Foutmelding scootmobiel Prakticomfort beaufort10 2017

voertuig geeft foutmelding display knippert 1x 6 keer,vervolgens steeds 5 knippers, 6x zou volgens boekje de gashendel niet neutraal, 5x zou de vrijloophendel in de vrijloopstand. alles gecontroleerd microswitch vrijloopschakeling werkt goed.volgens de weerstand meter,In werking +/- 40ohm (is de remmagneet). Wel vreemd dat ook geen accu-conditie te zien is in de display. Alles wat ik gezien heb is in nieuwstaat. Dus slijtage is het niet.Alle zekeringen + accu's lampen enz. o.k.
Op de Koolborstels van de motor zitten nog de afgeschuinde kanten aan enz. Motor los aangesloten werkt wel!
regelunit kapot? Accu-polen ooit fout aangesloten?
Wie weet wat hier mogelijk aan de hand is??
Diegene die een goede tip geeft heeft wat verdiend??

Heb je de remmagneet bij de controller gemeten?
Er kan nl ook een breuk in het snoer tussen de remmagneet en controller zitten.
Verder moet je even de cockpit openmaken en even de gaspotmeter
controleren, in de ruststand moet je hetzelfde voltage meten aan beide
zijden van de potmeter tov massa (plm 5V) dus niet ohmse waarden maar de spanning links en rechts meten. Veel mensen die de rijpotmeter vervangen
zetten hem met de weerstandmeting in de middenstand, dit moet dus niet.
Succes

Bedankt voor uw inzet, ga het voltage meten bij de gashandel.Is de gashandel de Controller ? of is het de regelunit waar de kabels van de de accu's en motor in verdwijnen.Er is ook een z.g. scootmobiel monteur bij geweest die was ook met de remmagneet bezig die kon de fout ook niet ondekken.
Kan even vooruit !
U krijgt nog een berichtje van me!
vr.gr.Frans Hoek

Zoals je ziet, motor niet schoongemaakt is alles in nieuwstaat

Sorry Vonkentrekker, er is nog niets van gekomen om wat te doen aan de scootmobiel. Ben met mijn 76 lentes gevallen en daarbij mijn bovenbeenspieren gescheurd. Dus we zitten hier met 2 invaliden in huis. kan nog een paar weken duren voor ik weer aan de slag ga met de scootmobiel.gr Frans