Dag allemaal

Ik heb error codes op mijn Vaillant ketel (F62 gevolgd door F27) en weet na lezen op dit forum dat de oorzaak waarschijnlijk de elco's zijn op de printplaat.

Het probleem is dat ik dit zelf helemaal niet kan. Ik ben een totale leek.

Wie of wat kan ik vragen dit te laten doen? Ik vroeg het eerder aan een ketelbedrijf, maar zij wilden enkel de volledige printplaat vervangen.
Gaat om regio Brussel.

Welke elco moet dat zijn? Staat dat op de huidige elco's aangegeven?

Dank!

Gewoon alle elco's vervangen, zijn er 4 of 5.
Zelfs als het niet baat kost dat maar een habbekrats.

Cv bedrijven houden zich hier niet mee bezig.
Enerzijds omdat het niet rendeert en anderzijds ivm verantwoordelijkheid als de herstelde pcb ongelukken mocht veroorzaken.

Uitkijken naar een bereidwillige hobyist dan maar?

Zet je woonplaats in je profiel.
Dan pas kan iemand die het wil doen reageren.

Brussel is al genoemd..

Zal vast wel lukken, maar mijn advies is;
Als je twijfelt niet zelf doen.

Op 27 april 2023 13:42:34 schreef High met Henk:
Brussel is al genoemd..

Ik niet goed gekeken dus. :+
Verder ben ik het met @HmH eens als leek kan je daar beter niet aan beginnen de print is dubbelzijdig doorgemetaliseerd.
En zonder ervaring en het juiste gereedschap is de kans groot dat met het verwijderen van een elco een via soopt.
En is het eigenlijk eind print.

Net met een paar kleine bedrijfjes gebeld die elektronika herstellen, maar die willen het allemaal niet doen...

Iemand op dit forum kandidaat, regio Brussel, uiteraard tegen correcte vergoeding?

Op 27 april 2023 13:55:34 schreef pa3gws:
[...]
En is het eigenlijk eind print.

dus? dit is toch een gevalletje nee heb je, ja kun je krijgen
vervangende print kun je altijd nog kopen, gewoon aan beginnen

De TS geeft aan een totale leek te zijn dat staat zo ongeveer gelijk aan de print direct weggooien. >:)
Als er iemand van CO bij hem in de buurt woont is de kans van slagen vele malen groter.