203A
  • Micronta 22-208 FET multimeter
  • 5x Led display 4 digit (gekregen van bprosman)

Ik vond het leuk om jullie allemaal weer te zien en te spreken !