Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

rob040

Golden Member

Op 19 juli 2022 07:00:16 schreef rew:
[...]Ik kreeg 90000 hits, maar de eerste was otronic die hem voor 5 cent aan de man brengt. Dan maakt het toch niet uit dat er nog 89999 hits onder staan die steeds minder relevant worden?

Je hebt helemaal gelijk, ik moet daar overheen gekeken hebben. Ik had heel wat linkjes aangeklikt en geen succes, maar deze staat ook bij mij bovenaan.

Positief is dat ik toch door jullie geholpen ben. ;-)

Arco

Special Member

Is er ook 'hoekgoot' te koop? (driehoekige of kwartrond) Voor montage in een 90 graden hoek van 2 muren?
Ik zoek voor een airco liefst een bruinachtige (muur/baksteenkleurig) goot waar de aircokabels en koelleidingen tussen binnen en buitenunit in passen.

Ik heb ze alleen in wit gezien, maar dat valt heeel erg (en onnodig) op...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Ik zoek een hoekgoot, geen 'goot de hoek om'... :)
(een driehoek of kwartrond voor montage in een binnenhoek zoals ik vermeldde)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Je zou een houten hoeklatje kunnen gebruiken. de bekabeling zit dan tussen de muren en het latje.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fatbeard

Honourable Member

... of een stuk bruin HWA met een zaag attaqueren en met 'simpele latjes' bevestigen ...

edit
of toch wit gebruiken en
schilderen in de kleur van keuze
verheffen tot 'focal feature'

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 20 juli 2022 16:36:27 (37%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Een vriendin heeft een wekkerradio waar ze aan gehecht is.

De schuifschakelaar (Alarm aan/uit) is kapot. Hij heeft drie aansluitingen, en ik neem aan dat het een "1x om" schakelaar is.

Het is ongeveer deze, maar deze is dus bedoeld om plat op de PCB gemonteerd te worden, terwijl in de wekker radio hij SMD haaks op de print staat.

Het body van de schakelaar is 10x10x5mm. De pin pitch iets van 3.5mm.
De print heeft uitsparingen op 10mm pitch zodat er mechanische-versteviging pootjes door de print kunnen. Maar de huidige schakelaar heeft die niet. Weet iemand een geschikte vervanger?

(Conrad heeft schakelaars van meer dan 20 euro. Dat valt zowiezo af.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Is dit op de een of andere manier bruikbaar?
Hij meet 9X4X4 mm.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Er zijn honderden schuifschakelaars die we kunnen hacken om hem er op te krijgen. Gat boren tuimelschakelaar monteren kan ook.

Als ik het goed zie steken de pootjes van de camera vandaan en niet "omhoog". (er is een subtiel hoek-verschil tussen de lijnen). Dan zouden we de pootjes kunnen ombuigen en staat ie te laag: je kan er niet bij met je vinger om hem te bedienen.

Of we buigen de pootjes na 6mm om en dan staat ie wiebelend op hoge poten. (als de omgebogen stukken al lang genoeg zijn om op de print vast te kunnen... )

Wat is de pin pitch? Ik meet als ik het goed heb onthouden 6.5mm tussen de buitenste pootjes.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Ik kom aan 5mm tussen de buitenste pootjes.
Dan heb ik eventueel ook deze nog. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
hobby luke

Honourable Member

De buitenafmeting klopt niet helemaal, maar misschien ben je hier iets mee?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Ik ben op zoek naar een datasheet (als die ueberhaupt bestaat) van een 2 x 15 polige edge connector zoals die gebruikt werd in de Philips G7000 spelcomputer. Steek 3.96mm
In de service manual staat een gedeelte van een Philips nummer :
4822 265 40
De Amerikaanse versie had dit onderdeel nummer :
181257-1

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Is een vrij standaard steek voor edge (ook wel de '805 edge connector' genoemd, zoek daar maar eens op...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 30 juli 2022 01:34:01 schreef Arco:
Is een vrij standaard steek voor edge (ook wel de '805 edge connector' genoemd, zoek daar maar eens op...)

Dank !! Heb wat werkbare plaatjes gevonden.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Je kunt die schakelaars open maken. Ik heb voor een HP heel-veel-ohm-meter dat gedaan. Daar heb ik toen het binnenwerk uit een andere ingezet (met wat veilwerk)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fred101

Golden Member

Ik bedek mijn gezicht in schaamte met een veil, het was de schuld van mijn veile vijl :P

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik ben opzoek naar n 31,5 uF 400V condensator voor een beregeningspomp.
Liefst deze.
Bij Farnell kom ik er een tegen die in de buurt zit maar heeft andere afmetingen.
Deze is 40 mm in diameter en 94 mm lang.

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 11 augustus 2022 15:30:48 schreef Arco:
Exact hetzelfde zal wel niet lukken. Mag iets dikker ook?:
https://www.kabelshop.nl/Fixapart-Condensator-Aanloop-30-0-F-Max-450V-…

Ik zie ook deze, maar daarbij staat met aarde, ik zie vooral dat er i.p.v. n kabeltje kabelschoentjes aan zitten.
wat moet ik me voorstellen bij dat aarde verhaal?

Gezien de stekkertjes gaan we deze bestellen.
Hartelijk dank Arco!

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Ik zie ook deze, maar daarbij staat met aarde, ik zie vooral dat er i.p.v. n kabeltje kabelschoentjes aan zitten.

Over welke heb je het???

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben bezig met de reparatie van een Denon versterker, beschreven in deze thread: https://www.circuitsonline.net/forum/view/159090

Ik ben t.b.v. deze reparatie op zoek naar een aantal transistoren, te weten 4x 2SD2390, 4x 2SB1560, 4x 2SC3964, 4x 2SA1024Y en 4x 2SC3206Y. Helaas zijn deze slecht leverbaar. De eerste 2 kan ik bij Digikey bestellen, maar de overige wordt erg lastig. Farnell, Mouser en Reichelt hebben ze niet in voorraad.

Googlen levert (uiteraard) veel hits op AliExpress op, maar daar bestel ik pas als allerlaatste redmiddel. Heb geen zin in fake of relabelled componenten, die de te repareren versterker mogelijk nog verder de vernieling in helpen.

Ik heb via Google gevonden dat ik de eerstgenoemde 3 bij Futurlec kan bestellen, maar ik heb zelf geen ervaring met deze leverancier. Als het een dropshipper/reseller van AliExpress is, kan ik ze net zo goed meteen daar bestellen (met hierboven beschreven risico). Heeft iemand ervaring met deze leverancier? Of weet een andere betrouwbare leverancier waar ik de transistoren kan bestellen?

Een andere vraag: heeft iemand ervaring met welke vervangende typen voor deze transistoren? Ik kan zelf eigenlijk geen geschikte alternatieven vinden, maar mogelijk zoek ik verkeerd...

Dit topic is gesloten