Ik ben op zoek naar een distributie blok waar ik 2 kabels met 4 aders van minimaal 70 en 95 mm2 mee kan doorverbinden. De ene kabel is koper (19 strands) en de andere aluminium (massief).
Ik zou ik een 3-voudinge standaard busbar (steek 60mm + montage blokken) kunnen pakken met bijbehorende haakse aansluit klemmen waar je 95mm2 in kunt stoppen. Dat is makkelijk te krijgen. Beide kabels vertikaal invoeren.
Maar ik moet ook de nul doorverbinden. Dan kom ik dus de N-rail tekort en moet ik er weer iets bij gaan beunen.
Het mooiste zou zijn een getrapt blok met 4 rails in hoogte versprongen waar ik dan kabelogen op kan vastzetten minimaal 125 of 160A. Ik heb wel wat gevonden bij de TU: Eriflex TR 250A, maar ik heb zo'n vermoeden dan ik er geen ogen van 95 mm2 op kan zetten zonder kortsluiting met de andere rails te veroorzaken, want die zijn 10 mm gat en de rail van die Eriflex maar 8mm. Ik kan ook geen maat-tekening vinden van dat blok. Mijn onderbuik gevoel zegt dat het wel erg krap is.
Iemand nog een ander creatief idee/leverancier die iets levert wat ik zou kunnen gebruiken?
Anders moet ik zelf iets van kunststof gaan maken met 4 busbar rails. Of voor de eerste optie kiezen met een extra losse busbar rail voor de NUL.
Het hele spul moet in een kunststof kast komen, met aan de onderkant twee wartels voor 45 en 35 mm kabel diameter. Moet wel stevig zijn dus.