Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Doorgaans bij de apparatenfabrikant, Van Vliet in Pijnacker, die bestaat zo te zien nog wel.

Anders lijkt het me een kandidaat om door schakelende converters te vervangen. Dan moet je wel even de ingang gelijkrichten en afvlakken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bestaat er niet iets in 24v waar je dat iets mee kan doen door een kleine aanpassing?

Ik ben zelf op zoek naar een klein li-ion celletje voor vervanging uit een smartwatch. Type kiprun 550 van decathlon. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe die open moet maar als ik op de foto's van de fcc id registratie kijk vermoed ik warmte vanaf bovenaan en dan het venstertje eraf halen. Hij hoeft naderhand niet meer water dicht te zijn. De bedoeling is hem als hartslag meter te gebruiken.
Als ik de foto's bekijk dan moet de batterij die erin zit de volgende afmetingen hebben 38mm dik bij 25mmx25mm gezien typenummer sh382525.
Zoeken op dit typenummer levert een fabrikant op en die geeft aan
Length: Max. 4.0mm, Width: Max. 25.3mm, Thickness: Max. 25.0mm
Maar denk dat daar een foutje zit. vierkant 25mmx25mm is heel logisch, ook als je de fotos van fcc id ziet met liniaal langs (maar daar was het niet goed precies af te lezen)
https://lithiumpolymer-battery.sell.everychina.com/p-108729255-smart-w…
Ik zoek dus een celletje met max deze grote, kleiner mag ook. Origineel is 250mah maar met minder ben ik ook tevreden.
Nu zal er vast iets op aliexpress te vinden zijn met goed zoeken. maar dat kost nogal wat tijd om te vinden en om hier te geraken. Maar misschien heeft iemand een idee of ik het kan vinden uit een ander apparaatje wat hier in de winkel te koop is, dat is zelfs vaak goedkoper.
Je vind van die kleine celletjes in allerlei goedkope dingetjes. Ik heb bv ooit een kleine led flitser voor gsm gekocht voor 1 euro waar een zo'n klein celletje inzat die mogelijk zou kunnen passen. Zag er precies uit zoals in dit willekeurige voorbeeld.
https://www.bol.com/be/nl/p/4-leds-selfie-flits-voor-smartphone/920000…
Of mini led lampje van de action die volgens verpakking 200mah batterij zou moeten hebben. Die verkopen ze helaas niet meer.
Ik heb al eens gekeken bij hobbyking of ze niets hadden voor bv mini drones maar helaas, net 1 mm te dik.

Arco

Special Member

Een smartwatch? Met een 38mm dikke batterij? (Da's bijna 4cm!)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Sorry, ik noem het een smartwatch omdat het een slim horloge is maar het is eigenlijk een sporthorloge, denk ook dat ze zo verkocht worden. Dat is misschien net iets anders. En ja, die is een stuk dikker dan een smartwatch van bv iPhone of Samsung of zo.

Ik denk nog steeds dat je 3.8mm bedoelt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Rew en arco hebben gelijk. Gisteren met mijn suffe kop niet opgelet, las mm ipv cm. En een punt vergeten en dan krijg je dit soort domme verwarringen 8)7
Maar nu nog verder zoeken naar eentje. Morgen eens kijken of iets bij de action ligt. Of zo'n selfie led bv kruidvat. Als iemand een mogelijk kandidaat apparaat tegenkomt laat gerust weten.

Op ali krijg ik "accus in de juiste richting" als ik op smart watch battery zoek. Bijvoorbeeld een 502025: 5.0 mm dik, 25x20mm LxB. Dus hieruit kan je de codering halen, je zoekt een 382525 maar dat lijkt niet precies te bestaan. Je kan blijven zoeken naar smart watch battery, of gokken welke van de drie maten net 1 tikkie scheef is opgemeten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Anoniem
fatbeard

Honourable Member

Net de autopsie op mijn Brother laserprinter (HL-5130) voltooid (hij hield er onder luid geraas mee op): blijkt het tandwiel van de fuser (pos 34) kompleet gedesintegreerd.

Het uiteinde van de fuser roller was ook een beetje gemangeld, maar dat is oplosbaar. Gek genoeg is dat de enige schade, de rest van de tandwielen zijn nog OK.

Zou dat nog voor een redelijk bedrag te krijgen zijn? Die printer is inmiddels 18 jaar oud, maar ik print niet zo veel (250 pagina's per jaar max)...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

ik kom die tandwielen tegen voor een 20€. dit is wel een speciaal geval, hittebestendig dus harder als de andere tandwielen. als de cartridge toch al bijna op is en je hebt geen nieuwe meer liggen zou ik iets anders zoeken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fatbeard

Honourable Member

Dat is het hem juist: de cartridge is nog niet op én ik heb nog een nieuwe...
€20 is het me nog wel waard...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Met een 3D printer kan je zo'n tandwiel ook wel printen op maat. Zeker stevig genoeg.

ik krijg binnen kort een philips lcd tv met defecte led strips , nu ben ik op zoek naar een betrouwbare adres / webshop waar ik als particulier nieuwe en het liefst orginele led strips kan bestellen .
ik ben er al een paar tegen gekomen maar die hebben niet een webshop keurmerk , en is het dus niet duidelijk of deze ook maar een beetje betrouw zijn .

Op 24 november 2022 15:43:02 schreef Swake:
Met een 3D printer kan je zo'n tandwiel ook wel printen op maat. Zeker stevig genoeg.

En dan pal naast de 200 graden fuser-rol? Mwah... dacht het niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Sorry dat ik zo laat reageer. Door drukte helemaal vergeten dat ik in dit topic een vraag gesteld heb |:(
@opruiming, helaas is die accu iets te groot. Maar ik zoek verder op mijn gemak want het heeft geen haast.

@featbeard. Zou best kunnen dat ik nog zo'n oude printer heb staan maar waar is natuurlijk altijd de vraag 8)7
Ik vermoed echter dat hij in de opslag staat die ik hopelijk dit jaar nog ga kunnen opruimen.
Maar heb je al eens gekeken of je 2dehands geen donor toestelletje kan vinden? Of misschien op aliexpress? Lijkt erop dat ze in meerdere printers in gebruik zijn.
Gebruikt deze brother geen losse fuserunits die je net als de toner om de x aantal printen ook moet vervangen?
Want ik heb nog wel als het goed is een brother fuserunit liggen uit een cardridgesbak. Is waarschijnlijk al wel van type gerefurbisd maar als hij past mag je hem zo hebben (kost je alleen verzendkosten bij koerier na keuze ;) ). Ligt in de doos met toners die geen geld opleveren om in te leveren op containerpark.
Ben alleen maar blij als ik er iemand mee kan helpen.
Ik heb ook nog een oude brother laserprinter en die blijft maar printen. En de hervulde toners zijn van dat type ook erg goedkoop. Dus snap prima dat je die wilt herstellen. trouwens, we gooien al veel te veel elektronica weg met enorme e-waste berg als gevolg

revado

Honourable Member

Op 23 november 2022 22:21:54 schreef fatbeard:
Dat is het hem juist: de cartridge is nog niet op én ik heb nog een nieuwe...
€20 is het me nog wel waard...

Volgens de info die ik kan vinden is het deze:

https://maxict.nl/brother-lj7416001-reserveonderdeel-voor-printerscann…

Helaas is maxict nu niet een van de betrouwbaarste webwinkel |:(
maar waar ik benieuwd naar ben is dit een fuser die echt vast zit in de printer of is het zo'n verwisselbare variant die je als consument kan wisselen. Veel brothers hebben die namelijk.

maartenbakker

Golden Member

Ik heb er wel zo nu en dan besteld, en nooit problemen. Voor dat prijsverschil zou ik het sowieso proberen. Als je betaalt met een kredietkaart heb je ook nog verhaal als ze je laten zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Ik heb met MaxICT ook nooit problemen gehad...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Ook ik heb er geen slechte ervaringen mee, en gezien de prijs...

fatbeard

Honourable Member

Het is een verwisselbare fuser, al moet je daar wel een schroevendraaier voor gebruiken. Alleen: een complete fuser gaat €167.28 kosten; voor dat geld heb ik een compleet nieuwe printer. Gaan we dus niet doen...

[rantmode]
PS Wat een kl*$#@ website: driekwart (misschien wel meer) van de dingen hebben geen foto of informatie voor welk model het geschikt is, en veel omschrijvingen zijn onvertaald uit het Fins, Zweeds of andere talen of zo algemeen dat je er niets aan hebt: "Brother reserveonderdeel"...
De zoekfunctie is allerbelabberdst, alleen met het fabrikantnummer kom je er.
Duidelijk iets wat is gemaakt door een APLAIO-ZT*
[/rantmode]

*) aankomend plaatsvervangend leerling assistent in opleiding, zonder toezicht

[Bericht gewijzigd door fatbeard op vrijdag 25 november 2022 03:32:11 (12%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Moet zeggen dat ik liever onvertaald heb, dan zoals bij Conrad een ontzettend slechte vertaling zodat je als je zoekt, een boel dingen niet vindt, en een boel willekeurige artikelen krijgt...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
maartenbakker

Golden Member

MaxICT? Die zullen dan wel een stuiterverzendassortiment hebben van een buitenlandse groothandel. Klinkt logisch, want een gemiddelde computerwinkel zoals zij zijn, heeft geen printertandwielen. De levertijd van 1-3 dagen wijst daar ook op. Stuiterverzendingen worden ook wel omschreven als "extern magazijn" of "dropshipment". "voorradig bij de leverancier" kan hetzelfde betekenen, maar zegt in principe niets over de logistiek.

Overigens is het voor reserve-onderdelen geen ramp als je ze alleen op fabrikantnummer kunt vinden. Alleen op beschrijving zou vervelender zijn...

Hoe dan ook, netjes dat ze dit op deze manier in het assortiment hebben. Het zijn meestal niet de makkelijkst verkrijgbare onderdelen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 25 november 2022 12:19:16 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 25 november 2022 03:21:19 schreef fatbeard:Alleen: een complete fuser gaat €167.28 kosten; voor dat geld heb ik een compleet nieuwe printer. Gaan we dus niet doen...

[rantmode]
Dan weet je zeker dat je genaait bent. Al die low budget printers is troep en plastic rotzooi wat kraakt knarst en piept en over een jaar niet meer ondersteund en noem maar op. Dat kan ook niet anders. Ze moeten het van de supplies hebben en die zijn peperduur. Beter dan een goede professionele printer kopen, kost een paar centen maar dan ook van de ellende af.
[/rantmode]

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten