PIR van LIDL

Hallo iedereen,

Ik heb enkele PIR's van de LIDL.
Deze hebben het nadeel dat ze een reactie geven en daarna 1 minuut niets meer doorgeven.
Ik weet dat de PIR's van Aqara aangepast kunnen worden zodat deze tijd niet meer afgelopen wordt maar de PIR na enekele seconden al een nieuwe melding doorgeeft.
Heeft iemand een gedachte over hoe dit te bereiken bij de PIR van de lidl?

Groetjes, Erik

Fighting for peace is like fucking for virginity...
bprosman

Golden Member

Is het niet dat zo'n ding in slaap valt om batterij te besparen en weer eerst wakker moet worden ?
Anders een typenummer zou waarschijnlijk ook wel handig zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Waarschijnlijk stuurt de sensor een bericht dat er beweging is en als er na x tijd geen beweging meer is een tweede melding dat de beweging weg is.

Arco

Special Member

Er zijn veel van die ergerlijke sensoren (o.a. van klik-aan/uit).
Na detectie wacht die een in te stellen tijd en gaat dan uit, ook als je nog gewoon beweegt, heel storend... :(

Je moet dan eerst nadat het licht uit is een paar keer op en neer springen om het licht weer aan te krijgen. (je vraagt je af wat voor droeftoeter zoiets bedenkt...)

Ik had er eentje boven de aanrecht in de keuken. Die is al snel in de kliko verdwenen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Je moet dan eerst nadat het licht uit is een paar keer op en neer springen om het licht weer aan te krijgen.

Dat is om obesitas bij inbrekers te voorkomen :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Op 6 februari 2023 14:01:01 schreef AgentP:
Waarschijnlijk stuurt de sensor een bericht dat er beweging is en als er na x tijd geen beweging meer is een tweede melding dat de beweging weg is.

Dat inderdaad, je wilt dus pas uitschakelen als je de status "geen beweging meer" ontvangen hebt.

Lucky Luke

Golden Member

Op 6 februari 2023 14:11:10 schreef Arco:. Die is al snel in de kliko verdwenen...

ter compensatie gooi ik m’n gft wel bij het kga… :+

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)