Heren,
Ik heb in mijn garage een siemens LOGO8 hangen. Deze regelt een aantal zaken.
Nu wil ik deze pagina ook via internet benaderen.
Nu weet ik niet helemaal hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb in mijn router port 8080 open gezet(weet dat dit niet veilig is maar wil het voor het proberen werkend hebben.
Kan iemand mij hier bij helpen? Moet ik nog wat instellen in de LOGO of?
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Op 12 oktober 2022 19:07:10 schreef Toeternietoe:
Wil je van af de hele wereld toegang hebben tot de LOGO of alleen via je eigen netwerk?
Hele wereld
kun je de webserver in je logo wel lokaal aan? of staat je hele webserver nog niet actief?
verder zou een portforward genoeg moeten zijn, en zoeken naar je public IP, en natuurlijk niet meer verbonden zijn met je lokale netwerk
verder, voor de lol eens een logging op die port zetten, zie je elke seconden vreemde aanmeldpogingen van overal ter wereld, dan is je gevoel van veiligheid zo weg, routerporten forwarden is een techniek van tig jaar geleden
Aan de logo hoef je niets te doen, nouja ... je moet een gateway adres invullen (het adres van je router)
De nette oplossing om dit van buiten af bereikbaar te krijgen is iets van een VPN draaien intern.
Dan zou ik toch adviseren om een VPN verbinding op te zetten naar je eigen netwerk. De webserver van een LOGO heeft al moeite met twee verbindingen, laat staan alle aanvragen die er binnenkomen als deze vanaf het WWW bereikbaar is.
Op 12 oktober 2022 19:13:07 schreef DK:
kun je de webserver in je logo wel lokaal aan? of staat je hele webserver nog niet actief?verder zou een portforward genoeg moeten zijn, en zoeken naar je public IP, en natuurlijk niet meer verbonden zijn met je lokale netwerk
verder, voor de lol eens een logging op die port zetten, zie je elke seconden vreemde aanmeldpogingen van overal ter wereld, dan is je gevoel van veiligheid zo weg, routerporten forwarden is een techniek van tig jaar geleden
Alles werkt webserver heb ik al geactiveerd. Heb via LWE software een webserver gemaakt. Alles werkt lokaal naar behoren
Op 12 oktober 2022 19:19:34 schreef Sine:
Aan de logo hoef je niets te doen, nouja ... je moet een gateway adres invullen (het adres van je router)De nette oplossing om dit van buiten af bereikbaar te krijgen is iets van een VPN draaien intern.
Het lokale adres?
Op 13 oktober 2022 09:16:28 schreef help:
In je logo vul je de lokale netwerkgegevens in.
[bijlage]Zo staat één van de logo's hier ingesteld.
LET OP: de IP reeks bij jou zal anders zijn!
Dat heb ik ook ingevuld,
Ip adres van het lokale netwerk
192. . . 90
255.255.255.0
192.......254
Maar toch als ik op internet zit en mijn IP adres invul van de router(niet de 192....) stuurt deze mij niet door naar de webpagina van de logo.
Dan zal er toch iets met je portforwarding niet op orde zijn. Ofwel aan de kant van je router/modem/alles-in-een-internet-doos ofwel je provider die een webserver simpelweg niet toestaat.
Je probeert wel volledig buiten je eigen lokale netwerk verbinding te maken? bijvoorbeeld 4/5G?
Op 13 oktober 2022 09:43:19 schreef help:
Dan zal er toch iets met je portforwarding niet op orde zijn. Ofwel aan de kant van je router/modem/alles-in-een-internet-doos ofwel je provider die een webserver simpelweg niet toestaat.Je probeert wel volledig buiten je eigen lokale netwerk verbinding te maken? bijvoorbeeld 4/5G?
Ja klopt ik hem de WiFi van de telefoon uitgezet.
Ik heb een router van KPN,
Daar bij port mapping het ip van mijn logo en daar aan gekoppeld de poort
Dan wordt het troubleshooten, heb je een pc/laptop waarop je een webserver kan draaien? dan kun je de router naar dat IP:poort forwarden.
Welke poort gebruik je? LOGO doet normaal poort 80
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/is-het-veilig-een-webserver-in-d…
Ik zie hier dat je in de KPN doos (weet niet welk model je hebt) een 'external host' in te vullen. Mocht je deze optie hebben dan een * neerzetten in plaats van een IP.
Op 13 oktober 2022 10:50:30 schreef help:
Dan wordt het troubleshooten, heb je een pc/laptop waarop je een webserver kan draaien? dan kun je de router naar dat IP:poort forwarden.Welke poort gebruik je? LOGO doet normaal poort 80
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/is-het-veilig-een-webserver-in-d…
Ik zie hier dat je in de KPN doos (weet niet welk model je hebt) een 'external host' in te vullen. Mocht je deze optie hebben dan een * neerzetten in plaats van een IP.
Ik heb de V10a geloof ik, ik gebruik poort 8080 kan poort 80 nog proberen.
De webserver die ik gebruik is van de logo zelf.
Dus als ik de webserver op mijn laptop zou openen zou ik die pagina op mijn laptop moeten zetten.
Met een webserver op de pc bedoelde ik iets als een WAMP. De webserver van de LOGO moet je hierbij even buiten beschouwing laten.
Je noemt poort 8080, gebruik je deze alleen extern en heb je in het modem de forwarding wel naar het juiste interne poortnummer gezet?
Je hoeft geen EDIT te gebruiken als je reageert op de vraag er direct boven, houdt het topic wat leesbaarder.
Je logo webpagina kun je intern binnen je eigen netwerk wel correct benaderen met je smartphone als met de lokale wifi verbonden bent?
[Bericht gewijzigd door help op (15%)]
Op 13 oktober 2022 17:14:08 schreef Brian1989:
Met poort 80 functioneert het na behoren. Dank voor de hulp
Als extra beveiliging kan je nog naar port-knocking kijken.
Het is wat 'sleutel onder het matje' beveiligingsniveau maar het filtert wel 99% van robots, scanners etc en voorkomt voortijdig crashen van de logo door allerlei requests. Ik ben er bijna zeker van dat kpn het in de modems ondersteund.
Ik zat persoonlijk te denken aan een 4g modem waar alleen mijn camera's en LOGO op draaien. En die buiten mijn thuis netwerk te houden.
Op 19 oktober 2022 13:40:11 schreef Brian1989:
Ik zat persoonlijk te denken aan een 4g modem waar alleen mijn camera's en LOGO op draaien. En die buiten mijn thuis netwerk te houden.
Je hebt kpn toch? Volgens mij kan je dan meerdere (gast)netwerken aanmaken