Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

TME heeft diverse adapter behuizingen: https://www.tme.eu/en/details/abs-49d/power-supplies-enclosures/maszcz…
Behuizingen met CE opdruk ga je niet vinden (ook weinig zinvol bij een lege behuizing, gewoon een losse CE sticker erop plakken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waar mrtn1988 naar vraagt is een behuizing met een ingebouwde 500mA 5V voeding in een apart compartiment zodat de 230V niet zomaar bereikbaar is. Kwa veiligheid t.o.v. 230V is dat misschien nog wel door CE te halen, maar voor bijvoorbeeld EMI... dat hangt af van je proto-printje. Kortom algemene CE zou echt niet kunnen.

En zeker in het geval wat hier besproken wordt: Met een mogelijkheid om een uitgaand stopcontact te schakelen/meten, dan moet je TOCH bij de 230V kunnen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Simpelste lijkt me dan om een kleine USB 5v adapter met CE te nemen, en de schakeling in een USB-A behuizing te stoppen. Kun je dan zo in die adapter steken.

https://www.polycase.com/wp/wp-content/media/usb-series-enclosure-400x280.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 30 november 2022 02:01:01 schreef maartenbakker:
Over tape gesproken... Ik zoek zwart niet lichtdoorlatend stug tape met een goede kleeflaag. Is bedoeld om een randje van een LCD scherm af te plakken waar een miniem streepje licht langskomt omdat het paneel niet helemaal perfect verlijmd is. Als ik er een stukje isolatieband tussen frot, zakt dat gegarandeerd een keer in beeld als het ding goed warm is.

Wat voor afmetingen? Ik heb folie voor stickers, matzwart en glanzend.
Wat reepjes pm 31cm lang kan ik zo tegen postzegelkosten opsturen.
Langer voor kosten lengte folie. Kan dan wel evt op maat plotten (als je een vaste hand hebt) en in het "restant" tekst of logo of wat dan ook uitsnijden.

Op 30 november 2022 08:26:11 schreef leime:
[...]

Zit hier iets tussen?

Jawel, deze https://www.tme.eu/nl/details/z-27j/behuizingen-voor-voedingen/kradex/… bv., precies wat ik zocht, alleen wat duurder dan ik me had voorgesteld... Maar inderdaad moet men de prijs van de stopcontacten ook meerekenen.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op woensdag 30 november 2022 12:23:28 (18%)

maartenbakker

Golden Member

Op 30 november 2022 11:52:11 schreef pe5ocb:
[...]
Wat voor afmetingen? Ik heb folie voor stickers, matzwart en glanzend.
Wat reepjes pm 31cm lang kan ik zo tegen postzegelkosten opsturen.
Langer voor kosten lengte folie. Kan dan wel evt op maat plotten (als je een vaste hand hebt) en in het "restant" tekst of logo of wat dan ook uitsnijden.

Bedankt! Het gaat maar om een 5" paneeltje, dus aan één reepje heb ik ruim voldoende. Ik mail je even.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Fijn dat je een passende stekkerverbinding hebt gevonden maar heb je wel gezien dat er bij staat zolang de voorraad strekt? Als je dus grote hoeveelheden nodig hebt zou ik wel even goed kijken of ze ze allemaal kunnen leveren.
Wat betreft CE, is in dit geval niet de makervan die het behuizing gebruikt verantwoordelijk voor CE? De fabrikant van behuizing weet toch niet wat de andere persoon mee doet? Het kastje kan dan misschien wel CE zijn maar de inhoud hoeft dat toch niet te zijn?
Of zie ik dat verkeerd?
Als je dingen op de markt zou brengen lijkt me AliExpress niet de juiste leverancier. Je weet nooit welke kwaliteit en CE zetten ze erop als je wilt maar dat zegt natuurlijk geen reet.
Of zie ik dat ook verkeerd?
Als AliExpress geen probleem is kun je net zo goed zoeken naar een wifi plug of zoiets, dat zal goedkoper zijn dan degene die je nu zoekt.
Of misschien eens op Alibaba kijken, dat is natuurlijk de site voor grotere aantallen en allerlei onderdelen die de gemiddelde consument of hobbyist niet nodig heeft. Misschien is daar wel te vinden.
Een hobbyist zou waarschijnlijk iets zoeken wat niet te duur is bij in een gewone winkel bv een wifi plug en dan de behuizing hergebruiken. Heeft hij meteen wat extra onderdelen om mee te sleutelen voor ander projectje :P

Arco

Special Member

Het kastje kan dan misschien wel CE zijn maar de inhoud hoeft dat toch niet te zijn?

Dat klopt. Vaak heerst het misverstand dat als je componenten samenbouwt die allemaal 'CE' hebben, het samenstelsel ook automatisch CE heeft.
Niets is minder waar...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hugo Welther

Moderator

Ik ben opzoek naar de leverancier van het type 3,5mm jack printchassis deel in de foto's.
Ik kan ze overal vinden maar daarbij staan de printaansluiting "in lijn". Die ik nodig heb heeft de voorste printaansluiting een kleine offset.

De inline versie past niet en is ook niet passend te maken omdat er een printspoor onder de connector langs de pin met de offset loopt.

De betreffende jack zit in VHF beltpacks van VONYX en gaan na een paar maanden gebruik stuk. Contacten gaan kraken omdat de veer wat slap wordt in gebruik.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
revado

Honourable Member

Op 30 november 2022 02:01:01 schreef maartenbakker:
Over tape gesproken... Ik zoek zwart niet lichtdoorlatend stug tape met een goede kleeflaag. Is bedoeld om een randje van een LCD scherm af te plakken waar een miniem streepje licht langskomt omdat het paneel niet helemaal perfect verlijmd is. Als ik er een stukje isolatieband tussen frot, zakt dat gegarandeerd een keer in beeld als het ding goed warm is.

Zwart Gaffertape wat onstage gebruikt wordt.
Dat gaat er ook weer af zonder resten achter te laten.

edit: ik had over de reactie van @pe5ocb heen gelezen...

maartenbakker

Golden Member

Het is juist niet de bedoeling dat het er ooit afgaat. Ik vind gaffertape wat aan de dikke kant en ben ook bang dat het ooit in beeld kan komen zakken.

In elk geval bedankt voor de tip, kan natuurlijk alsnog wel een keer van pas komen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 30 november 2022 21:49:55 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Op 30 november 2022 21:48:57 schreef maartenbakker:
Het is juist niet de bedoeling dat het er ooit afgaat. Ik vind gaffertape wat aan de dikke kant en ben ook bang dat het ooit in beeld kan komen zakken.

In elk geval bedankt voor de tip, kan natuurlijk alsnog wel een keer van pas komen.

Kan je het niet afstrepen met een verse zwarte edding 3000 watervaste stift?
Dat kan meerdere keren over elkaar als de eerste laag droog is.

Wij gebruiken dat ook zakelijk/professioneel voor deze toepassing.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 30 november 2022 15:46:01 schreef Hugo Welther:
Ik ben opzoek naar de leverancier van het type 3,5mm jack printchassis deel in de foto's.
Ik kan ze overal vinden maar daarbij staan de printaansluiting "in lijn". Die ik nodig heb heeft de voorste printaansluiting een kleine offset.

De inline versie past niet en is ook niet passend te maken omdat er een printspoor onder de connector langs de pin met de offset loopt.

De betreffende jack zit in VHF beltpacks van VONYX en gaan na een paar maanden gebruik stuk. Contacten gaan kraken omdat de veer wat slap wordt in gebruik.
[bijlage][bijlage][bijlage][bijlage]

Ivonix is toch die flutzooi van Bax-shop?
Als je een spoortje geweld moet aan doen, dan is dat zo. Je kunt het eenvoudig omleiden met een dun (teflon) draadje,

maartenbakker

Golden Member

Vonyx is een merk van Tronios toch?

Op 30 november 2022 22:02:14 schreef vergeten:
[...]
Kan je het niet afstrepen met een verse zwarte edding 3000 watervaste stift?
Dat kan meerdere keren over elkaar als de eerste laag droog is.

Wij gebruiken dat ook zakelijk/professioneel voor deze toepassing.

Ik twijfelde daaraan, juist omdat het professioneel moet zijn, maar als jij er goede ervaringen mee hebt kan ik dat in elk geval ook proberen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Op 30 november 2022 01:20:05 schreef ik:
Wie weet wat voor tape er gebruikt wordt om ringkerntransformatoren af te werken? Ik bedoel die transparante, NIET klevende tape die aan de buitenkant zit.

En niet geheel onbelangrijk: waar koop je dat?

... waarop het onderwerp gekaapt werd voor een ander soort tape ...

Nu dat inmiddels in kannen en kruiken is: wie helpt mij aan (een) pointer(s) voor dit soort tape?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Even goochelen op: " Amide-modified Mylar heat-shrinking tape "
https://www.shrinktape.com/products/hi-shrink-tapes/

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 1 december 2022 01:17:29 (30%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Prachtig gewoon... _/-\o_
Hoe DOE jij dat toch?

Ik wist niet dat het krimpfolie was...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

:)
't Is krimpfolie, zodat alles netjes strak in een pakketje komt. (voorkomt bijgeluidjes door bewegende / niet helemaal strak gewonden windingen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Ik ben blijkbaar een goed goochelaar... ;)
(kwestie van zoekwoorden intoetsen die volgens mij de meeste kans op succes bieden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als je "heat shrink" gewend bent.... Dat kan je krijgen in 2:1 en 3:1: Wordt 2x of 3x kleiner als je het heet hebt gemaakt. Hier is (als ik het tabelletje goed begrijp) de krimp maar 5-10%: Veel minder. Dus wees er op bedacht dat het krimpt, maar minder dan standaard heatshrink.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Update: printer doet het weer uitstekend. Is beschikbaar voor een liefhebber voor een flesje wijn.
Transformatorwikkelfolie 'gewoon' bij Amplimo besteld...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek een paar r7S lampfittingen. Zijn die ergens te krijg/koop?
Het gaat om een aantal LED vervangers voor halogeen lampen te monteren
Liefst alleen de losse blokjes, zonder de beugel er tussen. Dit omdat er merdere lengtes zijn. (zie plaatjes)

30W

Die 5/10 en 30 Watter hebben dacht ik geen standaard afmeting.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
revado

Honourable Member

De technische unie heeft deze bij voorbeeld op voorraad.

Tidak Ada

Golden Member

Helaas mag ik niet bij de TU kopen vanwege geen KvK

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten