Hoi allen,
Sinds ik een LCD radio heb gekocht en de connectors in elkaar heb geklikt op de enige manier dat ze passen... blijk ik toch een lekstroom te hebben.
Auto start namelijk niet meer na 5 dagen zonder gebruik. oei.
De oude accu was te ver heen dus een nieuwe accu aangeschaft, maar ook deze was nu binnen een maandje leeggestrokken; tijd om er iets aan te doen.
Radio er weer uitgehaald. druppellader gebruikt om de accu weer tot leven te wekken.. Auto rijdt weer als een zonnetje. Dynamo blijkt trouwens gewoon te werken; uit meet ik 12-12.6 volt. met auto aan 13 volt. En met 2000 toeren meet ik 14 volt.
Nu heb ik een hypothese over de fout. maar ik durf niet zonder jullie input even de draden om te schakelen.
; De pins en bijbehorende ingang die op de radio zelf staan aangegeven heb ik ge-highlight in bijlage 1. (ik neem althans aan dat hij zo gespiegeld is, en dat geel op 12V+ zit, zwart op Ground en rood op Accu.
Echter; als ik nu de voltage meet over geel en zwart met de auto uit, en de sleutel uit het contact; meet ik 12.1 volt (zie bijlage 2).
En als ik dan rood en zwart meet dan meet ik 0 volt (bijlage 3).
Wanneer ik de sleutel in het contact doe en half draai voor stroom dan komt er 10.6 volt op rood en zwart te staan (bijlage 4)
Mij lijkt het dan logisch om geel en rood om te wisselen met elkaar....
echter als ik kijk waar rood vandaan komt, is dat het rode draad uit een kastje komt (zie blijage )ik denk dat deze is voor mijn OBD meter? dit rode kastje hegeft dan weer een hele dradensoep naar de hoofdaansluiting. maar ik kan niet herleiden waar rood vandaan zou moeten komen.
wie o wie kan mij helpen? alvast bedankt voor je reactie.